Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

polskiVIP, 11 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : komfort, wyposazenie i przydatność wyprawowa.
4,0
Całokształt
Przejechałem 10.t.km głównie trasy. Pod względem komfortu, wyposazenia i przydatności wyprawowej to zdecydowanie pierwsza liga. Mega bagażnik, wygodny, cichy a w terenie dzielny. Zdecydowanie jednak upier....y w kosztach eksploatacji. O ile jeszcze zużycie paliwa 10L jest OK, ceny i częstotliwość napraw to dla fanatyków i wyznawców, nie dla kogoś kto porównuje do Made in Japan. Bo starszy patrol eksploatowany w podobnych warunkach był dużo tańszy w eksploatacji. Polecam DISCO II TD5 ale tylko zadbane i dobrze utrzymane egzemplarze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezapelacyjnie najlepsza część tego samochodu to silnik. Może to dlatego że pochodzi od niemieckiego bawarskiego mechanika zwanego przez adikodresiki: BMW. Kultura pracy i podatność na zuzycie oceniam BARDZO WYSOKO. Szkoda tylko że nie lubi zmiennych jakości w paliwie a jako, że traktowalem go jak wycieczkowóz do miejsc gdzie jakość paliwa jest nieznana prychał i parskał jak żrebak co katar.
5,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT - chyba najlepszy jaki miałem. A miałem z pięć. zmienia biegi płynnie i nie szarpie. No ale o wymianie z płukaniem oleju nie można zapomnieć zalecane co 40.T.km.
5,0
Układ jezdny
4x4 na stałe to naprawdę niezła frajda z jazdy. Brak Diflocka w tym roczniku nie robił problemu. Zimą zimówki a latem AT - dobry wybór i zero problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
jak na wieży sędziowskiej, wcześniej jeżdziłem Y61 to czułem się jak w czołgu.
5,0
Ergonomia
chyba jedno z lepiej przygotowanych aut do jazdy na codzień i w teren pod wzgledem wyposażenia i komfortu, wszystko pod ręką ale czasami wymaga chwili zastanowienia się co do czego. ale pod tym wzgledem to do japończyków trochę mu brakuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
DOBRZE
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wyjątkowo dziwnie zaprojektowany fotal kierowcy, Ciagle miałem wrażenie że siedzę w drzwiach.
4,0
Wyciszenie
ja na terenówke to dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa OK, ceny i częstotliwość napraw to dla fanatyków i wyznawców, nie dla kogoś kto porównuje do Made in Japan. Bo starszy patrol eksploatowany w podobnych warunkach był dużo tańszy w eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
w porównaniu do Y61 albo LC to Disco jest dobrym wyborem. Jest o połowę tanszy w zakupie - trochę jednak bardziej kosztowny w naprawach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów to psuło się: pneumatyczne zawieszenie, piasty w kołach, ABS, przewody paliwowe i wspomagania skorodowane, ciągle pojawiające się wycieki a to reduktor, a to paliwo, a to plyn chłodniczy. W zasadzie to cały czas coś..... A był serwisowany w ASO i nie był stary.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
cieknie, kaszle, zgrzyta, błyska się co chwile coś innego ale JEDZIE, ZAWSZE JEDZIE.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II