Zawieszenie
: dla mnie to bezpieczna, mała kanapa do jeżdżenia po warszawskich dziurach i naszych trasach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: bardzo ciężko odpala na mrozie
Karoseria
: słabo nagrzewa wnętrze od zimnego, z tyłu dzieci narzekają na zimno
Inne
: brak regulacji pochylenia tylnego oparcia to na dzisiejsze standardy duży brak
4,0
Całokształt
po prawie 5 latach jest zadowolony ale myślę, ze zawdzięczam to zaufanemu mechanikowi
Wrażenia
4,0
Silnik
ogólnie dobrze, ale ... kiedy jeździłem na castrolu zalewanym w serwisie wyraźnie głośniej chodził, nie warto tankować taniego diesla bo gorzej jedzie i więcej pali - lepsze paliwo polecam BP ultimate wychodzi taniej na całym baku, na shelu strasznie świszczala turbina. Po gwarancji zalałem olej motul według normy zalecanej w instrukcji - wyraźnie pod niosło to kulturę pracy. W serwisie jakieś tempaki poradzili mi aby nagrzewać go, tzn. właczać zapłon bez hamulca (automat) i po chwili dopiero kręcić - spowodowało to chyba awarię świec żarowych. Potem doczytałem w instrukcji że nie wolno tego robić !
4,0
Skrzynia biegów
miałem akcję serwisową po roku z wymianą skrzyni ale nie mam zastrzeżeń do pracy ani tej ani tamtej. Problemem jest ruszenie z miejsca jeśli koła wpadną w coś i się zablokują - silnik się dusi i klapa. Trzeba do tego nie dopuszczać - ale ... w terenie jest to trudne.
4,0
Układ jezdny
nie jest to mistrz wertepu ale wyjazd na narty zalicza się komfortowo i bezpiecznie bez konieczności szukania pomocy u górali.
Komfort
3,0
Widoczność
czujniki niepotrzebne, przeciętna intuicja wystarczy - 5 lat jeździmy z małżonką bez zacierek.
3,0
Ergonomia
przednie fotele akurat średnio twarde i dobre na trasy. Obsługa intuicyjna, wszystko pod ręką. Oszczędna deska i mało błyskotek, co mnie baaaaardzo pasuje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
przód bez uwag. Tył trochę zaniedbany - dzieciaki narzekają w zimie i trzeba mieć koc. Jak chcemy ich dogrzać to sami mamy tropic.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód bez uwag. bagażnik mały ale to nie jest wóz dostawczy. Jest to dobry powód aby przemyśleć przed każdym wyjazdem co naprawdę jest potrzebne
3,0
Wyciszenie
powyżej 120 nieco szumi ale z rodziną szybciej nie jeżdżę. Tłucze na nierównościach - musi bo to przecież podwyższone auto.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
o paliwie pisałem, części są dość tanie (oryginały) i trzeba znaleźć zaufany warsztat. Z serwisu nie korzystałem również na gwarancji po się zawiodłem już na pierwszym przeglądzie (Warszawa)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez prawie pięć lat, żadnych poważnych, ale: zapieczone tylne hamulce po 20 tyś ?(wymiana), wymiana pływaka w baku od wskaźnika paliwa (kupiony używany za 100zł), spalone świece żarowe (koszt 130x4), jakieś przewody od oleju ciekły (400zł), guma ochrona przegubu (wymieniony komplet jedna strona 200). Drobne korekty oprogramowania (razem 350 zł). Materiały eksploatacyjne (klocki, filtry) ceny przyzwoite.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych do teraz brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TD4 160KM 118kW
[l/100km]