Będę trochę nieobiektywny. Mam to auto 2 miesiące i nadal nie potrafię przejść koło niego obojętnie. Na razie spełania moje oczekiwania a przyczepić się mogę jedynie do kilku detali. Na pewno nie wybrałbym wykończenia z lakierowanego plastiku. Wygląda świetnie ale wymaga wiele pracy, żeby utrzymać jej w czystości. Polecam wykończenie w drewnie, tym bardziej że jest w tej samej cenie. Również tworzywo fortepianowe w boczkach drzwi jest podatne na palcowanie. Jest to moje pierwsze auto hybrydowe, dlatego trudno jest mi się przyzwyczić do faktu, że samochód jest oszczędniejszy w mieści niż na trasie. Wskazane w raporcie maksymalnę średnie spalanie 9,5 l. zostało uzyskane na autostradzie przy poruszaniu się z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych osiąganych przez to auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
2,5 litrowy benzyniak jest niestety temperowany przez bezstopniową, automatyczną skrzynię biegów
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bezstopniowa działa bardzo dziwnie. Przy próbie dynamicznego przyspieszania obroty silnika skaczą do 6 tysięcy obrotów i trzymają aż do osiągnięcia żądanej prędkości.
5,0
Układ jezdny
Jestem mile zaskoczony. Przy jeździe na trasie samochód płynie. Próbowałem też szybszej jazdy na górskich serpentynach i to prawie 2 tonowe auto daje radę. Świetnie trzyma się drogi nawet w ciasnych zakrętach przy większych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie tylna szyba ogranicza widoczność. Tu przydaje się kamera i czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Drobne wpadki. Na przykład umiejscowanie przycisku kasowania przebiegów. Sterowanie funkcjami za pomocą specjalnego Touch Pada wymaga przyzwyczajenia. Menu komputera nie jest intuicyjne i wymaga przyzwyczajenia. Część funkcji rozszyfrowałem dopiero po kilku tygodniach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie sprawdzę zimą. Wentylacja latem super. Fajny dodatek to wentylowane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzorowe dla 4 osób. Przy dłuższej trasie piąta osoba cierpi z powodu wielkiego tunelu środkowego i twardego w tym miejscu oparcia. Mankamentem jest też pojemność bagażnika i brak możliwości złożenia oparcia, ale to już przypadłość hybrydy i byłem jej świadomy.
5,0
Wyciszenie
Nigdy wcześniej nie jeździłem tak dobrze wyciszonym autem. W takim środowisku słuchanie nawet fabrycznego zestawu audio to czysta przyjemność.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na premium do przyjęcia o ile nie będzie dodatkowych kosztów. Ale to ocenię przy przebiegu 200 k.
4,0
Stosunek jakość/cena
Rozważyłem jeszcze niemiecką trójcę Meredes EBMW 5 Audi A6. Zdecydowałem się na Lexusa z kilku powodów:
1. Auto najmniej powszechne na polskich drogach.
2. Spodobała mi się stylistyka.
3. Dobrze wyposażone - w tym w systemy bezpieczeństwa. Tu szczcególnie doceniam aktywny tempomat i system ochrony przeciwzderzeniowej. Polecam te opcje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt mały przebieg
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt mały przebieg
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW
[l/100km]