Auto nietuzinkowe, zapewne trwałe i niezawodne, wykonane z bardzo dobrych jakościowo, miękkich materiałów. Ale to jedyne z jego zalet, a szkoda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nieskomplikowana konstrukcja, sprawdzony układ hybrydowy, jeździ się tym bardzo przyjemnie. Nie jest to auto do jazdy dynamicznej, z resztą jest tak skonstruowane, że człowiekowi nawet się nie chce tak jeździć.
4,0
Skrzynia biegów
E-CVT jest z jednej strony płynne jak elektryk, z drugiej strony w trasie każda próba wyprzedzania to niezbyt przyjemne wkręcanie się na obroty. Jest i tak o wiele lepiej niż w starszych Lexusach czy obecnych Toyotach. W USA może się to sprawdza, bo tam w większości jeździ się 110 km/h i przez setki kilometrów rzadko kogo się wyprzedza. W Europie niestety zdecydowanie lepiej wypada niemiecka konkurencja.
3,0
Układ jezdny
Auto się prowadzi - nic więcej. Brak możliwości wyboru napędu 4x4 to nieśmieszny żart, jadąc w góry należałoby mieć w garażu drugie auto które posiada napęd na obie osie. Do tego ES wybiera nierówności w dość słyszalny sposób.
3,0
Karoseria
Miękki lakier, podatny na zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Fotele są miękkie, ale mam zastrzeżenia co do regulacji lędźwi - dwukierunkowa, zaś u niemieckiej konkurencji właściwie zawsze jest czterokierunkowa. Na dłuższych trasach jest niewygodnie, a potęguje to fakt, że przy pompowaniu podparcia lędźwiowego jakiś element zaczyna się odczuwalnie wbijać w plecy.
Kolejna rzecz to brak elektrycznej klapy bagażnika w Business Edition - u konkurencji jest to standardem i trudno się temu dziwić, jak można mówić, że ma się auto premium a potem brudzić sobie ręce zamykając bagażnik w taki sam sposób, jak robią to właściciele Dacii? Nawet poprzednik, Lexus GS, miał to w standardzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Nie rozumiem zachwytów nad wyciszeniem tego auta, bo jest ono fatalne jak na klasę premium. Słychać szum opon, hałas aut dookoła. Szyby nie są podwójne, a samych materiałów wygłuszających jest niewiele - dzwoniłem po warsztatach specjalizujących się w wyciszaniu aut i Lexus ES jest im dobrze znany, jak sami mówią w większości jest to jedynie goła blacha, bez żadnych mat czy pianek akustycznych. Bliżej mu do Camry niż do segmentu premium pod tym względem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto ratuje jedynie jakość użytych materiałów i prawdopodobna niezawodność, ale poza tym nic nie jest tu premium. Jeszcze jakiś czas temu można było je kupić niewiele drożej niż Toyota Camry i to chyba najlepiej pokazywało, że różnice pomiędzy tymi autami są kosmetyczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW
[l/100km]