Inne
: Poziom bezawaryjność, i komfort podróżowania w rożnych warunkach
5,0
Całokształt
Mechanicznie przez prawie 100, 000 Km żadnych problemów. Jazda trochę w terenie i na długich trasach do 1000 km dziennie ok. Jezeli ktoś szuka używanego dzielnego SUV-a na teren i do na dalsze trasy to gorąco polecam. mam je od nowości czyli od 2010 roku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zadnych problemów, jak zimny to troche głosny ale tak maja wszystkie diesle. Prawie nie bierze oleju. Ok 250 ml na 15 tys kom. Od max do połowy miarki. Bardzo dobrze odczuwalny wysoki moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Automat Aisin TF 81 SC 6 biegów, jak na razie bez problemu. Miękko zmienia biegi. Od mechaników wiem że ta skrzynia jest praktycznie bez awaryjna lepsza od wersji manualnej. Znana z awarii w Volvo i Oplu jest Aisin TF 80 SC. Jak widać ta jest poprawiona, a może robiona tylko dla Land Rovera.
5,0
Układ jezdny
Zima lato, na średnim terenie i na długich trasach bez problemu. Wystarczająco miękkie, ale nie buja. Długi skok zawieszenia bardzo pomaga bo bardzo rzadko dobija. Trwałość też super, po tym przebiegu brak śladów zużycia.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo wygodne fotele. Duże przeszklenie, jasno w środku. Pozycja za kierownica bardzo wygodna. W VW po paru godzinach bolał mnie kręgosłup, tutaj nic.
4,0
Ergonomia
Ok brak uwag krytycznych. Przy tym poziomie wyposażenia (wersja TD4) nie się czego specjalnie oczekiwac.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, dodatkowa nagrzewnica powietrza, która uruchamia sie po uruchomieniu silnika przy minusowych temperaturach, lub mozna to wymusić przez włączenie podgrzewania przedniej szyby. Przy -10 stopniach w srodoku jest ciepło już po jakiś 5 minutach. Klimatyzacja bardzo wydajna szybko schładza i przy ustawienu w trybie "auto" cicha.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca bo auto jest szerokie. Z tyłu jest ok ale bez komfortu.
5,0
Wyciszenie
Przy dużych szybkościach prawie nie słychać silnika, im szybciej się kreci tym mniej przeszkadza. Opony i mało słychać. Oczywiście trochę szumi powietrze przy tych kształtach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu niestety nie jest najlepiej jak na diesla, ale automat i ciężar (prawie 2 tony) robią swoje. Przeglądy w specjalizowanych warsztatach ale nie u LR ok 1300 zł wraz z wymiana oleju i filtrów. pełne AC i OC w PZU to ok. 3300 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowych już nie ma, a używane sie trzymają. Moim zdaniem Honda CR-V kosztuje podobnie ale Freelander jest bardziej niezawodny. Znam dobrze CR-V bo zona jeździła nia od 2007 roku do 2012.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest mój jedyny samochód który sie przez 6 lat i prawie 100 000 km nie zeps€ł. Jedyna wymian do tej pory to tylne klocki i tarcze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TD4 160KM 118kW
[l/100km]