Silnik
: Moc, elastyczność, ekonomika wręcz niewiarygodne.
5,0
Całokształt
Samochód idealny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ta rubryka winna nazywać się \"zespół napędowy\". Działa bez zarzutu. Olbrzymia moc, bardzo sensowny sposób korzystania z energii zgromadzonej w baterii. Toyota w tym zakresie wyprzedziła epokę (pierwsze modele sprzedawano już w 2006 r.). Nie ubywa ani ml oleju. Silnik ma bardzo wysoką kulturę pracy. I jest wolnossący.
5,0
Skrzynia biegów
Tu również wyprzedzono konkurencję. Skrzynia CVT działa niesamowicie szybko, BMW dopiero od niedawna stosuje tak zaawansowane technicznie skrzynie. Sportowy tryb sprawia, że nie nudzisz się za kierownicą. Spalanie dzięki wielości przełożeń jest wręcz niewiarygodne.
5,0
Układ jezdny
Mimo kół 18stek i całkiem nisko osadzonego nadwozia, nie ma żadnych problemów z prowadzeniem. Bez zarzutu.
Komfort
5,0
Widoczność
Stawiam 5tkę dlatego, że to nie jest MB W211, tylko samochód o charakterystyce sportowej, nie mam żadnych problemów z manewrowaniem i widocznością, mimo, że szyby są małe.
5,0
Ergonomia
Początkowo brakowało mi czegoś na wzór iDrive\'a (joysticka). Z czasem przywykłem do wyświetlacza dotykowego. W kolejnej generacji jest już inaczej, ale czy lepiej? Poza tym joystick np. w MB się psuje (testowałem W212 coupe z przebiegiem 30 tys. km i już nie działał).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszego zarzutu. W końcu to benzyna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały minus za brak podparcia pod kolana.
5,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o wyciszenie, to dla hybryd powinna być możliwa ocena 6.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma sobie równych.
5,0
Stosunek jakość/cena
MB lub BMW z tego rocznika i takim wyposażeniem = 45 tys. zł drożej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać, ale nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 450h 345KM 254kW
[l/100km]