Przeniesienie napędu
: Według mnie jedno z najlepszych rozwiązań technicznych przeniesienia napędu na obie osie, skuteczne i trwałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Awaria kwalifikująca silnik do wymiany
Przeniesienie napędu
: Krzyżaki wału napędowego
Zawieszenie
: poduszki pneumatyczne tylnego zawieszenia mogły by być trwalsze
4,0
Całokształt
Jazda tym autem daje mnóstwo przyjemności jak i poczucia bezpieczeństwa na drodze, jest w miarę niezawodne i świetnie radzi sobie w terenie.
Największą jego zaletą jest to że ma swoją duszę i charakter. Wiele można mu wybaczyć.
Wrażenia
3,0
Silnik
Idealny do spokojnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Przydało by się więcej przełożeń w automacie, ale to standard na ten rocznik. Przerzuca bez problemu. Przydatny w terenie tryb manualny. Opcja sportowa zbędna według mnie w tym aucie. Jak na razie żadnych awarii.
4,0
Układ jezdny
Wyśmienity kompromis pomiędzy możliwościami terenowymi a precyzją prowadzenia i komfortem na asfalcie. przednie sprężyny lepiej wymienić na terenowe, seryjne zbyt miękkie.
Komfort
5,0
Widoczność
Współczesne auta to kapsuły z wziernikami w porównaniu. Tutaj wszystko widać z każdej strony.
4,0
Ergonomia
Bez zbędnego przepychu, ale wszystko co potrzeba jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z webasto sprawuje się wyśmienicie. Kabina zimą nagrzana po przejechaniu 2 km (oczywiście bez wcześniejszego włączania ogrzewania). Klimatyzacja dwustrefowa też sprawdza się dobrze. Dwa szyberdachy umożliwiają szybkie przewietrzenie auta :).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary zewnętrze auta to ilość miejsca w środku raczej rozczarowuje. Z przodu wysocy na pewno mają problem, z tyłu nie lepiej a trzeci rząd zdecydowanie tylko dla dzieci do lat 10. Za to pozycja za kierownicą doskonała. Fotele wygodne, z regulacją podparcia lędźwi.
4,0
Wyciszenie
Silnik dość dobrze wyciszony, w kabinie nie ma hałasu. Dopiero powyżej 110 km/h zaczyna robić się głośniej od szumu powietrza - tradycyjny kształt nadwozia z wysokim współczynnikiem oporu robi swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę wymiary i masę auta nie jest źle. Ceny przeglądów/napraw zależą oczywiście od warsztatu. Ja znalazłem w swojej okolicy dwa specjalizujące się w tej marce z cenami średnio 1/3 cen autoryzowanego serwisu. Jeśli ktoś ma nadzieję że takie auto będzie kosztowało podobnie jak np. Astra to jest w dużym błędzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że niewiele samochodów o takim poziomie wyposażenia i dających tyle możliwości może konkurować cenowo. Jest to auto przeznaczone dla arystokratów lubiących polowania więc określona jakość musiała być i była zapewniona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę szwankuje elektryka, utleniają się wybrane fragmenty nadwozia (w przeważającej części nadwozie aluminiowe), słabo zabezpieczona antykorozyjnie rama, czasem czujnik ciśnienia oleju w układzie hydraulicznych stabilizatorów załapie błąd. Generalnie nie jest źle.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na moją ocenę rzutuje stan techniczny auta po zakupie. Wyprowadzenie go na prostą zajęło 2 lata i nie mało kosztów. Auto bardzo czułe na nie fachowe naprawy. Nie polecam warsztatów które nie specjalizują się w marce Land Rover.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW
[l/100km]