Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting
Mike,
3 miesiące temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Trochę wbrew modzie na SUVy postanowiłem , że
moim kolejnym autem będzie klasyczny sedan. Dodam , że jeszcze nie jestem właścicielem ESa ale auto już zamówione. Niestety na rynku nie pozostało za wiele aut tego typu więc wybór jest ograniczony. Na początku przejrzałem trochę opinii i testów na YouTube a później udałem się do salonów. Auta brałem na przynajmniej 2 dni użyczenia żeby być “pewny” wyboru. Jeździłem A6, nowa 5, Volvo s90, nowym superb. Nową E klasę odpuściłem ze względu na wysoką cenę i słabe rabaty. Jaguar zakończył produkcję XFa więc też odpadł. Salonu Lexusa omijałem jak ognia ponieważ z 8 lat temu jeździłem na jeździe próbnej Corolla ze skrzynią bezstopniowa i miałem negatywne wspomnienia. Na szczęście żona namówiła mnie na sprawdzenie ESa. Podsumowując świetny , oszczędny i bezawaryjny samochód. Bardzo komfortowy. Do tego 3 letnia gwarancja która może być przedłużona do 10 lat. Nie trzeba dopłacać za wszystko jak u konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje 4.5 gwiazdki. Jeżeli rozpatrujemy ten silnik przez pryzmat do czego został stworzony jest genialny. Według opinii bezawaryjny. Brak turbo, dpf, adblue itp Interwały co 15tys km. Wyjątkowo oszczędny i co ciekawe nawet dynamiczny. Brak turbo dziury wiec rusza praktycznie bez zwłoki. Szczerze zaskoczył mnie pozytywnie. Oczywiście nie jest to sportowa jednostka. Super kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Tego bałem się najbardziej a finalnie się zakochałem. Przekładnia ecvt to już nie to samo co stare cvt. Brak przełożeń ma sporo zalet. Brak jakiegokolwiek szarpania - jazda jest bardzo płynna. Co do opinii że skrzynia wyje - to powtórzę to co znajdziemy w opiniach itp - skrzynia na wyje a silnik który jest wkręcany na wysokie obroty. Efekt ten występuje jedynie przy gwałtownym przyspieszaniu. Taki efekt występuje w każdym aucie podczas przyspieszania. Wystarczy odpuszczenie gazu i znowu jest cichutko.
5,0
Układ jezdny
To nie auto sportowe ale zadziwiająco pewnie się prowadzi. Auto jest zaskakująco precyzyjne a wisienka na torcie jest komfort. To jak wybiera nierówności to poezja. A trzeba nadmienić że to klasyczne zawieszenie bez żadnej pneumatyki czy adaptacyjnych amortyzatorów. Brawo
5,0
Karoseria
Tutaj kwestia gustu - mnie wygląd kupił. Nawet 18 calowe felgi pasują do tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia,
Nie miałem większych problemów ze znalezieniem wieloszczetów funkcji w menu itp. Sporo klasycznych guzików i pokręteł w starym stylu. Widać że auto było projektowane już jakiś czas temu. Nowsze modele Lexusów są już bardziej nowoczesne. Czy lepsze? Kwestia gustu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj to klasa światowa - jak auto klasy wyższej. Audi, BMW mogą się schować szczególnie jeżeli mówimy o tylnej kanapie. Jedynie Superb ma więcej miejsca. Najważniejsze- genialne fotele najwygodniejsze w jakich jeździłem.
4,0
Wyciszenie
W mieście auto jest praktycznie bezszelestne. Odcina użytkownika od zewnętrznego świata. Na trasie do 120 jest bardzo cicho. Powyżej 140-160km słychać świst powietrza w okolicach szyb bocznych z przodu - tutaj spodziewałem się trochę więcej. Gdyby nie to było by 5 gwiazdek. Może zrobię coś z tym po zakupie. Jeździłem też najtańsza wersja a słyszałem że najwyższa jest trochę lepiej wyciszona ( opinia z internetu ) sprawdzę po odbiorze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szok - spalanie między 5-6 litrów średnio. Jazda mieszana bez dziadkowania. Do tego dzięki napędowi hybrydowemu dużo rzadsza wymiana hamulców.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najwyższa wersja wyposażenia za niewiele ponad 270 tys.
Podobnie wyposażone Audi/ Mercedes / BMW to przynajmniej 60 tys więcej czy warto? Dla mnie zdecydowanie nie. Jedynie Superb wychodzi taniej ale jakościowo to inna liga.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW
[l/100km]