Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting
lelek13,
3 miesiące temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Po 12tyś km można zweryfikować zakup - większość niewiadomych stało się wiadomymi. Auto spełnia moje oczekiwania - niektóre rzeczy zaskoczyły pozytywnie, inne negatywnie, ale generalnie jestem zadowolony z zakupu - szukałem auta bezpiecznego, zarówno do użytkowania w koło komina jak i na autostrady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie tyle silnik, co hybrydowy układ napędowy. Sprytna konstrukcja Toyoty, która daje nadzieje na długą-bezawaryjną eksploatację. Moc jest odpowiednia. Na papierze liczby nie robią wrażenia, ale podczas jazdy dynamika jest nader satysfakcjonująca - szczególnie przy wyprzedzaniu. Mam porównanie z 190konnym Passatem TDI - Lexus przy nim przyspiesza bezzwłocznie i jak by był 2 razy lżejszy. Spalanie za to jest rewelacyjne - ponad 1 700kg masy w 5 metrowej limuzynie i spalanie rzędu 6,1 l/100km (tyle jest na komputerze od nowości) - czego chcieć więcej?
5,0
Skrzynia biegów
Super płynna jazda zapewniona, a jeśli do tego konstruktorzy popracowali nad tym aby jej charakter nie przypominał jazdy skuterem to jest na prawdę dobrze. Wyje? Jak w każdym aucie przy przyspieszaniu, ale za to nie ma zwłoki, szarpania. (Tak na prawdę ES nie ma skrzyni biegów - zastępuje ją układ kół zębatych spinający silnik spalinowy i elektryczny, ale to nie miejsce na techniczne wykłady)
5,0
Układ jezdny
Przy moim użytkowaniu idealny kompromis pomiędzy precyzją, a komfortem. W pewnym momencie życia jeździsz bezpieczniej i doceniasz wygodę. Jazda próbna przed zakupem była, więc jakże mógłbym dać 5 gwiazdek. ES płynie jak niewzruszony okręt na autostradach, jednocześnie śmiało pogoni na mazurskich serpentynach. To co najważniejsze: jest bezpiecznie.
4,0
Karoseria
To nie czołg - blacha nie może być zbyt gruba (kwestie testów zderzeniowych). Za to jeśli chodzi o lakier to wspaniale by było żeby producenci aut nie żałowali tego dobra, Lexus jak reszta - żałuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w sedanie. Słupki w miarę cienkie. Jest ok
5,0
Ergonomia
Jest ok. Jak na dzisiejsze czasy - bardzo dużo funkcji jest sterowana fizycznymi przyciskami/pokrętłami. NIe ma na co narzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja. Zawsze ustawiałem minimalną a temperaturę w innych autach, gdyż lubię chłód. W ES mam nawet w letnie upały temperaturę mam ustawioną na 20 i jest przyjemnie chłodno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzeń wewnątrz kabiny. Bagażnik sprawia wrażenie większego niż deklaruje producent. Bez problemu wchodzi duży wózek dziecięcy i duża walizka.
5,0
Wyciszenie
Jasne - powyżej 160 km/h robi się głośniej ale jest nadal komfortowo i można swobodnie rozmawiać z pasażerami - tak jak przy miejskich prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto daje komfort psychiczny. Nie ma w nim żadnych wodotrysków jak w niemieckich markach, ale kupującym zapewne o to chodzi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zsunęło się pióro z uchwytu wycieraczki - byłem zniesmaczony, ale wystarczyło pióro lekko popchnąć i zatrzasnęło się na tyle dobrze że problem się nie pojawia. Mały niesmak jedna pozostaje - być może błąd montażowy, poza fabryką lexusa - także nie robię z tego powodu afery.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto sprawia wrażenie solidnego, na lata.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW
[l/100km]