Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover Sport II SUV
Artur Bielawski,
2 dni temu
Silnik 3.0 SDV6 306KM 225kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
285 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: w bieszczadach pojedzie wszędzie po każdym błocie i kałużach na jesieni swobodnie można jeździć łąkami i lasami ta gdzie nie ma zakazów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: niestety w wersji tej co ja mam od razu do zamiany wału z uwagi na moment obrotowy słabe panewki i wał
4,0
Całokształt
auto połączenie limuzyny z klasa a autem terenowym, nie traktować jak bulwarowego SUV-a bo żaden inny nie wjedzie do jeziora czy rzeki do 85 cm, auto bardzo przyjemne w prowadzeniu i użytkowaniu, super wygodne fotele z przodu, klasa wyżej niż X5 ( lub dwie ) nie ma co porównywać, jakość skór plastików, po zakupie z silnikiem Diesla 306 KM obowiązkowo wymiana wału i panewek nawet ja silnik wymieniał servis lub ktoś prywatnie na nowy, wada fabryczna, wał wykony ze zbyt miękkiej stali więc trzeba zamontować inny bardziej wytrzymały, są mocne dostępne
Wrażenia
4,0
Silnik
silni wymieniony przez poprzedniego właściciela co nie jest tak oczywiste a silnik w wersji 306 km musi być albo przed awarią albo po naprawie,.... silnik z uwagi na zły projekt i moment 700NM nie miał zmienionego wału korbowego a był ten sam co w wersji 258 KM, polecam wymienić korbowód na kuty i auto zrobi wtedy bez problemu 600 tys, silnik przy servisowaniu auta w autoryzowanym servisie wymieniają gratis,....w roku 2020 wymieli w tym aucie poprzedniemu właścicielowi na nowy a ja po zakupie rozebrałem silnik i wymieniłem wał korbowy na kuty
5,0
Skrzynia biegów
nie zamula, żwawa nie dusi silnika pozwala łatwo się rozpędzać, ja mierząc telefonem z gsp i na aplikacji 6,9 sek. deko szybciej niż "normalne" 306 KM
4,0
Układ jezdny
precyzyjny jak na auto o tych gabarytach i wielkości łatwo manewruje i zawraca "na raz" na około 10-11 metrach
5,0
Karoseria
mega siedzenia z przodu, z tyłu rzadko jeżdzę więc nie do końca wiem
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu średnio polecam kamerkę lub otwarta szybę
4,0
Ergonomia
fotele z przodu, prawie jak w Volvo, ale tylko "prawie" mam jeszcze V90 CC ,...........ale nie są złe miękkie chyba zbyt miękkie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
super bez uwag
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w wersji 7 osobowej 3 rząd kolana pod brodą na 2 rzędzie ujdzie
5,0
Wyciszenie
cichutki, silnik mruczy bardzo fajnie na wolnych obrotach nie brzmi jak diesel,........w środku błoga cisza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na spokojnie nie jest , aż tak drogi jak można znaleźć opisy na forach, najlepiej samemu je kupić części i z nimi jechać do mechanika co robię od wielu już lat,............
5,0
Stosunek jakość/cena
auto do kupienia tylko jako używane, nie wyobrażam sobie zapłacić za samochód ponad 350 tys PLN,......nawet jakby był "złoty".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez uwag
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza sprawami z wałem nic innego się nie zdarza w tym samochodzie, wymieniłem wał z własnej inicjatywy znając bolączki silnika, obecnie auto po wgranym sofcie ma 347 koni i 740 NM nie do zatrzymania
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 SDV6 306KM 225kW
[l/100km]