Posiadam samochód już 9 miesięcy więc myślę, że jestem w stanie coś już na jego temat powiedzieć sensownego. A więc:
samochód jako całokształt oceniłbym na 7/10. E39, które miałem wcześniej, mimo biednego wyposażenia, oceniłbym na 8/10.
Gs'a posiadam w wersji SE-L i w takiej i tylko takiej polecałbym szukać tego samochodu. Ewentualnie Gs430. Samochód bardzo przyjemny, nagłośnienie Mark Levinson pierwsza klasa. Gra pieknie i do tego opcja surround... wypas. Do tego dochodzą czujniki parkowania, zmierzchu, deszczu, kamera cofania, szyber dach , doświetlanie zakrętów itd. Także dzięki temu samochodem jeździ się komfortowo i czuje się premium. Przynajmniej dopóki gra muzyka głośno, bo gdy radio jest wyłączone można usłyszeć dźwięki, których w aucie tej klasy nie powinno być słychać. Jestem w stanie zrozumieć, że samochód może mieć swoje lata i czasem coś tam skrzypi, ale w e39 prawie 20to letnim nie skrzypiało mi w środku nic kompletnie... Także słabo pod tym względem. W późniejszych rocznikach zostało to poprawione podobno, ale występują inne problemy jak np problem stukających klocków hamulcowych. Na początku myślałem, że to w zawieszeniu mi coś tłucze... Kolejną sprawą jest silnik, który jest bublem. U mnie póki co objawów nagromadzenia się nagaru nie było, ale przebieg rośnie i jest to kwestia czasu. Za to już słyszałem dziwny dźwięk przy starcie silnika, też powszechna usterka i można na ten temat znaleźć info na forach lexa. Po bujaniu się tym autem przez te 9 miesięcy mogę stwierdzić, że w mojej opinii nie jest to samochód klasy premium, ale wannabe premium. Mimo to autem jeździ się bardzo fajnie. Mocy wystarcza, automat pracuje płynnie i przyspiesza dobrze. Wygląd zewnętrzny to największy plus tego samochodu. Samochód prezentuje się po prostu świetnie mimo upływu lat. Mieszkam w UK i tutaj ten samochód można kupić taniej niż niemieckie odpowiedniki o podobnym przebiegu, wyposażeniu i roczniku - e60, a6, e klasa.
Gdybym stał ponownie przed wyborem samochodu, to nie kupiłbym GS300. Kupiłbym GS430 minimum 2007r. lub, gdyby się pokazał taki egzemplarz, GS460, który jest rarytasem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko przy moim przebiegu pracuje sprawnie i gładko, ale nie ma co ukrywać - silnik ma wady konstrukcyjne, które wychodzą wraz z przebiegiem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi gładko i płynnie. Przy kick downie jest lekki lag i dopiero po chwili samochód reaguje na wciśnięcie gazu w podłogę, ale jak już zareaguje to to czuć.
4,0
Układ jezdny
Jest ok, choć troche buja przy mocniejszym wchodzeniu w zakręty. Zawieszenie seryjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyposażenie wersji SE-L umila jazdę, choć szum opon jest wyraźnie słyszalny
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jedynie tempomat mógłby być wyżej. Ewentualnie sterowanie mogłoby być na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń. Nagrzewa się szybko i chłodzi szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca wystarczająco. Mam 183cm wzrostu i za mną usiądę bez problemu.
4,0
Wyciszenie
Szum opon jest wyraźnie słyszalny podczas jazdy, ale to w sumie kwestia angielskiego, bardzo chropowatego asfaltu. Na gładkim jest cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali tyle, ile 2,5l e39 więc spalanie jest na przyzwoitym poziomie, choć najwięcej mi spalił 20l w mieście, ale to tylko raz. Ceny części nie są niskie, ale tez nie ma tragedii, raczej porównywalnie z e39, choć nie wszystko. Większym zmartwieniem jest dostępność części i zalecam kupować oryginały w Toyocie lub Lexusie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo fajny samochód za stosunkowo nieduże pieniądze, przynajmniej w moim wypadku - zapłaciłem 5000 funtów za auto z niedużym przebiegiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymianą częśc,i związanych z eksploatacją, nie musiałem wymieniać nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 300 249KM 183kW
[l/100km]