Zawieszenie
: Komfort, komfort i jeszcze raz komfort
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: wycieraczka przedniego reflektora
Układ hamulcowy
: naderwany przewód czujnika ABS
5,0
Całokształt
Jak dla mnie to wspaniały samochód. W swoim życiu jeździłem już ponad 20 samochodami różnych marek i klas i twierdzę że to zdecydowanie najlepsze auto jakie miałem. Niewyobrażalny luksus podróżowania, przestrzeń,wielkosc,jakosc wykończenia. Dla mnie ideał.Oczywiście są pewne mankamenty ale dla mnie najważniejszy jest ten luksus.Po 700-800 km po polskich drogach wysiadam nie zmęczony !!Szkoda że fabryczne radio wg mnie odbiega trochę jakością od reszty. Będzie to jedyna rzecz jaką chcę zmienic chociaż boję się ingerowac w elektronikę tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy. Autko dośc dynamiczne . Troszkę słabszy pod górki ale przecież to wyścigówka i waży 2,5 tony.Zdecydowanie lepsze osiągi po zmianie oprogramowania.Wcześniej jeździłem dieslami Forda i Toyoty. W Rangu jest po prostu inna bajka.
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów. Fajnie działa w ustawieniu sportowym. Praktycznie nie używam TipTronica.
Zmienia gładko i idealnie dostosowuje się do warunków.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie "poezja". Fantastyczny komfort i poczucie bezpieczeństwa. Oczywiście lekko buja przy szybko pokonywanych łukach ale to jest Range a nie Porsche.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie bez problemów chociaż całe szczęście że ma komplet czujników parkowania. Wielkie lusterka znacznie ułatwiają manewrowanie. Ani ja ani moja żona ( 158 cm wzrostu ) nie mamy problemów z parkowaniem
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu chociaż drażni obsługa radia, nawigacji i telefonu.Niebezpieczne jest wpisywanie w nawigację adresów. Dobrze że kierownica ma sporo możliwości sterowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie maiałem okazji dłużej pojeździc z klimą ale za to ogrzewanie działa rewelacyjnie. Przy -25 stopniach ciepło robi się po 4-5 minutach. Ogrzewanie foteli jest bardzo wydajne. po kilku minutach trzeba wyłączc bo robi się za ciepło.Genialny gadżet w postaci ogrzewania kierownicy. Wprawdzie nagrzewa się troszkę wolniej niż fotele ale zimą to na prawdę się przydaje.Dodatkowy nawiew ( nie wyloty tylko dmuchawa ) na tylne siedzenia bardzo skutecznie podnoszą temperaturę .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodac nic ując. Mam ponad 190 cm i czuję się jak w salonie !!! Podobnie z tyłu. Mógłbym śmiało jeździc w kapeluszu :)
4,0
Wyciszenie
Jak na tej klasy samochód mogłoby byc lepsze. Przy dużych prędkościach ( 140-200 km/h ) bardziej słychac silnik niż powietrze ale nie przeszkadza w normalnej rozmowie.Drażni mnie hałas przy obrotach silnika poniżej 2000/min. Jak już włącza się sprężarka jest ok.
Chciałbym jednak dodac że jak na diesla ma bardzo fajny dźwięk.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ocena na 5 ponieważ spodziewałem się dużo wyższych wartości.Przy pokonywaniu dłuższych tras nie przekraczając 120-130 km/h pali poniżej 10 litrów !! Na trasie przy prędkościach 140-160 km/h spalanie nie przekracza 11 litrów !! Miasto to ok 12-12,5 litra jeżeli nie startujemy spod świateł z pedałem w podłodze.
Zaznaczam że to spalanie jest po zmianie oprogramowania !! Wg opini fachowców dzięki temu spalanie jest niższe o ok 1,5-2 litrów.Polecam wszystkim chipowanie !
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie ale części już nie tak bardzo.Oczywiście jeżeli kupujemy je poza ASO.Jest sporo firm które specjalizują się w sprowadzaniu części oryginalnych a ich cena jest 3-4 razy niższa !!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba najsłabsza pozycja.Sporo jest drobiazgów które trzeba naprawiac. A to wycieraczka reflektora, a to czujniki parkowania, niewielki "świerszczyk" na przedniej desce i w szyberdachu.Wprawdzie autko przejechało już ponad 170 tys km ale wydaje mi się że mogłoby byc lepiej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie ( odpukac ) brak !!!
Przejechałem ok 20 tys km i wymieniłem tylko wszystkie płyny na "starcie"
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 24V 177KM 130kW
[l/100km]