Ocena kierowcy - Lexus ES VII (XV70) Sedan Facelifting
Piotr,
11 miesięcy temu
Silnik 300h 218KM 160kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
35 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: jw
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: lekkie trzaski wnętrza
4,0
Całokształt
Nie żałuję zakupu. Auto przestronne, wygodne, ciche. Porównuję z BMW F30 i innymi autami klasy średniej "nie premium" (Toyoty, Ople, VW), które użytkowałem w sumie przez kilkanaście lat. Najbardziej na plus zaskakuje zawieszenie i dynamika wyprzedzania oraz wyciszenie. Na minus pewne oszczędności w wykończeniu, bezsensowne, bo niewiele dające producentowi a powodujące oddalenie się od naprawdę bardzo dobrego auta. Na plus także z pewnością cena, która już od 2 lat utrzymuje się w miarę blisko 200k PLN brutto (wersja Business), a to chyba najlepsza cena za auto premium z segmentu wyższa średnia. To wszystko plus niskie koszty utrzymania pozwala to auto polecić. Auto nie jest bez wad, o czym będzie poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pojemność 2,5 litra 4 cyl. Brzmi jak zwykły 4 cylindrowiec. Fajnie, że duża pojemność jak na dzisiejsze czasy. Oszczędny. Bezstresowe wyprzedzanie i przyśpieszenie 60-100 czy 80-120 (współpraca silnika i silnika elektrycznego). Pomimo, że ze startu zatrzymanego są szybsze auta, to przy wyprzedzaniu zebranie jest już naprawdę dobre.
4,0
Skrzynia biegów
Pozytywnie zaskakuje to, że po osiągnięciu założonej prędkości i nawet lekkim zdjęciu nogi z gazu, od razu niezwłocznie bez przeciągania skrzynia przekłada silnik na niższe obroty, symulując klasyczne zmiany biegów. Pasażerowie na ogół nie łapią, że tam jest skrzynia bezstopniowa. Oczywiście w mieście korzysta sporo z silnika elektrycznego. Przy spokojnej jeździe nie słychać silnika (nawet przy rozpędzaniu ma ok 1,5 tys obrotów). Jeśli chcemy szybciej, wtedy silnik wchodzi na wyższe obroty ale nie od razu na 4-5 tys tylko stopniowo - w zależności od naciśnięcia gazu. Przełożeniem steruje silnik elektryczny a nie żadne pasy czy łańcuch. W internecie jest to wyjaśnione pod hasłem e-CVT. Brakuje większej baterii do odzysku większej ilości energii.
5,0
Układ jezdny
Na wielki plus zawieszenie. Najbardziej komfortowe jakim jeździłem. Jednocześnie daje poczucie pełnej kontroli. Auto jest wyważone 50/50. Nie reaguje gwałtownie na boczne podmuchy wiatru. Jest opływowe i spokojnie można jechać 150-190 km/h bez żadnego stresu. Przy 190 km/h jest limiter, więc w zasadzie do V max jest bezstresowa jazda. Również trakcja zimą mimo przedniego napędu - bez zarzutu - podejrzewam sprytne rozwiązanie dołożenia momentu silnika elektrycznego na drugie koło przy poślizgu.
4,0
Karoseria
Wygląd - kwestia gustu. Fajne są poszerzane tylne nadkola. Niefajny brak jakiegokolwiek systemu czyszczenia czy chowania kamerki z tyłu (jest ciągle brudna zimą).
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku. Brakuje wycieraczki na tylnej szybie. Fajne powłoki hydrofobowe na przednich bocznych szybach.
3,0
Ergonomia
Fotele przednie nie trzymają należycie na boki i uda (wersja Business). Być może w innych wersjach jest lepiej. Za wysoko się siedzi - typowa przypadłość japońskich aut. Bardzo słabo wykończony bagażnik - tanio i to nie przystoi marce premium. Na wielki plus - kierownica obszyta gładką i piękną skórą - najlepsza jaką miałem. Pozostałe wykończenie wnętrza - boczki, deska, wykładzina, podsufitka zgodnie z tym, czego oczekuje się od marki premium (miękko i przyjemnie).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na plus - latem szybkie chłodzenie. Na minus zimą trochę wolno się nagrzewa (poskąpili grzałki powietrza) - dobrze że grzanie foteli i kierownicy jest w automacie. Do tego po roku dalej nie rozumiem logiki sterowania automatycznym zamknięciem obiegu powietrza - na szczęście można to wyłączyć. NA WIELKI PLUS sterowanie klimatyzacją fizycznymi przyciskami, więc wybaczam wolne nagrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fantastycznie dużo miejsca na nogi. Nad głową trochę mniej, ale wciąż jest to chyba największe auto w klasie.
5,0
Wyciszenie
Cicho przy każdej prędkości. W standardzie klejone podwójne boczne szyby z przodu. Bardzo wygodne długie podróże.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w utrzymaniu. Spalanie miasto 6l. Trasa do 100km/h: 5l. Ekspresówka 120km/h: 6,5l. Autostrada 140km/h: 7,5l. Autostrada Niemcy 170km/h: 10l - wciąż akceptowalnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dużo się dostaje w wersji Business za cenę bliską 200 tys brutto (el. szyberdach, el. fotele, ogrz. kier i fotele przód, dobre audio Pioneer, składane i ściemniane lusterka, światła LED, key-less i dużo innych rzeczy).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie trzaski wnętrza na dużych wybojach - ASO ma usunąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i tak ma zostać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 218KM 160kW
[l/100km]