Przeniesienie napędu
: doskonaly naped na szosie i w terenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: silnik nie wytrzymal nawet 300 k km
2,0
Całokształt
Rok po ostatniej ocenie tutaj - około 28k km więcej niestety musze dopisać pare krytycznych uwag.
Rok temu zakończyłem wpis na konserwacji ramy i jakiś naprawach w zawieszenie (Wpis od Piotra) .
Chwile potem: Awaria kolektorów ssących - wymiana i naprawa obu około 10k PLN - potem 20k km spokojnej bezawaryjnej jazdy i zaczęło się:
Podczas serwisu ogólnego - sugestia mechanika na remont zawieszenia - luzy i konieczność wymiany tulei i niektórych wahaczy - remont obydwu osi - 9750,00 PLN - po 4k PLN na jedna os - same tuleje i sworznie!.
Dosłownie po kilu tygodniach po wyjeździe z warsztatu - restrick performance - przy około 280k km - nikt nie potrafił postawić diagnozy co się stało - przyjęto: uszkodzona turbina lewa - primary - koszt turbiny 5,8 k PLN - plus jakies dodatki 4.7 k PLN - łącznie ponad 10k PLN !!! - UWAGA … kontrolka Restrick Performance nie zgasła !!!!
Po kolejnych testach i sprawdzaniu okazało się: Silnik jest zatarty na panewkach głównych i jednej korbowodowej !!!!!!
Final - przy 288k km.
- Wymiana walu korbowego, wraz z panewkami
- regeneracja obu głowic - wraz z zaworami - popychacze hydrauliczne zużyte - wszystkie.
- wymiana pompy oleju i pompy wody,
- wymiana kompletnego rozrządu -
- koszt 20k PLN
Konkluzja - silnik przy 288k km po prostu umarł !!! pomimo bardzo systematycznemu serwisowi - dla niektórych to mało dla niektórych to dużo - dla mnie zdecydowanie za mało szczególnie po tym ile serca i pieniędzy włożyłem w utrzymanie tego samochodu.
Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!! (dla zainteresowanych udostępnię kompletna listę - kowalpp @ gmail cm )
Powtórzę ponownie - wspaniały samochód pretendujący do bycia premium - ale niestety jakościowo SLABY ! - i piekielnie drogi w utrzymaniu.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnikj doskonaly - ale nie wytrzymal nawet 300k km - przy 288 uszkodzony wal korbowy i turbina
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia OK !!!
5,0
Układ jezdny
doskonaly kompromis w z szosie i rewelacyjny w terenie
5,0
Karoseria
OK, duża przestronna i b wygodna
Komfort
5,0
Widoczność
doskonala
5,0
Ergonomia
znakomita
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
znakomite
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo komfortowa
5,0
Wyciszenie
znakomite
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awaria kolektorów ssących - wymiana i naprawa obu około 10k PLN - potem 20k km spokojnej bezawaryjnej jazdy i zaczęło się:
Podczas serwisu ogólnego - sugestia mechanika na remont zawieszenia - luzy i konieczność wymiany tulei i niektórych wahaczy - remont obydwu osi - 9750,00 PLN - po 4k PLN na jedna os - same tuleje i sworznie!.
Dosłownie po kilu tygodniach po wyjeździe z warsztatu - restrick performance - przy około 280k km - nikt nie potrafił postawić diagnozy co się stało - przyjęto: uszkodzona turbina lewa - primary - koszt turbiny 5,8 k PLN - plus jakies dodatki 4.7 k PLN - łącznie ponad 10k PLN !!! - UWAGA … kontrolka Restrick Performance nie zgasła !!!!
Po kolejnych testach i sprawdzaniu okazało się: Silnik jest zatarty na panewkach głównych i jednej korbowodowej !!!!!!
Final - przy 288k km.
- Wymiana walu korbowego, wraz z panewkami
- regeneracja obu głowic - wraz z zaworami - popychacze hydrauliczne zużyte - wszystkie.
- wymiana pompy oleju i pompy wody,
- wymiana kompletnego rozrządu -
- koszt 20k PLN
Konkluzja - silnik przy 288k km po prostu umarł !!! pomimo bardzo systematycznemu serwisowi - dla niektórych to mało dla niektórych to dużo - dla mnie zdecydowanie za mało szczególnie po tym ile serca i pieniędzy włożyłem w utrzymanie tego samochodu.
Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!! (dla zainteresowanych udostępnię kompletna listę - kowalpp @ gmail cm )
Powtórzę ponownie - wspaniały samochód pretendujący do bycia premium - ale niestety jakościowo SLABY ! - i piekielnie drogi w utrzymaniu.
1,0
Stosunek jakość/cena
Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak problemow
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik zatarty przy 288k KM - na panewkach glownych
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 245KM 180kW
[l/100km]