Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Freelander I Standard

Andrzej, 13 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
2,85
33% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Na autku nie ma praktycznie rdzy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Sprzęgło wisko a później reduktor w każdym freelanderze padnie
Silnik : Uszczelka pod głowicom - w niektórych pomoże tylko nowy silnik
1,0
Całokształt
Nie ma dobrego egzemplarza w tych rocznikach. Na wielu forach internetowych pojawiły się komentarze zachwalające Freelandera - nie wierzcie im!!! Są wystawiane przez tych, którzy mają ten model na sprzedaż!! Auto to totalny szajs, chyba, że ktoś kupi za grosze i będzie w niego ładował kasę toczkami. Kupując freelandera trzeba mieć co najmniej 10 000 zł w zapasie, żeby wydać na naprawy. Ew. kupić od kogoś kto sprowadził i co najmniej rok nim jeździł w Polsce no i zrobił te 10-15 tys. km, powinny już wszystkie usterki wyjść w tym czasie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wada uszczelki pod głowicą - standard we freelanderach. U mnie była robiona dwa razy - drugi raz na szczęście na gwarancji, koszt ok. 1500 zł. Mimo, iż mechanik zapewniał, że tym razem jest na bum cyk to i tak bierze olej. Poza tym w ogóle nie czuć tych 120 KM nawet jeżdżąc na benzynie.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny ciężko wchodzi, ponoć potrzebna jest regulacja sprzęgła.
1,0
Układ jezdny
U mnie padł reduktor, koszt naprawy - 5000 zł nowy, 1500 zł wymiana i rozebranie starego - nie wiem za co tak naprawdę zapłaciłem mechanikowi te 1500 zł. Reduktor psuje się przez to, że sprzęgło wiskotyczne na wale przenoszącym napęd na tylną oś jest zatarte, dlatego polecam po kupnie Freelandera natychmiast ściągnąć wał - uniknie się niepotrzebnych kosztów(regeneracja reduktora ok 2500zł, nowy reduktor 5000zł, nowe sprzęgło wiskotyczne 2000 zł). Wymienione podpory wału ok 80 zł/szt. - w dodatku okazało się, że tylko jedna a druga nowa gdzieś wsiąkła na warsztacie(kupione były przeze mnie i dane mechanikowi). Łączniki stabilizatorów nie wytrzymują długo:/ zawieszenie w tym autku na pewno nie jest terenowe - mniej wytrzymałe nawet od pierwszego lepszego seata.
Komfort
5,0
Widoczność
Super widoczność do przodu i na boki, duże lusterka, słaba widoczność do tyłu przez lusterko centralne.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim egzemplarzu jest bardzo dużo wilgoci, klima musi chodzić prawie non-stop. Poza tym manualna klima ok, żadnych problemów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Przy 120 km/h nie da się wysiedzieć, radio na maksa rozkręcone ale i tak dopiero na postoju można odetchnąć z ulgą.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duże auto spalanie przyzwoite, choć szału nie ma. W benzynie w ogóle nie opłaca się jeździć. Drogie części i to jest prawda, niestety marka. Koszt napraw też dość wysoki, gdyż nie każdy mechanik zna się na tym aucie no a roboczogodziny lecą:)
2,0
Stosunek jakość/cena
Trudno cokolwiek powiedzieć, ja kupiłem za 17 000 i 10 000 w niego włożyłem, lepiej może od razu kupić auto za 27 000 PLN :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie drobne usterki nie wystąpiły:)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tragedia!!! Za każdym razem jak byłem u mechanika zostawiłem co najmniej 500 zł a średnio 1500 zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Freelander I Standard