Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery III

Brygorios, 9 lat temu
Silnik 2.7 TD 190KM 140kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Discovery III 2.7 TD 190KM 140kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, wysoka kultura pracy. Bardzo udana moim zdaniem konstrukcja PSA. Po zmianie oprogramowania sterowników moc i moment obrotowy wręcz idealnie dobrane do tego auta.
5,0
Całokształt
Samochód niemalże doskonały. Na każde warunki, każdą trasę i każdą okazję. Miejsca nawet w 3-cim rzędzie siedzeń pod dostatkiem. Na razie przejechałem ok. 10 tys. km. Kupiony z 2-giej ręki z niemieckiej 'dystrybucji', z pełną historią serwisową i wyposażony chyba we wszystko, co można, łącznie z lodówką i skrętnymi ksenonami. Na starcie wymieniona wysokociśnieniowa pompa paliwa, wymienione wahacze i końcówki drążków. Samochód ma zrobiony upgrade softu (Autologic / LR) przez co moc została podniesiona do ok. 240KM a moment obrotowy do ok. 520NM. To na prawdę fajnie jeździ :-). Jedyny mankament to spalanie (zimą na krótkich trasach ok. 13 l / 100 km) - dlatego auto prawie idealne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zastrzeżeń. Wysoka kultura pracy. Dzięki webasto dość szybko się nagrzewa i co najważniejsze nie klekocze jak standardowy diesel. Nawet w trudniejszym terenie po włączeniu reduktora nigdy nie odczułem braku mocy w stosunku do dużej masy.
4,0
Skrzynia biegów
Działa płynnie, bez szarpania i w większości sytuacji szybko. Zauważalne opóźnienie występuje w reakcji na naciśnięcie pedału przyspieszenia w szczególności w sytuacji, gdy zwalniamy przed np. skrzyżowaniem równorzędnym a następnie chcemy mocno przyspieszyć. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Stały napęd 4x4 daje pewność prowadzenia a pneumatyczne zawieszenie - pełny komfort. Natomiast należy uważać w ciasnych zakrętach i na rondach. Ponieważ w tym samochodzie nie czuje się prędkości, można niechcąco doprowadzić do lekkiego poślizgu wjeżdżając ze zbyt dużą prędkością - w szczególności na mokrej nawierzchni. To w końcu ponad 2,5 tony zawieszone na ramie :-). Trzeba mieć świadomość, że prowadzi się inaczej niż samochód osobowy (np. nisko zawieszony Passat).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki OK - jak kiosk Ruchu. Żadnych problemów z 'konstrukcyjnym' ograniczeniem widoczności nawet na skrzyżowaniach o ciężkiej geometrii. Przy cofaniu zdecydowanie pomagają lusterka i tylne czujniki a przy parkowaniu w garażu czujniki przednie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wszystko na miejscu. Ktoś napisał, że przysłonięty kierownicą włącznik świateł, którego nie widać. To prawda, ale ponieważ światła same się przełączają z trybu dziennego na nocny, to praktycznie tego włącznika nie dotykam :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa super. Pasażerowie z tyłu mają możliwość własnej regulacji temperatury i nawiewu (oczywiście jeśli kierowca im na to pozwoli wyłączając tryb automatyczny). Webasto silnika po pierwszym uruchomieniu w sezonie jesienno-zimowym (temp. poniżej +7 stopni) potrafi trochę kopcić ze swojej rury wydechowej spalając stary olej napędowy i pewnie wytrąconą parafinę. Po kilku takich cyklach wraca do normalnego bezdymnego zachowania. Natomiast w garażu widać, że od czasu do czasu przez wydech webasto wyleci parę kropli oleju napędowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu. Podłoga z tyłu płaska, bez żadnego garba na środku, więc jeśli mamy pasażera na środkowym miejscu, może on podróżować komfortowo, jak pozostali. Trzeci rząd rozkładanych foteli daje zadowalającą przestrzeń pasażerom, jednak na dłuższą trasę jazda 'w bagażniku' może być trochę męcząca. Tym niemniej ze względu na podniesiony dach nawet dla osób wyższych miejsca jest znacznie więcej niż np. w Mitsubishi Outlander, Volvo XC 90 czy Audi Q7.
5,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać nawet przy większych prędkościach. Podczas wietrznej pogody mocne podmuchy wiatru dają się słyszeć na kanciastej karoserii. Mam założone ciche opony Pirelli Scorpion ATR (nie myślałem, że ATRy mogą być tak ciche), więc szumu czy klekotania wielkich kapci na asfalcie też nie słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód raczej drogi w utrzymaniu, choć niewiele droższy od mojego poprzedniego Passata czy Forda Mondeo. Na razie żadnych awarii nie było (poza opisanym pakietem startowym). Auto serwisowane w (nieautoryzowanym) serwisie Land Rower (Diffland / Wesoła) dzięki czemu mam pewność, że wszystko jest robione jak należy, choć serwis nie jest najtańszy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód używany, kupiony w dobrych pieniądzach i w stanie technicznym i wizualnym rokującym na przyszłość, więc w tym przypadku stosunek cena / jakość oceniam jako doskonały.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka świateł tylnych, żarówka w konsoli głównej,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko pakiet startowy (wysokociśnieniowa pompa paliwa).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 TD 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery III