Przeniesienie napędu
: Napęd tylny. Bardzo skuteczne i bezawaryjne przeniesienie napędu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Trzeba dbać o dobry stan tulei gumowych w tylnym zawieszeniu. Luzy powodują ząbkowanie opon na krawędziach.
4,0
Całokształt
Wygodny, bezpieczny i stylowy. Ponadczasowa sylwetka. Odpinany dach przebija konkurencję, nawet młodszą o 20 lat.
Tanie części z odzysku i silnik znany z Poloneza, zero korozji. W Warszawie wielu doświadczonych mechaników. Za egzemplarz w 100% sprawny ceny dochodzą do 15 tys. Uwaga na angliki - przekładki z prawej na lewą stronę - znak szczególny otwieranie kluczykiem od strony pasażera a pilot otwiera po jednorazowym naciśnięciu tylko drzwi pasażera, dopiero drugie naciśnięcie otwiera pozostałe drzwi i tyną klapę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Duże zużycie paliwa w mieście. Łatwy do dołączenia instalacji gazowej
4,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu. Brak szóstego biegu.
5,0
Układ jezdny
Odpowiedni dla SUV'a. Załączanie tylnego napędu idealnie z synchronizowane z przednim.
5,0
Karoseria
Ideał. Wzorzec dla innych firm
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku.
4,0
Ergonomia
Niski podłokietnik w drzwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, nie parują szyby. W zimie szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni z przodu i na tylnych siedzeniach. Komfortowe nagłośnienie - subwoofer w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Szumi szyber dach po przekroczeniu 130 km/godz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w utrzymaniu dla każdego co nie ma dwóch lewych rąk do pracy. Drobne naprawy - wymiana alternatora, wysprzęglika, oporników dmuchawy, termostatu, mechanizmu centralnego zamka, paska alternatora czy oleju i filtrów - można zrobić samemu pod domem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani, markowy samochód, za 10 lat najstarsze będą klasykami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma bezawaryjnych dwudziestolatków. Samochody trzeba kupować od tych co nie dbali. Od flejtuchów, takich co mówią że samochód to wół do pracy, nigdy nie kupię.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych nowych poważnych awarii. To co szwankowało w chwili zakupu zostało wymienione np. przekładnia kątowa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 120KM 88kW
[l/100km]