Inne
: komfort, wyposazenie i przydatność wyprawowa.
4,0
Całokształt
Przejechałem 10.t.km głównie trasy. Pod względem komfortu, wyposazenia i przydatności wyprawowej to zdecydowanie pierwsza liga. Mega bagażnik, wygodny, cichy a w terenie dzielny. Zdecydowanie jednak upier....y w kosztach eksploatacji. O ile jeszcze zużycie paliwa 10L jest OK, ceny i częstotliwość napraw to dla fanatyków i wyznawców, nie dla kogoś kto porównuje do Made in Japan. Bo starszy patrol eksploatowany w podobnych warunkach był dużo tańszy w eksploatacji. Polecam DISCO II TD5 ale tylko zadbane i dobrze utrzymane egzemplarze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezapelacyjnie najlepsza część tego samochodu to silnik. Może to dlatego że pochodzi od niemieckiego bawarskiego mechanika zwanego przez adikodresiki: BMW.
Kultura pracy i podatność na zuzycie oceniam BARDZO WYSOKO. Szkoda tylko że nie lubi zmiennych jakości w paliwie a jako, że traktowalem go jak wycieczkowóz do miejsc gdzie jakość paliwa jest nieznana prychał i parskał jak żrebak co katar.
5,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT - chyba najlepszy jaki miałem. A miałem z pięć. zmienia biegi płynnie i nie szarpie. No ale o wymianie z płukaniem oleju nie można zapomnieć zalecane co 40.T.km.
5,0
Układ jezdny
4x4 na stałe to naprawdę niezła frajda z jazdy. Brak Diflocka w tym roczniku nie robił problemu. Zimą zimówki a latem AT - dobry wybór i zero problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
jak na wieży sędziowskiej, wcześniej jeżdziłem Y61 to czułem się jak w czołgu.
5,0
Ergonomia
chyba jedno z lepiej przygotowanych aut do jazdy na codzień i w teren pod wzgledem wyposażenia i komfortu, wszystko pod ręką ale czasami wymaga chwili zastanowienia się co do czego. ale pod tym wzgledem to do japończyków trochę mu brakuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
DOBRZE
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wyjątkowo dziwnie zaprojektowany fotal kierowcy, Ciagle miałem wrażenie że siedzę w drzwiach.
4,0
Wyciszenie
ja na terenówke to dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa OK, ceny i częstotliwość napraw to dla fanatyków i wyznawców, nie dla kogoś kto porównuje do Made in Japan. Bo starszy patrol eksploatowany w podobnych warunkach był dużo tańszy w eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
w porównaniu do Y61 albo LC to Disco jest dobrym wyborem. Jest o połowę tanszy w zakupie - trochę jednak bardziej kosztowny w naprawach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów to psuło się: pneumatyczne zawieszenie, piasty w kołach, ABS, przewody paliwowe i wspomagania skorodowane, ciągle pojawiające się wycieki a to reduktor, a to paliwo, a to plyn chłodniczy. W zasadzie to cały czas coś..... A był serwisowany w ASO i nie był stary.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
cieknie, kaszle, zgrzyta, błyska się co chwile coś innego ale JEDZIE, ZAWSZE JEDZIE.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW
[l/100km]