Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

stefpat, 11 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Według mnie jedno z najlepszych rozwiązań technicznych przeniesienia napędu na obie osie, skuteczne i trwałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria kwalifikująca silnik do wymiany
Przeniesienie napędu : Krzyżaki wału napędowego
Zawieszenie : poduszki pneumatyczne tylnego zawieszenia mogły by być trwalsze
4,0
Całokształt
Jazda tym autem daje mnóstwo przyjemności jak i poczucia bezpieczeństwa na drodze, jest w miarę niezawodne i świetnie radzi sobie w terenie. Największą jego zaletą jest to że ma swoją duszę i charakter. Wiele można mu wybaczyć.
Wrażenia
3,0
Silnik
Idealny do spokojnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Przydało by się więcej przełożeń w automacie, ale to standard na ten rocznik. Przerzuca bez problemu. Przydatny w terenie tryb manualny. Opcja sportowa zbędna według mnie w tym aucie. Jak na razie żadnych awarii.
4,0
Układ jezdny
Wyśmienity kompromis pomiędzy możliwościami terenowymi a precyzją prowadzenia i komfortem na asfalcie. przednie sprężyny lepiej wymienić na terenowe, seryjne zbyt miękkie.
Komfort
5,0
Widoczność
Współczesne auta to kapsuły z wziernikami w porównaniu. Tutaj wszystko widać z każdej strony.
4,0
Ergonomia
Bez zbędnego przepychu, ale wszystko co potrzeba jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z webasto sprawuje się wyśmienicie. Kabina zimą nagrzana po przejechaniu 2 km (oczywiście bez wcześniejszego włączania ogrzewania). Klimatyzacja dwustrefowa też sprawdza się dobrze. Dwa szyberdachy umożliwiają szybkie przewietrzenie auta :).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary zewnętrze auta to ilość miejsca w środku raczej rozczarowuje. Z przodu wysocy na pewno mają problem, z tyłu nie lepiej a trzeci rząd zdecydowanie tylko dla dzieci do lat 10. Za to pozycja za kierownicą doskonała. Fotele wygodne, z regulacją podparcia lędźwi.
4,0
Wyciszenie
Silnik dość dobrze wyciszony, w kabinie nie ma hałasu. Dopiero powyżej 110 km/h zaczyna robić się głośniej od szumu powietrza - tradycyjny kształt nadwozia z wysokim współczynnikiem oporu robi swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę wymiary i masę auta nie jest źle. Ceny przeglądów/napraw zależą oczywiście od warsztatu. Ja znalazłem w swojej okolicy dwa specjalizujące się w tej marce z cenami średnio 1/3 cen autoryzowanego serwisu. Jeśli ktoś ma nadzieję że takie auto będzie kosztowało podobnie jak np. Astra to jest w dużym błędzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że niewiele samochodów o takim poziomie wyposażenia i dających tyle możliwości może konkurować cenowo. Jest to auto przeznaczone dla arystokratów lubiących polowania więc określona jakość musiała być i była zapewniona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę szwankuje elektryka, utleniają się wybrane fragmenty nadwozia (w przeważającej części nadwozie aluminiowe), słabo zabezpieczona antykorozyjnie rama, czasem czujnik ciśnienia oleju w układzie hydraulicznych stabilizatorów załapie błąd. Generalnie nie jest źle.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na moją ocenę rzutuje stan techniczny auta po zakupie. Wyprowadzenie go na prostą zajęło 2 lata i nie mało kosztów. Auto bardzo czułe na nie fachowe naprawy. Nie polecam warsztatów które nie specjalizują się w marce Land Rover.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II