Miałem FREELANDERA trzy lata (1.8 16V). Przez ten czas, rozsypało się wiele rzeczy: sprzęgło, kolektor wydechowy, termostat, pompa wody, wysprzęglik, sprzęgło wału, skrzynia kątowa (tzw. reduktor), podpory wału, elektryka drzwi bagażnika i trochę innych pierdół. Skrzynia toporna a szczególnie wsteczny. Kupując FREELANDERA warto sprawdzić stan sprzęgła wiskotycznego i je zregenerować bo zaniedbanie tego tematu to + 5000 zł. Kiepski w dalekie trasy (głośny, 11L LPG/100 ). Na plus: komorą silnika - nigdy nie miałem z nią problemów - samochód zawsze pracował równo, nigdy nie brał oleju (nawet przy LPG), nie pocił się, dobry w terenie (sporadycznie używany) - mimo braku reduktora dobrze sobie radził, atrakcyjny wygląd, bogate wyposażenie, niska cena.
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 120KM 88kW
[l/100km]