Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting
Zbigniew Jerczynski z Czestochowy,
27 dni temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
34 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mialem sluzbowego Lexusa ES350 15 lat temu, bylem zachwycony, wiec jak zobaczylem w salonie wyprzedaz rocznika 2023 , to postanowilem nie stracic takiej okazji. Teraz jestem troche rozczarowany, bo samochod jest idealny tylko szerokie ulice miasta, ma piekna stylistyke, ale konstrukcyjnie to Toyota Camry, wiec samochod nizszej klasy. W dalekie trasy jest za twardy i za glosny, do tego automatyczna skrzynia biegow jest nieprzydatna przy duzych predkosciach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny i oszczedny 5 - 6 litrow na 100km. Przy naszych ograniczeniach predkosci w zupelnosci wystarczajacy.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna bezstopniowa CVT jest dobra dla Amerykanow z przedmiesc i do naszych miast. W trasie duzo lepsza jest manualna, na 6-tym biegu daje lepsze wyczucie silnika i mozliwosc przelaczenia na luz, gdy jedzie sie z gorki. Jazda na luzie z gorki daje poczucie spokoju i silnik sie chlodzi.
4,0
Układ jezdny
To Toyota Camry, wiec jest na gorsze nawierzchnie, nie daje takiego komfortu jak np. samochody francuskie. Dobra do miasta, ale w trasie jest meczaca.
5,0
Karoseria
Wspaniala nowoczesna stylistyka, duzo ladniejsza od niemieckich pudel z ubieglego wieku. Do tego ladne metalizowane lakiery, szkoda, ze tak malo kolorow, dominuja odcienie szarosci
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra na wszystkie strony.
3,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza to skladanka z 4 roznych czesci: wskazniki to stary "rogacz" z LC50, wyswietlacz z klasycznym zegarem jest dostawiony z gory, za nim jest wolne miejsce na szmate albo pudelko z chusteczkami, przyciski z Toyoty. Calkowity brak spojnosci stylistycznej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, brak uwag. Nie mialem mozliwosci sprawdzenia ogrzewania w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szyberdach tylko przeszkadza, zgrubienie na dachu z przodu czuje sie na grzywce, to zupelnie niepotrzebne wyposazenie. Niestety silniki elektryczne do regulacji foteli kierowcy i pasazera, zabieraja miejsce na stopy. Pod tym wzgledem regulacja reczna jest lepsza. Podlokietnik z tylu bardzo twardy, po 15 minutach nie mozna sie oprzec bo szew na plastikowej krawedzi wbija sie w przedramie. Oparcia tylnich foteli sa za bardzo pionowe, w dluzszej trasie bola plecy.
4,0
Wyciszenie
Naczytalem sie na temat tego wyciszenia, ale w porownaniu z innymi jest tylko przecietne, w dluzszej trasie halas robi sie meczacy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo malo pali.
3,0
Stosunek jakość/cena
To Toyota Camry wystylizowana wizualnie na cos luksusowego. Cena wyzsza o 100 tys zl, mozna sie zastanowic czy twardy plastik udajacy skore jest tego wart. Szwy na oparciach foteli sa nierowne, pod zaglowkami derma brzydko pomarszczona i zciagnieta sznurkiem. Z daleka wyglada pieknie , jezdzi sie bez luksusow, Passat czy Mondeo sa wygodniejsze, a duzo tansze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK m ale to zaledwie dwa miesiace.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak po dwoch miesiacach to BRAK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW
[l/100km]