Układ hamulcowy
: Nigdy mnie nie zawiódł a to duży i ciężki samochód.
5,0
Całokształt
Auto z duszą. Trudno znaleźć zastępcę. Jasna skóra, komfort, szyberdach, nagłośnienie sprawia, że czujesz się w nim jak członek rodziny królewskiej, albo przynajmniej lord:) Przy zakupie automatycznie zostajesz nominowany na członka fanklubu RR. Kierowcy RR uśmiechają się do siebie i machają. Jest w tym coś magicznego...
Wrażenia
4,0
Silnik
Zbyt mała dynamika, hałaśliwy, dobra kultura pracy. Znaczące obniżenie hałasu po dolaniu ceramizera.
Wersja limitowana ma 163 KM, dlatego 4 gwiazdki. Wersja 136 KM jest za słaba.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna zmiana biegów, bez szarpnięć. Dobra praca na tempomacie.
4,0
Układ jezdny
Trzeba nauczyć się nim sterować. To nie porsche. Na zakrętach wymagany zdrowy rozsądek. W terenie rewelacja. Zimą bez zastrzeżeń, dobre opony i nic go nie powstrzyma.
Komfort
5,0
Widoczność
Niska granica szyb bocznych, wielkie lusterka. Pomimo braku czujników parkowania i dużych gabarytów parkowanie jest bardzo łatwe. A8 może się schować. Znakomita widoczność do oglądania świata w czasie podróży.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko na odwrót, ale po 2 tygodniach użytkowania nie trzeba się nad niczym zastanawiać. Duże wyłączniki. Wszystko czytelne i na miejscu. Obsługa intuicyjna. Fabryczne radio Harman Kardon proste w obsłudze i jak gra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być trochę cieplej zimą. Klima wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla 4 osób + bagaż + 5m łódź. Wygodnie i komfortowo. Nawet po 1500 km nie odczuwa się dużego zmęczenia.
3,0
Wyciszenie
Układ napędowy i zawieszenie są ciche. Silnik szczególnie przy wyższych obrotach bywa hałaśliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże auto, to i dużo pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako używany samochód - rewelacja. Za niską cenę dostaje się to, co w jeździe samochodem najważniejsze - komfort, wygoda i poczucie bezpieczeństwa. Ceny części są umiarkowane, poza ASO oczywiście.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzenie elektrycznych zamków w drzwiach przednich - wymiana siłowników (po 9 latach eksploatacji).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie kompresora zawieszenia pneumatycznego. Trzeba go wymieniać co 3 lata. Uszkodzenie to powoduje zablokowanie zawieszenia pneumatycznego i maks. prędkości do 60 km/h. Przed dłuższymi trasami za granicę warto sprawdzić kompresor.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 136KM 100kW
[l/100km]