Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting

lelek13, 3 miesiące temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Po 12tyś km można zweryfikować zakup - większość niewiadomych stało się wiadomymi. Auto spełnia moje oczekiwania - niektóre rzeczy zaskoczyły pozytywnie, inne negatywnie, ale generalnie jestem zadowolony z zakupu - szukałem auta bezpiecznego, zarówno do użytkowania w koło komina jak i na autostrady.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie tyle silnik, co hybrydowy układ napędowy. Sprytna konstrukcja Toyoty, która daje nadzieje na długą-bezawaryjną eksploatację. Moc jest odpowiednia. Na papierze liczby nie robią wrażenia, ale podczas jazdy dynamika jest nader satysfakcjonująca - szczególnie przy wyprzedzaniu. Mam porównanie z 190konnym Passatem TDI - Lexus przy nim przyspiesza bezzwłocznie i jak by był 2 razy lżejszy. Spalanie za to jest rewelacyjne - ponad 1 700kg masy w 5 metrowej limuzynie i spalanie rzędu 6,1 l/100km (tyle jest na komputerze od nowości) - czego chcieć więcej?
5,0
Skrzynia biegów
Super płynna jazda zapewniona, a jeśli do tego konstruktorzy popracowali nad tym aby jej charakter nie przypominał jazdy skuterem to jest na prawdę dobrze. Wyje? Jak w każdym aucie przy przyspieszaniu, ale za to nie ma zwłoki, szarpania. (Tak na prawdę ES nie ma skrzyni biegów - zastępuje ją układ kół zębatych spinający silnik spalinowy i elektryczny, ale to nie miejsce na techniczne wykłady)
5,0
Układ jezdny
Przy moim użytkowaniu idealny kompromis pomiędzy precyzją, a komfortem. W pewnym momencie życia jeździsz bezpieczniej i doceniasz wygodę. Jazda próbna przed zakupem była, więc jakże mógłbym dać 5 gwiazdek. ES płynie jak niewzruszony okręt na autostradach, jednocześnie śmiało pogoni na mazurskich serpentynach. To co najważniejsze: jest bezpiecznie.
4,0
Karoseria
To nie czołg - blacha nie może być zbyt gruba (kwestie testów zderzeniowych). Za to jeśli chodzi o lakier to wspaniale by było żeby producenci aut nie żałowali tego dobra, Lexus jak reszta - żałuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w sedanie. Słupki w miarę cienkie. Jest ok
5,0
Ergonomia
Jest ok. Jak na dzisiejsze czasy - bardzo dużo funkcji jest sterowana fizycznymi przyciskami/pokrętłami. NIe ma na co narzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja. Zawsze ustawiałem minimalną a temperaturę w innych autach, gdyż lubię chłód. W ES mam nawet w letnie upały temperaturę mam ustawioną na 20 i jest przyjemnie chłodno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzeń wewnątrz kabiny. Bagażnik sprawia wrażenie większego niż deklaruje producent. Bez problemu wchodzi duży wózek dziecięcy i duża walizka.
5,0
Wyciszenie
Jasne - powyżej 160 km/h robi się głośniej ale jest nadal komfortowo i można swobodnie rozmawiać z pasażerami - tak jak przy miejskich prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto daje komfort psychiczny. Nie ma w nim żadnych wodotrysków jak w niemieckich markach, ale kupującym zapewne o to chodzi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zsunęło się pióro z uchwytu wycieraczki - byłem zniesmaczony, ale wystarczyło pióro lekko popchnąć i zatrzasnęło się na tyle dobrze że problem się nie pojawia. Mały niesmak jedna pozostaje - być może błąd montażowy, poza fabryką lexusa - także nie robię z tego powodu afery.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto sprawia wrażenie solidnego, na lata.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting