Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery III

Andy, 15 lat temu
Silnik 4.4 i V8 32V 295KM 217kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery III 4.4 i V8 32V 295KM 217kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Prestrzeń w środku, wyciszenie karoserii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Akcja serwisowa na ramkę szyberdachu trzeba się upominać ostro w serwisie.
5,0
Całokształt
Ogólnie super auto do przemieszczania sie np: wakacje, dalsze wyjazdy służbowe. Na auto do codziennego poruszania się szczególnie po mieści isamemu to nie specjalnie. Na poważną jazdę terenową też się nie nadaje (za ciężki). Na pewno można się wyróżnić w tym aucie na tle MLi, Navar i tych innych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rewelacyjny, moc odpowiednia do masy auta. Stosunkowo niskie spalanie. Po pierwszym dodaniu gazu ostro przyspiesza, przy pierwszym razie zaskakuje.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie wybiera przełożenia, pracuje tak płynnie że trudno wyłapać moment zmiany nie patrząc na obrotomierz. Czas eakcji opóźnony ale każdy klasyczny automat tak ma.
3,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze tłumi nierówności. Najlepiej odczuwa się to po przesiatce na inne auto. Niestety nie jest to auto przeznaczone do szybkiej, agresywnej jazdy po trasie. Ja czuje się niepewnie wchodząc szybko w zakręty, szczególnie na nierównej (koleiny) nawierzchni. Pneumatyczne zawieszenie po podniesieniu bardzo dobrze sprawdza się w terenie. Ale szkoda że opuszczania zawieszenia nie można zastosować do szybkiej jazdy, służy tylko do ułatwiania wsiadania i załadunku.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na auto tych gabarytów jaet wyśmienicie. Bardzo dobre lusterka i czujnik parkowania wystarczają w zupełności.
4,0
Ergonomia
Za mały wyświetlacz radia (ze zmieniarką) mogłyby być komunikaty na wyśietlaczu przy wskaźnikach. Sterowanie tempomatem z kierownicy mi nie pasuje muszę się przyglądać co mam nacisnąć. Dolna klapa bagażnika może i fajnie że otwiera się do dołu ale spróbójcie wyjąć coś co jest tuż za siedzeniami. Fantastyczny trzeci rząd foteli, nawet duży chłop (ja) mieści się tam wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Efektywna, samochód bardzo szybko się nagrzewa, z chłodzeniem też ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla siedmiu osób. Terenowy autobus.
5,0
Wyciszenie
Przy 120-130 km/h można szeptem rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco małe jak na ten kształt nadwozia i masę przy tym silniku. U znajomego w ML 55AMG średnia z trasy to 21,7. Tu na trasie po drogach wojewódzkich z Wawy nad może i z powrotem i intensywnym wyprzedzaniem to 13,7. Trzeba tylko przeprogramować motor w serwisie na europejskie paliwo, przedtem było ok 2 l więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, na nowe nie pozwoliłbym sobie ale 2 latek ma rewelacyjną cene w stosunku do gabarytów, wyposażenia (auto z USA).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo akcji serwisowych, na drobiazgi i ostatnio na hamulce. W sumie nie najgorzej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.4 i V8 32V 295KM 217kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery III