Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS III

Maciek, 12 lat temu
Silnik 3.5 4.5h 344KM 253kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus GS III 3.5 4.5h 344KM 253kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oba silniki. To moaj pierwsza hybryda. Nie sadzilem, ze jedynym kompromisem bedzie niewielki bagaznik. To auto jezdzi lepiej niz jego osmiocylinrowy odpowiednik!
5,0
Całokształt
Swietne i wygodne auto na lata. Jezeli cenisz sobie komfort, cisze i osiagi to GS jest dla Ciebie. Tym autem mozna jechac bardzo dynamicznie, nawet zamykajac licznik (fabrycznie podawane 250km/h mozna przekroczyc do okolic 270). Ale jak chcemy to mozemy z Lexusa zrobic oszczedna limuzyne. 2 w 1 :) Aha - 5.9s do setki. Robi warzenie, mimo ze nie czuc tego - dopiero jak obserwujemy predkosciomierz dociera do nas co to auto potrafi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, w w zasadzie silniki, pawalily mnie na kolana. Dzieki polaczeniu 3,5 litrowego benzyniaka z silnikiem elektrycznym mamy ogromny zapas mocy i momentu. Przy niskich obrotach, gdzie benzyna nie osiagnie jeszcze swoich parametrow, mamy do dyspozycji ok. 200KM i 270Nm silnika elektrycznego. Od razu! Fantastyczne uczucie, piekne oddawanie mocy. Ale nie dla tych kierowcow ktorzy lubia czuc swoje auto wszystkimi zmyslami. Tu przyspieszenie odbywa sie plynnie, bez szarpiniec i niemal w idealnej ciszy. Czesciowo za sprawa swietnego wygluszenia, ale takze dzieki skrzyni bezstopniowej CVT.
5,0
Skrzynia biegów
CVT - bezstopniowa. Bajka. Chyba, ze lubisz czuc jak auto zmienia biegi i slyszec silnik wkrecajacy sie na obroty. Wtedy kup GS 430. Tam V8 mruczy az milo. Skrzynia 450-tki nie zmienia biegow :) Nie czuc szarpania ani zmiany przelozenia. Idealnie ... ale troche dziwnie. Trzeba sie przyzwyczaic n.p. do braku kick-down\'a itp. Zaleta natomiast jest natychmiastowa reakcja, n.p. przy wyprzedzaniu, gdzie nie ma tej chwili zawahania [potrzebnego na redukcje biegu. Dla mnie skrzynia jest super.
4,0
Układ jezdny
Moglo by byc troche bardzie miekko i ciszej. Mimo, ze jest regulacja twardosci. W opcji miekkiej auto jest dosc sztywne, a na polskich dziurach slychac prace zawieszenia. Troche szkoda, moglo by byc lepiej. Problem znika jak wjedziemy na normalne drogi. Na przelotach autostradowych wciskam opcje sport, zawieszenie sie utwardza, a auto swietnie trzyma sie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok - w sumie nic dziwnego :) Na boki ok, mimo wysoko poprowadzonych krawedzi drzwi. Do tylu sytuacje ratuje rewelacyjna kamera cofania z wykresem, obnizajace sie lusterka oraz opuszczajace sie roleta tylnej szyby - wszystko automatycznie po wrzuceniu R. Ale przy takim ksztalcie nadwozia musie lekko ucierpiec widocznosc.
4,0
Ergonomia
Jak na Japonczyka jest niezle. Plusy: intuicyjna i prosta obsluga dotykowego wyswietlacza, czyli w zasadzie wiekszosci funkcji auta od wentylacji/klimy/grzania, poprzez telefon, navi, audio, kalendarz, komputer itp. Minusy: kierownica mogla by miec wiekszy zakres regulacji wzdluznej, sterowanie fotelami moglo by byc lepiej rozmieszczone (n.p. na drzwiach jak w Mercedesach), otwierany panel do sterowania lusterkami, oswietleniem deski itp jest bezuzyteczny w trakcie jazdy. Zaglowki trzeba ustawiac recznie (w moim starym 500SL z \'92 roku sa elektryczne). Fotele bardzo wygodne, dzieki grzaniu i wentylacji bardo komfortowe. Mogly by byc nieco dluzsze siedziska, ale i tak jest OK. Wkurzaja mnie przelaczniki kierunkow i wycieraczek rodem z Corolli. Coz - ciecie kosztow nawet w Lexusie :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Szybko sie nagrzewa, szybko chlodzi. Wiele mozliwosci ustawien. 2 strefy. Do tego plynna regulacja ogrzewania i chlodzenia/wentylacji przednich foteli. Dla mnie super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dosc dla 4 osob, aczkolwiek tyl szalu nie robi. Ale do jazdy z tylu sluzy LS, nie GS. GS jest dla kierowcy. Po zamknieciu drzwi siedzimy w tunelu tworzonym przez wysoki i masywny boczek drzwi oraz przez wielki tunel srodkowy z podlokietnikiem, schowkami i gniazdem do ladowania. Ja mam 185cm, a za mna nadal jest dosc miejsca dla doroslej osoby. Milym umilaczem jest kierownica, ktora po wylaczeniu silnika podnosi sie i chowa ulatwiajac wysiadanie. Poniewaz to hybryda to znaczna czesc bagaznika zajmuja baterie. Na bagaze mamy do dyspozycji tylko 280 litrow, przy 430-tu w zwyklym GS\'ie. Krotko mowiac - z 450h ciezko zrobic wakacyjne auto rodzinne. Radze miec to na uwadze przy zakupie. Problem nie istnieje w IV generacji, tam bagaznik ma 430 litrow.
5,0
Wyciszenie
Klasa sama w sobie. Rewelacja nawet przy duzych predkosciach. W korku jadac tylko na elektrycznym slychac tylko jedynie lekki szum z nawiewow. O niebo lepiej niz konkurencja w tej klasie: Mercedes E, BMW 5 czy Audi A6. Wyciszeniem Lexus GS zdecydowanie mierzy o klase wyzej. Dla mnie to bardzo wazny aspekt - duzo jezdze w trasy przekraczajace 1000km, a halas jest meczacy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daje maxa. Auto wazy 2 tony, ma dwa silniki, laczna moc sumaryczna ok 350KM (suma obu silnikow to prawie 500KM, ale nie sumuje sie to wprost). Przy autostradowych przelotach (zima, ogrzewanie, grzanie siedzen) z tempomatem ustawionym na 165km/h spalanie wychodzi mi 11/100. W trasie po zwyklych polskich drogach ok. 9. W miescie nie przekracza 9,5. Wszystkie dane na podstawie wyliczen autentycznych (nie z kompa pokladowego, aczkolwiek ten jest dosc dokladny). Podaje dane z lutego 2012 - czyli mrozy po -15stC. W lecie jest lepiej, bo baterie dluzej trzymaja i w miescie wiecej przejedziemy \"za darmo\".
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy GS 450H kosztowal ok 300.000. Obecny model IV gen oferowany bedzie od Kwietnia 2012 i w wersji Prestige tez bedzie kosztowal ok. 300.000 (250.000 w podstawowej, ale nadal hybrydowej wersji). zwykly GS300 ok. 200.000. Jezeli porownamy do E, 5 lub A6 z silnikami o mocy ok. 300KM i podobnym wyposazeniem co GS 450H to Lexus nie wypada zle, a naped hybrydowy bedzie niejako \"gratis\". Oczywiscie brak tu wersji \"bida\" z silnikiem 4-ro cylindrowym, nie kupimy tez 220CDI lub 2.0TDI. Uzywanego hybrydowego GS\'a kupimy juz ponizej 100.000 i bedzie to rocznik 2006 lub przy odrobinie szczescia 2007. Jest takze kilka aut salonowych, z pelna historia w Polsce. Jak za to co auto oferuje uwazam, ze stosunek cena/zysk jest na bardzo wysokim poziomie. Kupujac hybryde warto psychicznie nastawic sie na dosc drogi serwis ASO. Na szczescie tylko co 15.000km w GS\'ie III generacji (nie wiem jak bedzie w nowym).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Delikatne skrzypienie w okolicach deski rozdzielczej (na normalnych drogach znika, nasila sie przy niskich temp). Rozkodowaly sie czujniki cisnienia w kolach (drobiazg wymagajacy jedynie zaprogramowania). Przy slabym sygnale radia i wlaczeniu ogrzewania tylnej szyby wystepowaly zaklocenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 4.5h 344KM 253kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus GS III 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus GS III