Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover II

jerrymajkel, 10 lat temu
Silnik 2.5 D 136KM 100kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
3,54
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Z wielkim bólem ,chociaż auto fajne to nie kupiłbym już...Niestety za drogie w utrzymaniu. W standardzie przy zakupie trzeba liczyć: 3000 złotych rozrząd, wymiana gum zawieszenia na polibusze około 500 zł, warto zwrócic uwagę na sprzęgło cena około 600 złotych, demontaż skrzyni biegów 450 złotych,wymiana tarcz komplet 500 złotych, wymiana 120 złotych(albo samemu:)), wymiana tylnego mostu ze szrotu( charakterystyczny dzwięk odskakującej sprężyny przy cofaniu)-jeśli walnięty to skolko z robotą 500 złotych, kabel do EAS 90 złotych, komplet czujników ( warto mieć na zapas) 400 złotych, sprawdzenie alternatora i regeneracja( bardzo ważne bo padają często) 150 złotych, napinacz szrot jakieś 100 złotych. Sumując s koszta na dzień dobry to 6310 zł w moim przypadku:( Dobrze , że te auta znam na wylot(samochód kupiłem okazyjnie za 9 tysięcy) bo koszta w serwisie by mnie zabiły...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Silnik
4,0
Całokształt
Samochód przestronny i wygodny.Mam go już 5 lat i mogę stwierdzić, że jest to całkiem kosztowna skarbonka:)Samochód do spokojnej równej jazdy. Wystarczająco pakowny i elegancki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Motor BMW Diesiel. Cóż...Auto ma 211 tysięcy kilometrów,potwierdzone na serwisie. Rozrząd wymieniany przy 210 tysiacach. Koszt częsci 3000 złotych...Silnik na łańcuchu...Niestety stan fatalny. Silnik ma 136 koni, to baaaardzo mało jak na taką masę samochodu.Zastanawiasz sie kilkukrotnie zanim zaczniesz kogoś wyprzedzać.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia LT montowana w tych autach, z chłodnicą oleju jak najbardziej w porządku. Sprawna, mocna, zniesie dużo.
2,0
Układ jezdny
I tu zaczyna się jazda...Jeśli wszystko działa jak należy to samochód prowadzi się świetnie. Układ pneumatyczny fantastycznie znosi nierówności. Czujesz ,że auto płynie.Niestety...W przypadku awarii jednego z wielu elementów ten samochód zwyczajnie może Cię zabić!Standardowe problemy z EAS to czujniki. Na szrotach po 100 złotych za sztukę. Z poduszkami powietrznymi już drożej bo po 200 za sztukę.Dodatkowo jesli jest luz na drożkach lub stabilizatorach to koszt wymiany na polibusze to około 500 złotych.Baaardzo czeste błędy w komputerze zawieszenia pneumatycznego zmusiły mnie do zakupu kabla dzieki któremu te błędy można kasowac- inaczej laweta, serwis i koszta!Samochód odpada w przypadku awarii zawieszenia na odboje i wóz drabiniasty murowany!Minimalne luzy na kolumnie kierownicy to murowane pływanko na drodze... Auta nie da się łatwo opanować, a na koleinach to już masakra.Koszta olbrzymie jeśli egzemplarz jest mocno wyeksploatowany. Oczywiście auto mozna przerobić na standardowe zawieszenie sprężynowe, ale koszt nowych dobrych sprężnym to 2000 zł. Na serwisie założą przy zakupie ponoć za darmo.P.S. promień skrętu tego auta to naprawdę długa dróżka:)
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc bardzo dobra z przodu i z boku. Troche słaba z tyłu mimo wielkiej klapy i szyby.Generalnie nie ma się do czego przyczepić
4,0
Ergonomia
Wnętrza bardzo dużo. Auto wygodne i przestronne. Bagażnik wystarczająco ładowny.Wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cóż, jesli wsyztsko działa dobrze to bajeczka. Jesli cos nawala to głównie silniczki krokowe nawiewu. W tym przypadku mamy z jednej strony zimne, z drugiej strony gorace powietrze. Wymiana tego to istna gimnastyka, bo wiąże się z demontażem całej konsolety samochodu...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszyscy jak jeżdżą to są zadowoleni:)
4,0
Wyciszenie
Auto ciche. Naprawdę nie słychać trajkoczącego diesla:)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo drogi w eksploatacji- chodzi o naprawy. Jeśli chodzi o paliwo to spokojnie 8 litrów na 100 km przy normalnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Elementy trwałe, auto warte kasy, ale tylko w dobrym stanie. W przeciwnym wypadku skarbonka!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka, ogrzewanie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ufff dużo tego...Słowem wstępu TURBINA!Dalej to już tylko EAS, zawieszenie, tylni most, padające łożysko oporowe skrzyni, problemy z immobilajzerem...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
65,00 zł
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Range Rover II