Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting
Vit,
5 miesięcy temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
40 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Całość jako komplety kompetentny dopracowany samochód
5,0
Całokształt
Kupilem po bardzo krótkiej jeździe testowej i na początku faktycznie jako nieodrodny syn tej ziemi bylem troche zawiedziony. Malkontent całą gębą. No bo przecież nie prowadzi sie na zakretach jak Porshe 718 , nie przyspiesza jak BMW M nie wybiera dziur jak Citroen DS..... W miare upływu czasu ES przekonał mnie do siebie i dzisiaj twierdze ,że to jeden z bardzie niedocenianych samochowów dostepnych na rynku za normalne pieniądze . Mam wersję najbogatszą Omotenasi ,która komfortem rożni sie znacznie od innych wersji za sprawą miedzy innymi wiekszych foteli. Auto bardzo mało pali , jest komfortowe, we wnętrzu nic nie skrzypi ma sie poczucie wielkiej solidnosci , reakcja na gaz za sprawą silnika elektrycznego jest natychmiastowa, jest dosc dynamiczny , nie wyje jak to niektórzy opisują no bo w innych sinikach nie ma wycia tylko slychac wzrastajace obroty.... Jesli do tego dodamy legendarną niezawodnosć to mamy odpowiedź jaki to samochód. Dodam ,że często robie trasy po 15 godzin jazdy z bardzo krótkimi postojami. Na koniec dnia wysiadam nie zmęczony bez bólu kręgosłupa itp, a nie jestem pierwszej młodości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie wysilony dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu dynamika przyśpieszania jest dobra, pamietając ,że to tylko 218 kM. W kabinie silnika nie słychac tylko na kilka sekund w czasie mocnego przyspieszenia. Dziwięk nie drażni. Silnik prosty jak mówią fachowcy pancerny.
5,0
Skrzynia biegów
To nie jest klasyczna skrzynia automatyczna tylko przekładnia planetarna . ponocćnie nie ma co sie tutaj zepsuć. Troche przy mocnym dodaniu gazu slychać wycie ale podobne odczucia dzwiękowema się w sportowym aucie w czasie przyspieszania . Nie ma żadnego szarpania.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy , cichy jednak dość dobrze radzący sobie na zakretach. Pamietać jednak trzeba ,że auto ma 5.0 m długości.
5,0
Karoseria
Lakier dobrej jakosci nie można zarysować paznokciem jak to niekiedy bywało. Dostojny kształt nadwozia . Dostęp do wnetrza łatwy , drzwi szerokie. Bagażnik pojemny.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie miałem z tym problemu wiec jest dobrze
5,0
Ergonomia
W najwyższej wersji wyposażenia fotel kierowcy ma wielkie podparcie pod uda , co przekłada sie na komfort podróżowania. Obsługa wymaga przyzwyczajenia ale potem wszystko jest proste. mam wersje po liftingu wie info system jest już ok, nie jest porywajacy jak u niemcow ale poprawa do poprzednich wersji jest duża.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Dodam, że ogrzewanie foteli i kierownicy ma funkcje automatyczna, auto samo wie kiedy wlączyć a kiedy wyłączyć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest lepiej niż w innych autach tej klasy, wręcz super komfortowo zwłąszcza z tyłu. Bardzo dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Do 120 jak w domu, ponad 160 dosc głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niezawodnosc i bardzo niskie spalanie
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi sie ,że tak wyposażony samochód niemiecki jest o 100 tyś droższy
Do tego przeglady u nich co 30 tys km nie wróżą długiego i zdrowego życia samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Według zagranicznych znalezionych przeze mnie rankingów jest to prawdopodobnie najmniej awaryjny model na świecie. Głowy za to nie dam ale auto sprawia takie włąsnie wrażenie. Przeglądy co 15 tyś km i to są bardzo dokładne sprawdzenia. Nic dziwnego ,że Lexus daje 10 lat gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW
[l/100km]