Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover III

Adam, ponad rok temu
Silnik 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Land Rover Range Rover III 4.4 TDV8 339KM 249kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie
Zawieszenie : Trwałość, cena
3,0
Całokształt
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sam w sobie to mistrzostwo świata, niesamowita kultura pracy (jak na diesla) i kosmiczne pokłady momentu obrotowego już od dołu. Technicznie i jeśli chodzi o trwałość to 3,6 jest dużo lepsze niestety.
5,0
Skrzynia biegów
8hp, tutaj więcej mówić nie trzeba, trwała i bardzo ekonomiczna.
5,0
Układ jezdny
bardzo dobre tłumienie nierówności, zaskakująco zwrotne auto. W zakrętach jak na taki okręt naprawdę dobrze się prowadzi. To nie to co X5 ale też nie jest tak jak w typowych terenówkach jak np Defnder czy patrol. Tuleją w zawieszeniu można by kogoś zabić ;) Są ogromne i trwałe.
5,0
Karoseria
Jest ok, nie rdzewieje i wygląda pięknie, ponadczasowa klasyczna linia nadwozia. Dodatkowo Tylna 'Półka" przy bagażniku.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze. siedzi się wysoko.
3,0
Ergonomia
Zależy kto co lubi, w środku jest masa guzików w których można się zgubić. Dodatkowo interface jest archaiczny jak na 2010-2012 rok. Wystarczy porównać to np z X5 czy GLS/GLE z tych samych lat...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
JEst ok, podobnie jak w bliźniaczym bmw. Klima bardzo mocna na ogrzewanie trzeba chwile poczekać bo silnik jest ogromny i musi się zagrzać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, ogromny bagażnik i płaska podłoga z tyłu.
4,0
Wyciszenie
NA codzień super. Silnik bardzo cichy i brak wibracji. W trasie tez ok, chociaż powyżej 130 już słychać szum powietrza.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest bardzo drogie w utrzymaniu, i nie ma co się oszukiwać że będzie inaczej. Są rzeczy które zaskakują jak np trwałe zawieszenie które w razie czego nie jest drogie w naprawie, ale w zasadzie do każdej czynności serwisowej trzeba wyjmować silnik. Jeśli mechanik zajmuje się RR to nie ma problemu bo zajmuje mu toi chwile. Tak czy inaczej jak ma się silnik na wierzchu to warto już zrobić wszystko co generuje spore koszta. Części często są niedostępne od ręki. \silnik 3,6 był bardziej bezproblemowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z jednej strony te auta nie są drogie a drugiej są bardzo drogie w utrzymaniu, więc jeśli kupisz trupa to spokojnie drugie tyle wsadzisz. Moim zdaniem bardziej opłaca kupić się zadbany egzemplarza 3,6 ze środka produkcji niż taki droższy z końcówki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
POjedyncze i nie uciążliwe awarie. Nigdy nie zawiódł w trasie i to się liczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zatrzymał się na środku drogi więc chyba ok ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 4.4 TDV8 339KM 249kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Range Rover III