Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS IV Sedan

astrońałta, 10 lat temu
Silnik 250 209KM 154kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 20 tys. km
Lexus GS IV Sedan 250 209KM 154kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bajeczne wykończenie. W materiałach można się zakochać. Polecam kupować auto od dealera - świetna obsługa, klient traktowany niczym król. W razie naprawy auto zastępcze dostaje się na cały okres naprawy, nie jak w przypadku vag tylko na maks. dwa dni.
5,0
Całokształt
Japończycy wiedzą że podstawa to niezawodność i jakość wykonania, ale tym razem wszystko dopełnione zostało świetnym stylem i drobnymi smaczkami, dzięki którym czuję się niczym patek wśród rolekSów ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy świetna. Słabo wyciszony na zewnątrz, natomiast od środka go nie słychać. Przyspieszenie nie jest tak gwałtowne jak w autach z turbiną - krzywa momentu obrotowego jest bardziej prosta. Nie czuje się przez to przyspieszenia, tylko zdziwienie - "jak to, już 150?!" Ocenę 4 dostaje ode mnie każde auto, które nie ma diesela pod maską.
4,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia dzięki czemu nie brakuje wyższego biegu przy dużych prędkościach. Wpływają one negatywnie na przyspieszenie do setki, które przy takiej mocy mogłoby być odrobinę lepsze. Pracuje dużo bardziej gładko od DSG która często szarpała przy zmianie z 1 na 2.
4,0
Układ jezdny
Miękki i wydaje się nieprecyzyjny. Ale zaraz... to nie porsche tylko lexus ;) Bardzo ciche zawieszenie, które jednak nie toleruje poprzecznej tarki (!) -auto wpada w zadziwiająco mocny rezonans.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma problemów z parkowaniem w dużej mierze dzięki kamerze w tylnej klapie. Kamera bardzo szybko brudzi się. Zastanawia mnie jak na jakość obrazu wpłynie rysowanie szybki przy czyszczeniu i czy producent przewidział możliwość jej wymiany.
5,0
Ergonomia
Odejmuję punkcik za precyzyjny dżojstik na japońskie drogi, nie na polskie dziury ;) Dodaję jeden za najdokładniejszy system rozpoznawania głosu z jakim się dotychczas spotkałem (tylko angielski).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja działają bardzo dobrze. Wg. deklaracji dealera auto miało samo automatycznie rozpoznawać zassany smog i zamykać obieg - nie działa albo działa tylko na śląsku. Wentylacja foteli to wg. mnie rzecz obowiązkowa na długie podróże, nawet w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu więcej miejsca niż w bmw 5 i osłona tylna przednich foteli dużo przyjemniejsza niż u konkurencji. Bardzo przemyślana ciemna wyściółka podłogi.
5,0
Wyciszenie
Nie ma porównania. Czy to audi a6 bądź passat jadąc nimi 90 czujesz się tak jak w lexusie przy 130.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie serwisy, ale w końcu z czegoś dealer musi żyć bo jak na razie nic się nie psuje (odpukać). Dobrze że wymiana oleju jest przewidziana co 15 a nie 30 tys jak w przypadku longlife vw - lepiej dla silnika, gorzej dla porfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wystarczy doposażyć bmw i audi z silnikami o podobnej mocy (nie jakości, bo w bmw małe pęknięcia na głowicy pojawiają się przy 100tys. km) i konkurenci wychodzą drożej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt młode auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt mały przebieg.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 250 209KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus GS IV Sedan