miałem wiele wątpliwości. Szukałem auta uniwersalnego do aktywnego rodzinnego wypoczynku. Miałem doświadczenie z dużymi terenówkami i byłem pełen obaw. To co mnie zaskoczyło to komfort i wrażenie osobówki, nie jak w rodzimym Żuku ;) Wiele wskazuje na to, że LR wybrał właściwą drogę i już teraz widać podobne systemy kontroli napędu u konkurencji tj nissan czy toyota.
Należy pamiętać, ze takie auto nigdy nie będzie jeździć jak BMW5 czy A6 i nie wierzcie nikomu kto tak mówi. Nawet X5 to wóz drabiniasty w porównaniu do BMW 5. Fizyki nie da się oszukać, to tylko kwestia kompromisów czy ma być duży i wjedzie wszędzie czy ma jeździć....
Drugie auto to chyba będzie impreza .... dla żony ... czasami dla żony ;))
Wrażenia
5,0
Silnik
wysoka kultura pracy, wg mnie lepiej niż u konkurentów A6 czy BMW5, fabryczna moc wystarczająca, ale po przeprogramowaniu duuuzo lepiej. Zimny trochę nie równy. Podgrzewanie silnika zaprogramowane 1 silnik, 2 przednia szyba, 3 kabina, oczywiście przy nastawach auto. Na ciepło do kabiny trzeba trochę poczekać ;(.
5,0
Skrzynia biegów
Przełączanie dość płynne. Nie ma większych szarpnięć, ale też nie można powiedzieć, że nie czuć. Znajomi z BMW 5 i A6 stwierdzili, że b. w porządku.Słychać delikatną różnicę w pracy silnika podczas postoju na D i na P.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie ok, trochę buja autem w zakrętach i czasami czekam kiedy zadziałają systemy. Po ułamku sekundy auto się prostuje i wg mnie zacieśnia zakręt. Jedyną wadą jest dla mnie bardzo czuła kierownica. Podczas długiej trasy po autostradzie z prędkością około 150-160 bywa mączące. Wydaje mi się, że opony w wysokim barkiem niwelują trochę tą czułość. Zawieszenie pneumatyczne bardzo komfortowe. Auto płynie. Podnoszenie i opuszczanie bardzo sprawnie działa. Trochę słychać kompresor, na który trzeba uważać oddając auto do byle jakiej wulkanizacji (potrafią za niego podnieść auto ;))
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń, czujniki pomagają. Super sprawą są skrętne światła oraz dodatkowo funkcja doświetlania zakrętów - idealna jak skręcasz w ciemna ulicę lub do garażu.
5,0
Ergonomia
Wersja 7 osobowa. Ergonomia super. Pozycja wygodna, wszystko pod ręką, podręczne pojemniki na kubek itd demontowane do umycia. ostatni rząd siedzeń rozkładany w 1 minutę, wygodny nawet dla faceta 190cm/110kg - sprawdzone.
Wada - brak możliwości przesuwania i pochylania tylnej (2 rząd) kanapy.
Brakuje schowka na gaśnicę, trójkąt itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zasadniczo ok, czasami nastaw automatyczny nie odparowuje całkowicie przedniej szyby. Wtedy włączam dodatkowo elekt ogrzew przedniej szyby i jest ok. Czytałem na forum ze zimno od drzwi...
Wg mnie zimno od szyby - jak wszędzie, ale w osobówkach opierasz łokieć o tapicerkę a tu o szybę ;). Jeździłem w trasę przy -20 nie odczuwałem dyskomfortu. Zobaczymy jak klima w lato...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dystans pomiędzy kierowcą a pasażerem nie do pokonania ;). Jak siedzisz w 3 rzędzie wydaje ci się, że to autobus ;) Zapakowanie 4 osób z nartami, butami, jedzeniem oraz resztą szpargałów na tygodniowe narty bez paka - bez problemów.
5,0
Wyciszenie
Czy to diesel?
inne odgłosy też raczej mało słyszalne.
Przy 180 km/h trochę szumi, ale nie huczy, można słuchać muzyki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok, ale nie dla oszczędnych.
Standard w długiej trasie (1200km) do Włoch, Austrii itp, bez szarpania ale z prędkością 140-160 - 10,5 litra. Miasto (Warszawa) 13,5. Ale wystarczą mega korki aby zobaczyć 15. Przy wolnej, 110 km/h, oszczędnej jeździe można zejść do 9l.
No cóż, w końcu stały napęd na 4 koła i masa - 2,6 tony robią swoje. Przeglądy około 2000PLN + dodatki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie cisza....
Ale jeżdżę dopiero pół roku.
silnik czuły na jakość paliwa, chyba że to coś innego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 TD 190KM 140kW
[l/100km]