Gdyby nie poważne awarie i mała przestrzeń bagażowa oraz fatalny serwis to byłby to dla mnie prawie idealny samochód. Niestety za trochę większego SUVa trzeba zapłacić majątek. Czytając opinie na temat tego modelu mam wrażenie , że trafił mi się jakiś felerny egzemplarz. Wiec zaryzykował bym stwierdzenie , że kupił bym to auto jeszcze raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny minus to dość głośny silnik, ale pewnie w tej klasie nic lepszego się nie uzyska
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Niestety bagażnik jak w kompakcie. Z wózkiem w bagażniku niewiele już się zmieści.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda , że podczas postoju klimatyzacja nie działa, przydało by się to stojąc w korku w upalne dni.
Sprostowanie:Tutaj jednak okazało się ,że to awaria związana z wiatrakami na chłodnicy silnika. Lecz panowie w serwisie twierdzili, że ten typ tak ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Głośny silnik ( jak to w dieslach w tej klasie)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to dość ciężki terenowy samochód wiec nie ma co liczyć na niskie koszty (paliwo), serwis i części bardzo drogie. Przegląd około 2,5 do 3 tyś.
Wymiana błotnika przedniego około 4 tyś.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogi samochód oraz jego eksploatacja i dodatkowo trzy poważne awarie. Całe szczęście , że jeszcze na gwarancji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami pilot zbyt szybko się rozładowuje i traci zasięg
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- Awaria systemu chłodzenia silnika- wymiana wiatraków i modułu sterowania
- Awaria turbiny.
- Awaria HALDEXu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TD4 160KM 118kW
[l/100km]