Od zawsze jestem fanem marki, bywałem w Souhill, od wielu lat marzyłem o Discovery, a IV to według mnie najlepszy LR w historii, znacznie poprawiony (w odniesieniu do nie najlepszego III), nowa jakość w marce - co zresztą widać na ulicach! Wbrew obawom wielu, przejęcie przez hinduską Tata przyniosło potężnego kopa marce i od 2011 LR robi coraz lepsze wozy. Dodatkowo awaryjność znacznie spadła i już nie "trzeba kochać, aby kupić" ;-) Wóz daje niesamowitą frajdę z jazdy, pozwala mi na wypady całą 5-osobową rodziną, często poza drogi, w góry. Dodatkowo (może nie będę popularny, ale to moje doświadczenie z 22 lat jazdy) używam dobrych opon całorocznych (Wrangler Duratrac) i Disco sprawuje się na nich świetnie, zarówno na drogach, jak i w terenie (nie mówię o wyrypach). Jedyne czego nie mogę zrozumieć to jakość kluczyka, który potrafi się zwyczajnie rozkleić (trochę żenujące jak na taką markę i przedział cenowy). Ale to szczegół...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik podrasowany, 330 KM i 730 NM - spokojnie można sobie na to pozwolić, bo 3 litry z 6 garów ma zapas mocy. Brzmi pięknie, zbiera się sprawnie, co daje przewagę zwłaszcza przy wyprzedzaniu, pali akceptowalnie, 12 w mieście, poniżej 10 na trasie (nie przekraczając 140).
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z najbardziej skomplikowanych (i najdroższych) na rynku, sprawuje się pięknie, reaguje natychmiast, ale wymaga dbałości na codzień. Zaniedbana może doprowadzić do łez (wiem ze słyszenia - żadnych problemów nie miałem) :-)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne to chyba najlepiej zestrojony układ jezdny, jaki miałem okazję użytkować. Niesamowity w terenie, bardzo przyzwoity na drodze, nierówności wybiera wyśmienicie!
5,0
Karoseria
Aluminium - bez komentarza :-) Dożywotnia, warto dbać o zawiasy i elementy podwozia...
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność, świetna pozycja kierowcy!
4,0
Ergonomia
Samochód praktyczny - dla praktyka. Brak w nim gadżetów i bajerów, a ma wszystko, co pomaga na codzień. Minusem jest nie najlepsza nawigacja!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne rozwiązanie ogrzewania i chłodzenia powoduje, że pojazd grzeje w 30 sekund od odpalenia silnika zimą! I grzanie ma moc - zero kompromisów!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3 niezależne fotele II rzędu, dwa pełnowymiarowe fotele w bagażniku (mam 183cm wzrostu i nie mam problemu tam zasiąść), jeśli są złożone to 1200l do poziomu oparć - nie ma lepszych parametrów na rynku!
5,0
Wyciszenie
3 litrowa V6 ledwo słyszalna w kabinie, super! Do tego system Harman Kardon, który brzmi jak filharmonia!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kto kupuje taki wóz nie wczytuje się zbytnio w ten rozdział :-) Korzystam z serwisów specjalistycznych, odradzam zdecydowanie jedyny w Warszawie "autoryzowany" - i ceny nie powalają, w każdym razie dobrze się czuję w porównaniu z Audi czy Volvo...
4,0
Stosunek jakość/cena
Pojazd klasy premium, zatem kosztuje, ale za to otrzymujemy naprawdę porządny kawał wozu!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Według mojej obserwacji nie odbiega od średniej - ja osobiście wymieniłem akumulator (po 6 latach), co przy funkcjach wozu jak np. automatyczne domykanie lusterek przy każdym zamknięciu wozu jest wynikiem świetnym i miałem mały wyciek oleju, usunięty w warsztacie za ok. 600 zł z dolewką oleju.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam problemów z tym wozem!
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 255KM 188kW
[l/100km]