Przeniesienie napędu
: Niesamowite przyśpieszenie od samego startu!
5,0
Całokształt
Moje najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem - tym bardziej je doceniam po łożeniu dużych sum na naprawy niemieckich bubli a już najbardziej strachu, że stanę gdzieś moim Audi A6 2007r, które jeździło dużo km na lawecie. GS-a mam półtora roku i jedyne co musiałem wymienić to jak dotąd raz płyny i filtry! Dla porównania żona włożyła w BMW 3 E91 (orginalny przebieg 180k na ten moment) w tym czasie z 8 000zł - jakieś elementy zawieszenia, gdzieś sączył się olej przez jakąś część, pękł zaczep półki z tyłu, wymiana rozrządu, ring w lampie itp., skrzynia manual zaczyna chodzić tak, że wsteczny trzeba wrzucać dwoma rękoma).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - bezawaryjny, wolnossący, nie wyżyłowany. Jednak wszystkie modele w Europie mają usterkę, która objawia się brzęczeniem koszyczków VTI po długim postoju. W USA uznano prawa konsumenta i była akcja serwisowa - u nas nic z tym nie zrobili, ponieważ brzęczenie nie miało mieć wpływu na eksploatacje. Przy zakupie trzeba uważać gdy nie brzęczy, bo mało kto to naprawiał a handlarz mógł zalać silnik gęstym olejem lub motodoctorem - pierwsze co bym zrobił to wymienił olej po zakupie na książkowy.
5,0
Skrzynia biegów
Co do bezstopniowych skrzyni kwestia co kto lubi - dla mnie super komfort a najważniejsze, że są bezawaryjne.
4,0
Układ jezdny
Powyżej 200km/h auto wydaje się trochę podsterowne. Tutaj lepiej spisywało się jednak BMW 5 E61 dlatego daję 4 gwiazdki. Oczywiście jazda po mieście i sama przyjemność z prowadzenia i przyśpieszenia nie ma porównania do E61.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj kolejna usterka, która trapi każdy model GS-a tej generacji. Wiatrak wentylatora wpada w rezonans i "brzęczy". W nieautoryzowanym serwisie koszt wymiany wycenili na 700zł, ale zaznaczyli, że po czasie problem może wrócić, więc odpuściłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Super!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wspominałem na wstępie - 1,5 roku i wymienione jedynie płyny i filtry. Nawet nie spaliła się żarówka. Profilaktycznie nie długo zmienię olej w skrzyni, ponieważ nie mam zapisu w książce serwisowej o takiej wymianie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane auto tej klasy nie ma konkurencji pod kątem stosunku ceny zakupu do jego bezawaryjności oraz przyjemności z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podobno szybko krzywią się tarcze hamulcowe, ale koszt wymiany to jakieś 700zł z tarczami - ja przez 1,5 roku nie musiałem tego naprawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspominałem - każdy egzemplarz ma brzęczące koszyczki VTI oraz świerszcza pod deską (wentylator wpadający w rezonans).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 4.5h 344KM 253kW
[l/100km]