Silnik
: Super moment obrotowy, bezproblemowa eksploatacja.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Lampy, wentylatory, pierdoły
5,0
Całokształt
Świetne auto dla osób lubiących dużo podróżować. Daje komfort dużej, dającej poczucie jazdy czołgiem bulwarówki, potrafiącej jednak w weekend zjechać w trudny off road (po wcześniejszej zmianie felg z 20 na 18” ;) ) i poradzi sobie z rzeką, brodzeniem i skałkami. Czuć ciężar, w spalaniu, częstej wymianie hamulców, za to w połączeniu z komfortowym, pneumatycznym zawieszeniem, podwójnymi szybami, wersją HSE, jest bardzo przyjemny do przebywania w nim. Korci do zjechania asfaltu, nie sprawia zbyt wielu problemów o ile tylko dba się o niego i nie oszczędza na eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rozrząd zrobiony zgodnie z zaleceniami przy przebiegu 150tyś km, radzi sobie z nielekkim autem bez problemów. Bezproblemowy w obsłudze. Wyprzedzanie w mieście i na autostradzie porównywalne do osobówki z 3l dieslem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF 8hp - super sprawa
4,0
Układ jezdny
Bardzo buja na wybojach, jednak układ kierowniczy o wiele bardziej precyzyjny niż w Jeepie Grand Cherokee 2019r.
5,0
Karoseria
Nie ma problemów z rdzą, lakier Santorini black po lekkim odświeżeniu wygląda solidnie
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo komfortowa, cofanie i parkowanie do przyzwyczajenia po tygodniu.
5,0
Ergonomia
Bardzo dużo miejsca, system mimo, że niezbyt nowoczesny to minimalistyczny i wystarczający.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę szybko się chłodzi, natomiast nieco wolniej nagrzewa. Lato po 2 km klima chodzi na full, zimą pełne grzanie po 5-6 km.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Podwójne klejone szyby, przy 140 komfortowo. Powyżej 160 słychać mocne szumy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nieco droższe niż w innych markach podobnej klasy, jednak jak dba się o regularne serwisy to auto nie sprawia problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał auta za bardzo rozsądne pieniądze. Tym bardziej auta które sprawia wrażenie bulwarówki a bez problemu przejdzie przez rzekę i wjedzie w wymagający teren. Zmiana felg z 20 na 18 z Geolandarem o profilu 60 mm pozwala na dużo zabawy w błocie i piachu. Silnik daje radę bez problemów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wypalone ledy w lamie z tyłu, niedziałające światło stop w spojlerze, zepsuty zamek w tylnych drzwiach i zepsuty wentylator prawego splotu powietrza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, zawieszenie pneumatyczne kosztuje, natomiast zrobione porządnie raz, na długo daje spokój i komfort jazdy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDV6 255KM 188kW
[l/100km]