Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting

Darek, 1 dzień temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
wspaniałe auto, można w nim pare drobiazgów poprawić ale generalnie jest to niemal idealny samochód
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo oszczędny silnik, moc i moment absolutnie wystarczająca do tego samochodu, sprawność jak diesla a nawet wydaje się wyższa
5,0
Skrzynia biegów
e-CVT to najlepsza skrzynia jaką można dostać, idealnie płynne przeniesienie mocy, zero szarpania jak w automatach bywa, silnik pracuje zawsze na optymalnych obrotach i przy maksymalnej efektywności. Opinie o "wyciu" są kompletnie wyssane z palca, silnik owszem, przy maksymalnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia, trochę słychać ale to nie jest mimo wszystko jednostajne wycie, bo jednak obroty się zmieniają, ktoś kto twierdzi że wyje jednostajnie na pewno tym autem nigdy w życiu nie jeździł i zwyczajnie kłamie. Auta z klasycznymi skrzyniami biegów, także są głośne przy maksymalnym przyśpieszeniu, tutaj różnica to jedynie inny zakres tonacji z uwagi na inny zakres obrotów (węższy), przy których jest wówczas wykorzystywany silnik.
5,0
Układ jezdny
jednym słowem komfort, zawieszenie jest sprężyste i bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności, nie jest to zdecydowanie auto na tor do dynamicznej jazdy, za to komfort z jakim się nim jeździ nie ma sobie równych, niemiecka konkurencja może się schować
5,0
Karoseria
sztywna konstrukcja, na wybojach czy zakrętach czuć że jest stabilna i nie poddaje się żadnym siłom
Komfort
5,0
Widoczność
jak najbardziej ok
4,0
Ergonomia
wszystko jest dokładnie tam gdzie bym się tego spodziewał, ogromną zaletą to mnóstwo fizycznych przycisków do praktycznie każdej funkcji a jedyną uwagę miałbym do przycisków sterowania podgrzewaniem i wentylacją foteli które mogłyby znaleźć się na konsoli środkowej w okolicy podłokietnika (jak przykładowo w LS lub najnowszym UX), wówczas byłyby zawsze pod ręką a tak jednak trzeba się troche schylić by ich dosięgnąć. Ekrany są czytelne i mają dużą rozdzielczość. Jedynie ekran kierowcy ze wskaźnikami, mógłby być większy, tak jak to jest juz w niektórych innych modelach Lexusa czy nawet Toyoty, gdyż zbędne są dwa analogowe wskaźniki, które kompletnie nie pasują do tak nowoczesnej deski rozdzielczej i reszty jej elementów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa wszystko poprawnie, duży plus za możliwość chłodzenia lub grzania zdalnie przez aplikację, bardzo przydatne by przygotować temperaturę wnętrza zanim wyjedzie się w trasę, czy upał czy zima wchodzę i jest już w środku idealnie, nie trzeba czekać jak w zwykłych autach zanim silnik się nagrzeje albo klimatyzacja słodzi wnętrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo przestrzeni zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie, zawsze było jej wystarczająco, więcej nie potrzeba
5,0
Wyciszenie
jest bardzo dobre, choć wycieszenia nigdy za mało i właśnie tutaj do ideału brakuje aby szyby tylne boczne jak i tylna, również były akustyczne. Także mile widziane byłoby gdyby tuleje w zawieszeniu miały lepsze tłumienie hałasu toczących się kół tj. miększe i/albo hydrauliczne, dałoby to na pewno znakomity efekt.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
jak na tak wyposażone auto to cena jest w sam raz
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadnych usterek, w końcu to Lexus
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero, marka zobowiązuje

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting