Inne
: wlasciwosci terenowe i Terrain Response System.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
3,0
Całokształt
Bardzo komfortowy solidny duzy samochod rodzinny swietnie dajacy sobie rade poza szosa.
Dosyc drogi w utrzymaniu - jednak o ile serwis jest wykonywanie rzetelnie i wszelkie usterki usuwane sa na biezaco do tej pory niezawodny!!
Kupilem uzywanego z przebiegiem 180k km po wymianie DPF'u i wszystkich akcjach serwisowo/przywolawczych.
Jezdzi bez zarzutu, kilka awarii wystapilo jednak zadna nie unieruchomila pojazdu:
okolo 190k km - uszkodzenie kompresora - element wymienny osuszacz - koszt okolo 1k zl
okolo 205k km - podczas okresowego serwisu - dodatkowo serwis (olej, filtry, jakies zawory) skrzyni biegow (ZF) - koszt 3.5k zl
okolo 210k km - z mojej winy - uszkodzenie lewej polosi - wymiana na uzywke (w trakcie wyjazdu na narty wiec chodzilo o szybkosc naprawy - kosz okolo 1k zl
okolo 230 k km - szum z przedniego dyferencjalu - wymiana wszystkich lozysk i oleju - koszt okolo 2.5k zl
okolo 250 k km - podczas kompleksowej konserwacji - generalny przeglad zawieszenia (jakies tuleje, koncowki, drazki ... etc ..) koszt 2.5k zl
Silnik - bez zarzutow - chodzi wspaniale pali 12-16l - w zasadzie nigdy nie zszedlem ponizej 11l/100
skrzynia - doskonale - biegi plynie sie przelaczaja reaguje szybko na gaz
zawieszenie - doskonale, bardzo trwale i niezawodne - mysle, ze te 2.5k zl na tak skomplikowane zawieszenie to naprawde niewiele.
Wnetrze samochodu - w zasadzie bez sladow zuzycia - poza blyszczaca kierownica - materialy i skora na siedzeniach wysokiej jakosci.
Wentylacja - klimatyzacja - bez zarzutow dzialaja doskonale - klima uzupelniana tylko podczas ogolnego serwisu samochodu
ilosc miejsca i pakownosc :) bez komentarza :) no moze kiedy 3 klasa jest zajeta to wspomagam sie bagaznikiem dachowym.
Podwozie - duzo korozji na ramie, elementach spawanych - na nadwoziu nie widac do tej pory - jednak korozja na ramie znacznie obniza walory estetyczne - zdecydowalem sie piaskowac i konserwowac podwozie i rame.
Podsumowujac - godny polecenia, moj egzemplarz jest niezawodny (do tej pory) koszty utrzymania dosyc wysokie - pomimo korzystania z nieautoryzowanego serwisu.
Podobny przebieg i podobne okres mialem Touarega - niestety w tamtym sie nic nie dzialo :( ...
Pozdrawiam.
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczajaco mocny i elastyczny
5,0
Skrzynia biegów
plynna zmiana biegow i szybka reakcja na gaz
3,0
Układ jezdny
Bardziej w teren niz na szose - bardzo sie kolysze.
Jednak wg mnie doskonaly kompromis.
5,0
Karoseria
duzi i przestronna - brak rdzy
Komfort
5,0
Widoczność
doskonala
5,0
Ergonomia
wzorowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wzorowe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo duzo miejsca w kabinie
3,0
Wyciszenie
jest OK.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
okolo 180k km - uszkodzenie DPF - nie znam kosztow naprawy.
okolo 190k km - uszkodzenie kompresora - element wymienny osuszacz - koszt okolo 1k zl
okolo 205k km - podczas okresowego serwisu - dodatkowo serwis (olej, filtry, jakies zawory) skrzyni biegow (ZF) - koszt 3.5k zl
okolo 210k km - z mojej winy - uszkodzenie lewej polosi - wymiana na uzywke (w trakcie wyjazdu na narty wiec chodzilo o szybkosc naprawy - kosz okolo 1k zl
okolo 230 k km - szum z przedniego dyferencjalu - wymiana wszystkich lozysk i oleju - koszt okolo 2.5k zl
okolo 250 k km - podczas kompleksowej konserwacji - generalny przeglad zawieszenia (jakies tuleje, koncowki, drazki ... etc ..) koszt 2.5k zl
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochod dosyc kosztowny porownuja do touarega
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak - a te pojawiajace sie sa malo uciazliwe
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Okolo 180k km - uszkodzenie DPF - nie znam kosztow
okolo 190k km - uszkodzenie kompresora - element wymienny osuszacz - koszt okolo 1k zl
okolo 205k km - podczas okresowego serwisu - dodatkowo serwis (olej, filtry, jakies zawory) skrzyni biegow (ZF) - koszt 3.5k zl
okolo 210k km - z mojej winy - uszkodzenie lewej polosi - wymiana na uzywke (w trakcie wyjazdu na narty wiec chodzilo o szybkosc naprawy - koszt okolo 1k zl
okolo 230 k km - szum z przedniego dyferencjalu - wymiana wszystkich lozysk i oleju - koszt okolo 2.5k zl
okolo 250 k km - podczas kompleksowej konserwacji - generalny przeglad zawieszenia (jakies tuleje, koncowki, drazki ... etc ..) koszt 2.5k zl
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 245KM 180kW
[l/100km]