Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów to mistrzostwo oraz reakcja na gaz bez żadnej zwłoki (bez dziury w gazie)
3,0
Całokształt
Al
Podam kilka faktów z użytkowania i ekonomi Lexusa CT 200H Hybryda po 1,5 roku użytkowania - przeglądy co 15 000 tys. km, cena takiego przeglądu w salonie Lexusa w Katowicach to średnio 1 700 zł, przejechałem w ciągu roku ponad 60 tys. km co daje 4 serwisy po 1 700 zł, po 90 tys. km przegląd wyszedł 2800 zł. Baterie mają 10 lat gwarancji pod warunkiem, że raz w roku zrobiony zostanie w serwisie przegląd baterii za średnio 300 zł ( razy 10 lat robi się kolejne 3000 tys zł pod warunkiem, że baterie wytrzymają taki okres) spalanie na trasie przy prędkościach 120-140 km na poziomie 7 litrów benzyny, przy bardzo małych gabarytach tego samochodu. Po takich doświadczeniach z "hybrydą", jeżdżę Nissanem X-Trailem (co najmniej raz większym, o komforcie jazdy nawet nie wspominam ), spalanie Nissana na tej samej trasie 5,4 -6 l na 100 km ( diesel 1,6, 130 KM) resztę dopowiedzcie sobie sami............w Lexusie przy wzroście 180 cm i więcej podsufitkę podpieracie głową, miejsce na nogi dla pasażera z tyłu to 15 cm ( pozostawiam bez komentarza ) głębokość siedziska bez regulacji co powodowało, że po przejechaniu 70 km musiałem wysiadać z auta, żeby dać odpocząć nogom i kręgosłupowi. Skrzynia automatyczna REWELACJA !!!, niestety przy większych prędkościach czy przyspieszeniach ( nie tylko w trybie sport ) ogromny hałas w kabinie, jak dla mnie to za mało mocy przy 1,8 pojemności. Dla mnie opowieści o ekonomi Hybryd to bajki, może w innym modelu Lexusa...
Wrażenia
3,0
Silnik
za słaby zwłaszcza w górach, trzeba trzymać na większych obrotach co powoduje duży hałas w kabinie
5,0
Skrzynia biegów
REWELACJA !!!
4,0
Układ jezdny
auto trzyma się bardzo dobrze drogi, dla nie trochę nadsterowne, ale to kwestia gustu i przyzwyczajeń
5,0
Karoseria
brak uwag
Komfort
3,0
Widoczność
przy moim wzroście ponad 180 cm słupki zasłaniały widoczność,
3,0
Ergonomia
auto max dla 2 osób, z tyłu bardzo mało miejsca chyba jedynie dla dzieci, podstawowe regulacje na odpowiednim miejscu, menu radia dla zaawansowanych informatyków,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy o wzroście do 175 cm jest komfortowo pod warunkiem , że osoba jest szczupła ponieważ przy tęższych osobach ograniczenia boczne siedziska wrzynają się w biodra i górną część ud, przy wzroście powyżej 180 cm MASAKRA !!! zwłaszcza przy dłuższych trasach !!! z tyłu żeby osoba o wzroście 165 cm mogła siedzieć komfortowo kierowca musi przesunąć siedzisko do przodu i zaczynają się "schody"
4,0
Wyciszenie
przy małych prędkościach rewelacja !!! do 120 km przyzwoicie, przy ostrej jeździe lub dużych przyspieszeniach duży hałas !!!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście nie jeżdżąc a bawiąc się można zejść ze spalaniem do 3,6 l, ale średnie spalanie w mieście oscyluje na poziomie 5 - 5,5 l, na trasie nie jest już tak kolorowo średnio 7l, koszty serwisu jak w opisie "całokształt", dla mnie bardzo wątpliwa ekonomia zwłaszcza przy dużych przebiegach
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość = LEXUS i niestety cena także
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do 105 tys, km nic co było by uciążliwe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 200h 136KM 100kW
[l/100km]