Silnik
: Na początku szukałem wersji z 4,3 V8, ale nie żałuje zakupu słabszego silnika - jest niesamowicie elastyczny i ma górę momentu obrotowego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
4,0
Całokształt
Opasła limuzyna budząca podziw na drodze i dumę właściciela. Samochód niemal kompletny - luksusowy, wygodny, szybki i zaskakująco oszczędny. Całokształt dopełnia legendarna niezawodność i okryty największą sławą w historii motoryzacji silnik 2JZ.
Wrażenia
5,0
Silnik
To 2JZ. Nic więcej pisać nie trzeba. Elastyczny, cichy, aksamitny i pancerny. Przy tym nadaje tak eleganckiemu autu nieco sportowego sznytu.
5,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat Aisina działa lepiej niż niejedna nowsza skrzynia. Biegi są długie, skrzynia idealnie czyta intencje kierowcy, zmienia i redukuje kiedy trzeba, kickdown precyzyjny i szybki.
4,0
Układ jezdny
Jak na limuzynę jest niesamowicie precyzyjny i czuły. Feedback jaki kierowca dostaje z kół na kierownicę sprawia, że każdy ruch auta jest spodziewany i przewidywalny. Jak to limuzyna - w mieście nieco brakuje kąta skrętu.
5,0
Karoseria
Ocynkowane nadwozie i szczęście Lexusów do właścicieli powoduje całkowity brak jakichkolwiek wykwitów rdzy czy innych niedoskonałości. Lakier jest grubszy niż w Toyotach, dzięki czemu nie rysuje się tak szybko.
Komfort
5,0
Widoczność
Żeby mieć jeszcze lepszą widoczność w limuzynie trzeba by chyba dokonać niemożliwego. Szyby przednia i tylna są ogromne, a boczne sięgają dalej niż kąt patrzenia najmocniej wychylonej głowy.
4,0
Ergonomia
Przyciski są tam, gdzie powinny być. Wszystko pod ręką i jeśli nie na wysokości wzroku, to łatwe do wymacania. Jedyne do czego można się przyczepić to ukrycie zaawansowanych funkcji sterowania nawiewem w podmenu ekranu nawigacji. Lecz dzięki temu mamy na desce rozdzielczej porządek i japoński minimalizm.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa błyskawicznie, grzeje jak z piekarnika, a auto z czarną skórzaną tapicerką w gorące dni schładza w kilka minut. Chyba typowym mankamentem Toyot i Lexusów z tamtych lat było wpadające przez zewnętrzne nawiewy zimne powietrze z zewnątrz przy wysokich prędkościach. Tu prawie niewyczuwalne, a jednak jest
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery rosłe osoby z bagażem na weekend w górach przejechały trasę w pełnym odprężeniu, komforcie i bez problemów z miejscem na nogi i bagaż. To auto jest po prostu wielkie!
5,0
Wyciszenie
Nieco ponad 50dB przy 100 km/h, minimalnie ponad 60dB przy 200 km/h. Nowoczesne kompakty i klasa średnia może się uczyć!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Segment, który ten samochód reprezentuje, zobowiązuje. A i tak jest taniej niż w porównywalnej niemieckiej konkurencji. Poza tym - dużym plusem tego auta jest fakt, że na prawdę się nie psuje. Wystarczy dbać o terminowe wykonywanie eksploatacyjnych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nikła popularność na polskim rynku i brak świadomości marki sprawiają, że auto jest znacznie tańsze w zakupie i utrzymaniu niż niemieckie czy amerykańskie samochody z tamtych lat. A to cieszy w aspekcie tego, co możemy kupić za tak małe pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 223KM 164kW
[l/100km]