Do dzisiejszego dnia jestem a auta zadowlony jak się coś zmieni dopisze:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik 3 litrowy w dość ciężkim aucie jest naprawdę ok silnik pracuje harmonijnie i naprawdę cicho. Co do elastyczności każdy człowiek kochający samochody chciałby mieć 500koni ale w tym aucie na nasze drogi te 249 w zupełności narazie wystarczy.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Przełącza biegi bez jakichkolwiek drgań, szarpnięć itd. Jedyna rzecz jaką od niej bym wymagał to szybsze działanie przy nagłym wciśnięciu pedału gazu do końca tzn kick downie poza tym bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Jak wiadomo nie jest to auto wyścigowe a więc układ jezdny naprawdę precyzyjny bez żadnego myszkowania oczywiście napęd na tylną oś dla mnie jest dużym plusem jednak ostrożność w okresie zimowym wskazana.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok. Jednak mogłaby być lepsza co byłoby chyba dość trudne ponieważ sam wygląd auta czyli opadająca linia dachu co miało przywodzić na myśl auto coupe nie pozwoliły na więcej.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu obsługa auta na początku wydaje się dość zagmatwana potem zaś robi się bardzo intuicyjna. Dotykowy ekran na środku konsoli przyciski obok niego do podstawowej obsługi, oraz ukryty panel do obsługi rzeczy których używamy rzadziej wszystko jak najbardziej na plus dla inżynierów lexusa
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naprawdę szybko nagrzewające się auto ustawienia na ekranie dotykowym przejrzyste. Klima-tronik dwu strefowy. Jednak jest również minus: zbyt wąski nawiew na szybę przednią.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż nie jest to auto stworzone dla dużej rodziny bagażnik nie jest zbyt wielki miejsca nad głową dla mnie wystarczy aczkolwiek 2 metrowcy mieliby problem. Tak jak napisałem wyżej linia auta nie pozwala na więcej w Polsce wszyscy piszą że jest to konkurencja e-klasy, Bmw serii 5 czy też Audi A6, zaś za granicą wszędzie porównują GS z Mercem Cls. A oba auta mają cieszyć wzrok i kierowce a cała reszta zeszła na dalszy plan.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest największą cechą tego samochodu nie znam osoby która kiedykolwiek jechała ze mną nie zdziwionej ciszą jaka panuje w środku auta. Również na zewnątrz auto jest bardzo ciche.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie przy spokojnej zimowej jeździe auto potrafi spalić czasem nawet mniej niż 8 litrów co było dla mnie dużym zaskoczeniem. Jednak jeżdżąc normalnie tak jak powinno się jeździć takim autem trasa w granicach 9 litrów może lekko ponad. Miasto w zimie krótkie odcinki lub też częste jeżdzenie z gazem w podłodze nawet 20 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Są to auta jeszcze dość świeże i drogie ale nie bez przyczyny tutaj jest ich mniejsza liczba niż aut konkurencji, bezawaryjność i tzn trzymanie ceny na rynku aut wtórnych. Nowe są również drogie ale relatywnie dobrze wyposażone i cenowo atrakcyjne wobec marek konkurencyjnych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze odpukać nic się nie zepsuło. I właśnie w tym momencie Lexus wybija się ponad niemiecką konkurencje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również jak narazie wszystko w najlepszym porządku i oby tak dalej. W książce serwisowej od początku nie było wpisu o poważnej usterce.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 300 249KM 183kW
[l/100km]