Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting

Zbigniew Jerczynski z Czestochowy, 19 dni temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mialem sluzbowego Lexusa ES350 15 lat temu, bylem zachwycony, wiec jak zobaczylem w salonie wyprzedaz rocznika 2023 , to postanowilem nie stracic takiej okazji. Teraz jestem troche rozczarowany, bo samochod jest idealny tylko szerokie ulice miasta, ma piekna stylistyke, ale konstrukcyjnie to Toyota Camry, wiec samochod nizszej klasy. W dalekie trasy jest za twardy i za glosny, do tego automatyczna skrzynia biegow jest nieprzydatna przy duzych predkosciach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny i oszczedny 5 - 6 litrow na 100km. Przy naszych ograniczeniach predkosci w zupelnosci wystarczajacy.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna bezstopniowa CVT jest dobra dla Amerykanow z przedmiesc i do naszych miast. W trasie duzo lepsza jest manualna, na 6-tym biegu daje lepsze wyczucie silnika i mozliwosc przelaczenia na luz, gdy jedzie sie z gorki. Jazda na luzie z gorki daje poczucie spokoju i silnik sie chlodzi.
4,0
Układ jezdny
To Toyota Camry, wiec jest na gorsze nawierzchnie, nie daje takiego komfortu jak np. samochody francuskie. Dobra do miasta, ale w trasie jest meczaca.
5,0
Karoseria
Wspaniala nowoczesna stylistyka, duzo ladniejsza od niemieckich pudel z ubieglego wieku. Do tego ladne metalizowane lakiery, szkoda, ze tak malo kolorow, dominuja odcienie szarosci
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra na wszystkie strony.
3,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza to skladanka z 4 roznych czesci: wskazniki to stary "rogacz" z LC50, wyswietlacz z klasycznym zegarem jest dostawiony z gory, za nim jest wolne miejsce na szmate albo pudelko z chusteczkami, przyciski z Toyoty. Calkowity brak spojnosci stylistycznej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, brak uwag. Nie mialem mozliwosci sprawdzenia ogrzewania w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szyberdach tylko przeszkadza, zgrubienie na dachu z przodu czuje sie na grzywce, to zupelnie niepotrzebne wyposazenie. Niestety silniki elektryczne do regulacji foteli kierowcy i pasazera, zabieraja miejsce na stopy. Pod tym wzgledem regulacja reczna jest lepsza. Podlokietnik z tylu bardzo twardy, po 15 minutach nie mozna sie oprzec bo szew na plastikowej krawedzi wbija sie w przedramie. Oparcia tylnich foteli sa za bardzo pionowe, w dluzszej trasie bola plecy.
4,0
Wyciszenie
Naczytalem sie na temat tego wyciszenia, ale w porownaniu z innymi jest tylko przecietne, w dluzszej trasie halas robi sie meczacy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo malo pali.
3,0
Stosunek jakość/cena
To Toyota Camry wystylizowana wizualnie na cos luksusowego. Cena wyzsza o 100 tys zl, mozna sie zastanowic czy twardy plastik udajacy skore jest tego wart. Szwy na oparciach foteli sa nierowne, pod zaglowkami derma brzydko pomarszczona i zciagnieta sznurkiem. Z daleka wyglada pieknie , jezdzi sie bez luksusow, Passat czy Mondeo sa wygodniejsze, a duzo tansze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK m ale to zaledwie dwa miesiace.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak po dwoch miesiacach to BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting