Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Freelander I Hard Top

i.wasilewski@ neostrada.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 TD 112KM 82kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Land Rover Freelander I Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW 1998-2006 - Oceń swoje auto
3,23
24% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Powierzchownie samochód OK! W eksploatacji miły i można go polubić. Wada zasadnicza: Bardzo glośny (diesel), nie wyciszony, uciążliwy hałas na długie trasy. Jakość nie najlepsza, Serwis tej marki beznadziejny, a na Wybrzeżu gdańskim od paru lat wogóle nie ma serwisu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik diesel 98KM dobry. Na autostradzie ciągnie śr.obciążony samochód do 160 km/h bez trudu. Kultura pracy -trochę za głośny, ale to głównie wina złego wtyciszenia komory silnika i kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
Bieg wsteczny trudno wchodzi,czasem trzeba powtarzać. Serwis twierdzi ze nie ma regulacji.
3,0
Układ jezdny
Stuki ( na wybojach) w tylnym zawieszeniu nie wykryte w serwisie. Słabe elementy gumowe zawieszenia )tzw selenbloki), wymagały wymiany po 20000 km
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wewnątrz b/u. Na zewnątrz drzwi bagażnika dla Europy powinny otwierać się w odwrotną stronę. To samo dot. otwarcia pokrywy silnika z prawej strony - zmusza kierowcę do biegania wokół samochodu. Producent powinien dostosować pojazd do ruch prawostronnego, a nie do anachronicznego juz lewostronnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Schowki w desce przed kierowcą i pasażerem beznadziejnie płytkie, irytujące. Angielski dowcip a nie użyteczny do czegoś schowek.
1,0
Wyciszenie
Bardzo złe. Z dieselem na długiej trasie traci się przejściowo słuch. Na autostradzie ( 130-150 km/h) nie można w kabinie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można wytrzymać
2,0
Stosunek jakość/cena
Japońskie i koreańskie SUV-y są jakościowo lepsze i tańsze, a za sam ładny wygląd nie opłaca się dużo więcej płacić za Freelandera. Brytyjczycy są zarozumiali w ocenie własnych samochodów. Czas zejść na ziemię, polskim dielerom też.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobna usterkowość i awarie ( serwo hamulców), stacyjka, gumowe paski napędu alternatora i pomp. Zarówki reflektorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 27000km wysiadło serwo hamulców. Konieczna była wymiana na nowe, sprowadzane aż z Niemiec ( w Polsce nie było).Wymiana stacyjki z imobilajzerem. Trzeba było wymieniać po raz drugi paski napędu alternatoa, pompy, itp. Akumulator wytrzymał 3 lata. Samochód garażowany i używany cały rok równomiernie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Freelander I Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Freelander I Hard Top