Auto odzwierciedla moją osobę - wielki, niezbyt dynamiczny jegomość. Mniej popularny niż typowe, bananowe SUVy.
Wrażenia
4,0
Silnik
V6 PSA. Dynamika poprawna (jak na auto ważące 2,6t), fajny dźwięk i przyzwoite spalanie. Drogi w utrzymaniu: wymiana rozrządu tył+przód, pompy oleju (zalecane) i pompy wody wraz z robozicną 4tys. zł.
Wymiana świec żarowych jest jak leteria. W przypadku kiedy będą się ukręcać koszty mogą być niemałe. U mnie konieczna była jednoczesna wymiana linii powrotu paliwa (pokruszyła się) - 800zł.
4,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowy ZF. Przy około 200tys. km konieczna wymiana konwertera (oryginał ZF 2 tys. zł). Wymiana oleju to koszt około 1,2zł (wraz z miską zintergrowaną z filtrem).
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie typowe dla auta posadzonego na ramie, ale zdecydowanie lepiej i bardziej komfortowo niż w Disco II. Dla mnie super, trochę jak ciężarówka.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, ale przy cofaniu używam czujnika cofania.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wielgachny bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klima daje radę, w zimie webasto wspomaga dogrzewanie. Jest dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak wielką furę "tylko" dobrze.
4,0
Wyciszenie
Areodynamika lodówki daje o sobie znać przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio nie jest. Większość części i robocizna obarczona 50% podwyżką ze względu na markę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogo, ale fajnie, klimatycznie i oryginalnie. Nie widuje się ich na każdym rogu w przeciwieństwie do np. X5 czy ML.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadne póki co nie wystąpiły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobno potrafią pękać wały korbowe... Tfu, tfu. Ja na razie ponoszę tylko niemałe, ale jednak koszty samej eksploatacji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 TD 190KM 140kW
[l/100km]