Powierzchownie samochód OK! W eksploatacji miły i można go polubić.
Wada zasadnicza: Bardzo glośny (diesel), nie wyciszony, uciążliwy hałas na długie trasy.
Jakość nie najlepsza,
Serwis tej marki beznadziejny, a na Wybrzeżu gdańskim od paru lat wogóle nie ma serwisu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik diesel 98KM dobry. Na autostradzie ciągnie śr.obciążony samochód do 160 km/h bez trudu.
Kultura pracy -trochę za głośny, ale to głównie wina złego wtyciszenia komory silnika i kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
Bieg wsteczny trudno wchodzi,czasem trzeba powtarzać. Serwis twierdzi ze nie ma regulacji.
3,0
Układ jezdny
Stuki ( na wybojach) w tylnym zawieszeniu nie wykryte w serwisie.
Słabe elementy gumowe zawieszenia )tzw selenbloki), wymagały wymiany po 20000 km
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wewnątrz b/u. Na zewnątrz drzwi bagażnika dla Europy powinny otwierać się w odwrotną stronę. To samo dot. otwarcia pokrywy silnika z prawej strony - zmusza kierowcę do biegania wokół samochodu.
Producent powinien dostosować pojazd do ruch prawostronnego, a nie do anachronicznego juz lewostronnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Schowki w desce przed kierowcą i pasażerem beznadziejnie płytkie, irytujące. Angielski dowcip a nie użyteczny do czegoś schowek.
1,0
Wyciszenie
Bardzo złe. Z dieselem na długiej trasie traci się przejściowo słuch. Na autostradzie ( 130-150 km/h) nie można w kabinie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można wytrzymać
2,0
Stosunek jakość/cena
Japońskie i koreańskie SUV-y są jakościowo lepsze i tańsze, a za sam ładny wygląd nie opłaca się dużo więcej płacić za Freelandera.
Brytyjczycy są zarozumiali w ocenie własnych samochodów. Czas zejść na ziemię, polskim dielerom też.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobna usterkowość i awarie ( serwo hamulców), stacyjka, gumowe paski napędu alternatora i pomp.
Zarówki reflektorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 27000km wysiadło serwo hamulców. Konieczna była wymiana na nowe, sprowadzane aż z Niemiec ( w Polsce nie było).Wymiana stacyjki z imobilajzerem.
Trzeba było wymieniać po raz drugi paski napędu alternatoa, pompy, itp.
Akumulator wytrzymał 3 lata.
Samochód garażowany i używany cały rok równomiernie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 112KM 82kW
[l/100km]