WERSJA AWD czyli 4x4.
Auto jest komfortowe, fotele wbrew innym opiniom dla mnie są wygodne (w odróżnieniu od RXa, którego miałem poprzednio). Wygląd auta jest dla mnie piękny wysmukły i elegancki, jednocześnie dyskretny. Absolutne zaprzeczenie dresiarstwa beemek i badylarstwa merców. Wielkim plusem jest napęd na 4 koła (nie wiem, czemu w opcjach wyboru Autocentrum go nie uwzględnia).
A jednak następne auto to będzie RX 2012-
Wrażenia
5,0
Silnik
Brzmienie piękne. Osiągi fantastyczne. Reakcja na gaz w trybie sport spontaniczna i wciskająca w fotel. Przy wyprzedzaniu auto wyskakuje jak z procy. 7,6s do 100! Silnik praktycznie bezobsługowy. Nie ma poco tam zaglądać. Nic się nie dzieje, oleju nie ubywa.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia, szybka i przełączająca bez szarpnięć. Możliwość zmiany ręcznej przełożeń, ale zupełnie nie potrzebne. Nie po to mam automat, żeby zmieniać ręcznie.
4,0
Układ jezdny
Dobry, choć mógłby być bardziej zwarty. W zakrętach auto się przechyla nieco nadmiernie. Tu BMW jest lepsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra, choć lusterka są za małe. Trzeba uważać przy zmianie pasa i parkowaniu. Na szczęście można ustawić obniżanie lusterek przy włączaniu wstecznego. Także Tylna roleta składa się wtedy automatycznie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, plus za sterowanie radiem i telefonem z kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Genialny wynalazek na lato to wentylowane fotele. Na zimę podgrzewane. Klima jak to w lexusie - ma swoje narowy: tzn. np. ogrzewanie najpierw nagrzewa wnętrze do temperatury sauny, po czym w trakcie jazdy robi się chłodno, więc trzeba stopniowo stopień po stopniu podnosić temperaturę na klimatroniku. RX miał tak samo, więc widocznie ten typ tak ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu możliwie, choć pasażer w Aurisie (który mam jako drugi) ma więcej miejsca niż w GSie. Z tyłu też szału ni ma. Bagażnik przeciętny, a otwór załadunkowy wręcz mały. Na szczęście jest otwór na narty.
5,0
Wyciszenie
Do 135 idealnie. Powyżej pojawia się jakaś warcząca wibracja, albo niski ton. Jeszcze szukam, co to może być (może wał, może skrzynia rozdzielcza). W normalnych warunkach (poza autostradą) auto płynie w ciszy. Przy depnięciu gazu warknie nisko i rasowo wyskakując do przodu jak z katapulty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie pali zbyt dużo, więc nie rujnuje kieszeni. Jak usterki, to tylko drobiazgi (na razie).
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tanie, ale warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Był nieszczelny korek paliwa i przez to zapalała się kontrolka check engine. Czasem elektryka trochę żyje własnym życiem - np. pali się bez powodu jedna diodka z lampek pod sufitem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było, choć nie wiem jeszcze co wibruje (burczy) od 135 km/h.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 300 249KM 183kW
[l/100km]