Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS III

Mient, 7 lat temu
Silnik 3.5 4.5h 344KM 253kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 187 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus GS III 3.5 4.5h 344KM 253kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Niesamowite przyśpieszenie od samego startu!
5,0
Całokształt
Moje najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem - tym bardziej je doceniam po łożeniu dużych sum na naprawy niemieckich bubli a już najbardziej strachu, że stanę gdzieś moim Audi A6 2007r, które jeździło dużo km na lawecie. GS-a mam półtora roku i jedyne co musiałem wymienić to jak dotąd raz płyny i filtry! Dla porównania żona włożyła w BMW 3 E91 (orginalny przebieg 180k na ten moment) w tym czasie z 8 000zł - jakieś elementy zawieszenia, gdzieś sączył się olej przez jakąś część, pękł zaczep półki z tyłu, wymiana rozrządu, ring w lampie itp., skrzynia manual zaczyna chodzić tak, że wsteczny trzeba wrzucać dwoma rękoma).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - bezawaryjny, wolnossący, nie wyżyłowany. Jednak wszystkie modele w Europie mają usterkę, która objawia się brzęczeniem koszyczków VTI po długim postoju. W USA uznano prawa konsumenta i była akcja serwisowa - u nas nic z tym nie zrobili, ponieważ brzęczenie nie miało mieć wpływu na eksploatacje. Przy zakupie trzeba uważać gdy nie brzęczy, bo mało kto to naprawiał a handlarz mógł zalać silnik gęstym olejem lub motodoctorem - pierwsze co bym zrobił to wymienił olej po zakupie na książkowy.
5,0
Skrzynia biegów
Co do bezstopniowych skrzyni kwestia co kto lubi - dla mnie super komfort a najważniejsze, że są bezawaryjne.
4,0
Układ jezdny
Powyżej 200km/h auto wydaje się trochę podsterowne. Tutaj lepiej spisywało się jednak BMW 5 E61 dlatego daję 4 gwiazdki. Oczywiście jazda po mieście i sama przyjemność z prowadzenia i przyśpieszenia nie ma porównania do E61.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj kolejna usterka, która trapi każdy model GS-a tej generacji. Wiatrak wentylatora wpada w rezonans i "brzęczy". W nieautoryzowanym serwisie koszt wymiany wycenili na 700zł, ale zaznaczyli, że po czasie problem może wrócić, więc odpuściłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Super!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wspominałem na wstępie - 1,5 roku i wymienione jedynie płyny i filtry. Nawet nie spaliła się żarówka. Profilaktycznie nie długo zmienię olej w skrzyni, ponieważ nie mam zapisu w książce serwisowej o takiej wymianie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane auto tej klasy nie ma konkurencji pod kątem stosunku ceny zakupu do jego bezawaryjności oraz przyjemności z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podobno szybko krzywią się tarcze hamulcowe, ale koszt wymiany to jakieś 700zł z tarczami - ja przez 1,5 roku nie musiałem tego naprawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspominałem - każdy egzemplarz ma brzęczące koszyczki VTI oraz świerszcza pod deską (wentylator wpadający w rezonans).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 4.5h 344KM 253kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus GS III 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus GS III