Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover II

kamilsitarz@aol.com, 14 lat temu
Silnik 2.5 D 136KM 100kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ogromne aluminiowe nadwozie - mnóstwo przestrzeni wewnątrz oraz brak rdzy do ostatniego przejechanego kilometra
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : W praktyce okazuje się, że 6 cylindrów w rzędzie to kiepskie rozwiązanie. Właściciele BMW z tym samym silnikiem wiedzą, o co chodzi...
Układ elektryczny : Dopóki nic się nie zepsuje - jest OK. Później człowiek zauważa, że większość rozwiązań jest nietypowa, a wszystkie kable instalacji jednakowego koloru (!)
Inne : Części. Z dostępnością niektórych mogą być problemy poza drogim ASO. Przy naprawach można napotkać niepodzianki, np. mimo iż silnik jest od BMW, to tubosprężarka fabrycznie jest produkcji Mitsubishi...
4,0
Całokształt
Mimo wielu wad przyjemność z jazdy i walory użytkowe je rekompensują z nadwyżką. Samochód z duszą!
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 2000 rpm spokój, powyżej do zdania dochodzi turbo i przy mocniejszym wciśnięciu gazu nawet wgniata w fotel mimo masy pojazdu. Momentu obrotowego wystarczy do sprawnego wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Po przyzwyczajeniu się do krótkiej 1. okazuje się, że skrzynia świetnie zestopniowana. Na początku zaskoczeniem jest układ biegów \"W\", a nie \"H\" jak w większości osobówek, lecz jest to bardzo wygodne rozwiązanie.
5,0
Układ jezdny
Wygoda ponad wszystko, pneumatyka robi swoje! Mimo dużych rozmiarów zwrotność na poziomie kompaktu. Nawet przechyły w zakrętach nie przeszkadzają przy tym komforcie!
Komfort
5,0
Widoczność
Podobno punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tu się siedzi wysoko i przez ogromne szyby widać wszystko wokół, ponad dachami osobówek. Słowem widoczność świetna!
5,0
Ergonomia
Mimo nietypowych dla innych pojazdów rozwiązań wszystko jest pod ręką i tam, gdzie tego potrzebujemy. Świetne fotele, nawet po setkach kilometrów ciągłej jazdy wysiada się wypoczętym. Duży plus za indywidualne podłokietniki przednich foteli!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę (mimo silnika wysokoprężnego) po chwili w kabinie jest ciepło, w lato przyjemny chłodek. Jedynym małym minusikiem może się okazać ponadprzeciętne parowanie szyb w sezonie zimowym, lecz biorąc pod uwagę rozmiary wnętrza to naturalne...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie więcej miejsca niż w sporej ilości wanów! Co prawda w przysłowiowym kapeluszu zmieścić się nie da, lecz szerokość wnętrza to rekompensuje. Pasażer przedniego fotela może swobodnie wyprostować nogi jednocześnie zostawiając pasażerom kanapy więcej miejsca na nogi niż w wielu limuzynach!
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie, mimo bardzo głośnego Diesla we wnętrzu ledwo go słychać (poza górnym zakresem obrotów)!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Typowy wóz na trasę - przy stałej prędkości spalanie znacznie spada. W mieście pozostaje wybór między oszczędną jazdą, a dotrzymywaniem kroku osobówkom...
4,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo małe pieniądze otrzymujemy ogromny luksusowy, wygodny i pojemny samochód, który całkiem nieźle radzi sobie w terenie. Gdyby tylko nie ta elektryka i kiepski wybór silników...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w Brytyjczykach, elektryka lubi płatać figle...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik i jego osprzęt. Jest to konstrukcja nie należąca do udanych, przez co przy zakupie trzeba wziąć szczególną uwagę ta jednostkę napędową i jej stan techniczny jeśli planujemy dłuższą eksploatację pojazdu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Land Rover Range Rover II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Land Rover Range Rover II