Przeniesienie napędu
: Właściwie na równi z napedem trzeba ocenić hamulce (rewelacja) i silnik
5,0
Całokształt
Samochód wręcz kultowy. Nie do imponowania innym, ale do dużej satysfakcji z jazdy w każdym terenie. Do jeżdżenia z myśleniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
doskonały dobór parametrów silnika do układu jezdnego i masy pojazdu. Ma się poczucie, że wjedzie wszędzie (i jeszcze wyjedzie).
5,0
Skrzynia biegów
automat, 8 biegów,manetki przy kierownicy, przy umiejętnym operowaniu gazem zmiana biegów ledwo wyczuwalna. Manetki doskonałe do hamowania silnikiem, a to przekłada się na zużycie paliwa i hamulców
5,0
Układ jezdny
świetne prowadzenie na każdej nawierzchni, samochód potrafi więcej niż się wydaje, ale najpierw trzeba potrenować i nauczyć intuicyjne wprowadzać nastawy wyboru terenu
Komfort
4,0
Widoczność
Kupując warto zdecydować się przynajmniej na kamerę cofania. W terenie przydatna też kamera przednia.
4,0
Ergonomia
Trudno byłoby coś poprawić, ale każdy kierowca ma indywidualne upodobania. Dla kierowcy mało praktyczne schowki do korzystania w czasie jazdy. Brak wyprofilowanej podpórki na boku drzwi. Kieszeń w drzwiach do korzystania przez kierowcę tylko na postoju. Zmiana stacji radiowych przy kierownicy tylko pomiędzy zaprogramowanymi, szukanie przez zmianę częstotliwości, niestety tylko z konsoli środkowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze sprawdził się i w silne mrozy i w upał. Warto zainwestować w wersję z niezależnym ogrzewaniem, sterowanym pilotem oraz ogrzewaną przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwa mankamenty. 1) Niewykorzystane puste miejsca pod podłogą, przewidziane na fotele w wersji 7-osobowej. Aż grzech, że nie zrobiono podnoszonych pokryw (można samemu przerobić małym kosztem) 2. Roleta bagażnika nie ma nawet najmniejszego uchwytu, który jest w samochodach 10 razy tańszych - trochę wstyd.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, gdy jedziemy z zamkniętymi oknami. Po otwarciu natężenie hałasu jest wyraźnie większe. Spora różnica w odczuciu subiektywnym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę 2580 kg rewelacja. Jak do tej pory w przedziale 6,6 do 8,6 l/100 km, według komputera. Faktycznie prawie litr więcej (według dystrybutora). Naprawdę pali tyle, ale mam przewagę nad innymi.Zawsze silnik nagrzany niezależnym ogrzewaniem, znam dobrze budowę i zasady działania mechanizmów. Ale można spalić i 12 l, jeżeli ktoś lubi sprawdzać przyspieszenie i długo stać na światłach, tylko po co?
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być taniej. Jednak przy porównaniu wszystkich parametrów samochodu do konkurencji - jest prawie bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód skomputeryzowany. Może czasami komunikować niski poziom naładowania akumulatora. Wystarczy na krótki czas podłączyć prostownik do + (plus) po zdjęciu klemy, ale UWAGA - (minus) podłączamy koniecznie do masy samochodu, a nie do minusa akumulatora. Minusowej klemy nie odłączamy! Komunikat o słabym akumulatorze zwykle nie jest prawdziwy. Po pełnym naładowaniu prostownikiem przy zupełnie odłączonym akumulatorze nadal będzie komunikat o słabym akumulatorze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt nowy samochód.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 255KM 188kW
[l/100km]