Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS II

H00N1G4N, 5 lat temu
Silnik 3.0 223KM 164kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 318 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus GS II 3.0 223KM 164kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,64
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na początku szukałem wersji z 4,3 V8, ale nie żałuje zakupu słabszego silnika - jest niesamowicie elastyczny i ma górę momentu obrotowego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
4,0
Całokształt
Opasła limuzyna budząca podziw na drodze i dumę właściciela. Samochód niemal kompletny - luksusowy, wygodny, szybki i zaskakująco oszczędny. Całokształt dopełnia legendarna niezawodność i okryty największą sławą w historii motoryzacji silnik 2JZ.
Wrażenia
5,0
Silnik
To 2JZ. Nic więcej pisać nie trzeba. Elastyczny, cichy, aksamitny i pancerny. Przy tym nadaje tak eleganckiemu autu nieco sportowego sznytu.
5,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat Aisina działa lepiej niż niejedna nowsza skrzynia. Biegi są długie, skrzynia idealnie czyta intencje kierowcy, zmienia i redukuje kiedy trzeba, kickdown precyzyjny i szybki.
4,0
Układ jezdny
Jak na limuzynę jest niesamowicie precyzyjny i czuły. Feedback jaki kierowca dostaje z kół na kierownicę sprawia, że każdy ruch auta jest spodziewany i przewidywalny. Jak to limuzyna - w mieście nieco brakuje kąta skrętu.
5,0
Karoseria
Ocynkowane nadwozie i szczęście Lexusów do właścicieli powoduje całkowity brak jakichkolwiek wykwitów rdzy czy innych niedoskonałości. Lakier jest grubszy niż w Toyotach, dzięki czemu nie rysuje się tak szybko.
Komfort
5,0
Widoczność
Żeby mieć jeszcze lepszą widoczność w limuzynie trzeba by chyba dokonać niemożliwego. Szyby przednia i tylna są ogromne, a boczne sięgają dalej niż kąt patrzenia najmocniej wychylonej głowy.
4,0
Ergonomia
Przyciski są tam, gdzie powinny być. Wszystko pod ręką i jeśli nie na wysokości wzroku, to łatwe do wymacania. Jedyne do czego można się przyczepić to ukrycie zaawansowanych funkcji sterowania nawiewem w podmenu ekranu nawigacji. Lecz dzięki temu mamy na desce rozdzielczej porządek i japoński minimalizm.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa błyskawicznie, grzeje jak z piekarnika, a auto z czarną skórzaną tapicerką w gorące dni schładza w kilka minut. Chyba typowym mankamentem Toyot i Lexusów z tamtych lat było wpadające przez zewnętrzne nawiewy zimne powietrze z zewnątrz przy wysokich prędkościach. Tu prawie niewyczuwalne, a jednak jest
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery rosłe osoby z bagażem na weekend w górach przejechały trasę w pełnym odprężeniu, komforcie i bez problemów z miejscem na nogi i bagaż. To auto jest po prostu wielkie!
5,0
Wyciszenie
Nieco ponad 50dB przy 100 km/h, minimalnie ponad 60dB przy 200 km/h. Nowoczesne kompakty i klasa średnia może się uczyć!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Segment, który ten samochód reprezentuje, zobowiązuje. A i tak jest taniej niż w porównywalnej niemieckiej konkurencji. Poza tym - dużym plusem tego auta jest fakt, że na prawdę się nie psuje. Wystarczy dbać o terminowe wykonywanie eksploatacyjnych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nikła popularność na polskim rynku i brak świadomości marki sprawiają, że auto jest znacznie tańsze w zakupie i utrzymaniu niż niemieckie czy amerykańskie samochody z tamtych lat. A to cieszy w aspekcie tego, co możemy kupić za tak małe pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 223KM 164kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus GS II