Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery IV

NUR, 12 lat temu
Silnik 3.0 D 255KM 188kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery IV 3.0 D 255KM 188kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Właściwie na równi z napedem trzeba ocenić hamulce (rewelacja) i silnik
5,0
Całokształt
Samochód wręcz kultowy. Nie do imponowania innym, ale do dużej satysfakcji z jazdy w każdym terenie. Do jeżdżenia z myśleniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
doskonały dobór parametrów silnika do układu jezdnego i masy pojazdu. Ma się poczucie, że wjedzie wszędzie (i jeszcze wyjedzie).
5,0
Skrzynia biegów
automat, 8 biegów,manetki przy kierownicy, przy umiejętnym operowaniu gazem zmiana biegów ledwo wyczuwalna. Manetki doskonałe do hamowania silnikiem, a to przekłada się na zużycie paliwa i hamulców
5,0
Układ jezdny
świetne prowadzenie na każdej nawierzchni, samochód potrafi więcej niż się wydaje, ale najpierw trzeba potrenować i nauczyć intuicyjne wprowadzać nastawy wyboru terenu
Komfort
4,0
Widoczność
Kupując warto zdecydować się przynajmniej na kamerę cofania. W terenie przydatna też kamera przednia.
4,0
Ergonomia
Trudno byłoby coś poprawić, ale każdy kierowca ma indywidualne upodobania. Dla kierowcy mało praktyczne schowki do korzystania w czasie jazdy. Brak wyprofilowanej podpórki na boku drzwi. Kieszeń w drzwiach do korzystania przez kierowcę tylko na postoju. Zmiana stacji radiowych przy kierownicy tylko pomiędzy zaprogramowanymi, szukanie przez zmianę częstotliwości, niestety tylko z konsoli środkowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze sprawdził się i w silne mrozy i w upał. Warto zainwestować w wersję z niezależnym ogrzewaniem, sterowanym pilotem oraz ogrzewaną przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwa mankamenty. 1) Niewykorzystane puste miejsca pod podłogą, przewidziane na fotele w wersji 7-osobowej. Aż grzech, że nie zrobiono podnoszonych pokryw (można samemu przerobić małym kosztem) 2. Roleta bagażnika nie ma nawet najmniejszego uchwytu, który jest w samochodach 10 razy tańszych - trochę wstyd.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, gdy jedziemy z zamkniętymi oknami. Po otwarciu natężenie hałasu jest wyraźnie większe. Spora różnica w odczuciu subiektywnym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę 2580 kg rewelacja. Jak do tej pory w przedziale 6,6 do 8,6 l/100 km, według komputera. Faktycznie prawie litr więcej (według dystrybutora). Naprawdę pali tyle, ale mam przewagę nad innymi.Zawsze silnik nagrzany niezależnym ogrzewaniem, znam dobrze budowę i zasady działania mechanizmów. Ale można spalić i 12 l, jeżeli ktoś lubi sprawdzać przyspieszenie i długo stać na światłach, tylko po co?
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być taniej. Jednak przy porównaniu wszystkich parametrów samochodu do konkurencji - jest prawie bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód skomputeryzowany. Może czasami komunikować niski poziom naładowania akumulatora. Wystarczy na krótki czas podłączyć prostownik do + (plus) po zdjęciu klemy, ale UWAGA - (minus) podłączamy koniecznie do masy samochodu, a nie do minusa akumulatora. Minusowej klemy nie odłączamy! Komunikat o słabym akumulatorze zwykle nie jest prawdziwy. Po pełnym naładowaniu prostownikiem przy zupełnie odłączonym akumulatorze nadal będzie komunikat o słabym akumulatorze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt nowy samochód.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery IV