Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

rocco, 11 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jedyne potrzebne mi auto. Zespół cech dający w konsekwencji masakryczną skuteczność NA CO DZIEŃ w mieście, na drodze i poza nią! plus przestrzeń jak w vanie. Idealne auto dla rządnego przygód podróżnika-turysty, który nie wyobraża sobie spędzania SWOJEGO WOLNEGO CZASU z Pilotem Swojego Touroperatora. WADY: nie nadaje się na tor wyścigowy, podobnie jak Większość Szybkich Aut.
5,0
Całokształt
Gdybym zmienił opony na \"SUV-owe\" miałbym \"zwinną osobówkę-terenową niemotę\". A tak mam BRYTOLA-ORYGINAŁA, jak jedzie to szumi po asfalcie aż miło- w środku hałas jak w dobrym kompakcie, jak przyśpiesza to głowy przechodniom odkręca, jak stoi to nie wierzą, że kupiony w cenie nowej Pandy, no i w końcu jak wjedzie w teren to sam wyjedzie-kiedy i gdzie tylko zechcę!
Wrażenia
5,0
Silnik
Na początku nadmienię, że mój TD5 jest zchipowany, tj. ma ok. 170km/360nm, więc...auto ma jakby dwie dusze: -do 2 tys.obr/min jedzie grzecznie, płynnie, spacerowo-rekreacyjnie-miejsko w sznurze aut, -od 2,2 tys.obr/min ZAP...przepraszam, ale to najlepsze określenie. wrażenie kosmiczne-wgniata w fotel, aż szkoda, że kręci tylko do ok.4tys.obr/min. Ogólnie: na zew. to go słychać, ale w środku do 100-120km/h całkiem komfortowo, niesamowity jak na tak wielkie auto POWER, w trasie trzeba uważać by komuś w zadek nie wjechać. NAJLEPSZE: w trasie (80-130km/h)odstawiam lub wprawiam w konsternację wszystkich 1.9/2.0 tdi, jtd, hdi itp., o 2.0 benzynowych nie wspomnę! Gdy już mnie w końcu wyprzedzą(zawsze odpuszczam-mam ubaw!!!), ich pasażerowie ZAWSZE patrzą na mnie przez boczne szybki!!! TD5+chip=power,sound gdy cisnę powyżej 3tys.obr., fun, i zawsze ok 1l/100km niższe spalanie. Ha!
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z osobówką skrzynia manualna wymaga nieco więcej siły/uwagi przy włączaniu kolejnych biegów. mój mechanik (robi tylko LR/RR-z tego żyje, tym na co dzień jeździ) mówi mi, ten model/prawdziwa terenówka tak ma, i nie mogę wbijać biegów niechlujnie jak w osobówce.
5,0
Układ jezdny
Sprawna pneumatyka tyłu + ACE+ opony 255/65 dają fenomenalny efekt. Na b.krętych drogach brakuje tylko bardziej precyzyjnego ukl. kierowniczego i zwrotności, by zagrać na nosie osobówkom. na normalnych drogach jak równy z równym. Zobaczcie KONIECZNIE w youtube film o LRD z ACE-porównanie LRD, X5, ML, Pajero, Grand Cherokee!
Komfort
4,0
Widoczność
Za słabe określenie odległości do tyłu tylko?! dobrze. Bo w sumie to mam z tyłu oryginalne czujniki. do przodu, na boki i w górę(2 szyberdachy)-bajka.Pierwsze wrażenie z przesiadki z osobówki: widzisz na 5 osobówek do przodu..., pobocza oglądasz nad barierkami a nie między...
4,0
Ergonomia
Angielska of course. guziki duże(zimowe rękawiczki!), wyraźne, działają-lecz niektórych nie widać, trzeba wymacać, poznać lordowski charakter. Zegary, panel klimy i radia-ergonomicznie, nienachalnie, KLASYCZNIE!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko zimno lub ciepło, wedle potrzeb. Duży silnik robi swoje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na wysokość i szerokość cudo. nieduży rozstaw osi(+ w terenie) zmniejsza ilość miejsca na nogi. jako kierowca czuję się dość \"obudowany\", pasażerowie mają chyba lużniej( wszyscy mamy ok 170cm, więc niby niewiele).
3,0
Wyciszenie
Opony GENERAL GRABBER AT-eki 255/65(więc nie SUV-owe szosówki)+ duży 5-cylindrowy tdi( piękny dzwięk przy przyspieszaniu ponad 3tys.obr./min)+ aerodynamika Romana Giertycha + niezłe wyciszenie powodują co następuje: 0km/h-oj terkocze w środku/na zew TARTAK; 20-80km/h-cisza, 80-120km/h-opony, 120-150-powietrze wokół kabiny/silnik, 150-180-kabina już nie szumi, teraz HUCZY!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przed \"doskonale\" wstrzymuje mnie brak wiedzy co do innych ciężkich terenówek z lat 1998-2004. U mnie po chipie jest tak: -miasto/zima -10,-15stC/wiecznie nidogrzany/4km-10min do pracy/domu LR spala 12,8-13,2 -miasto/lato,wiosna,jesień - 11-12 -trasa/zima 100-120km/h 10 -trasa/lato 100-120km/h 8-9 -autostrada 120-150km/h 12-14 -autostrada/zima -15stC/150km/h i więcej DZIZAZ!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
2004r, po lifcie, ostatni rocznik tego modelu, zchipowany do 170km, zadbany, pewny, dopieszczony i doinwestowany przez poprzedniego właściciela u mojego mechanika-\"najlepsza dyskoteka TD5 w województwie\" w/g jego słów, odwiódł mnie od kupienia kilku \"pięknych LR gratów!\". To wszystko za 35tys. WADY: nie mam tylko skóry i automatu; ale mam PEWNE I DOBRE AUTO.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poważne rzeczy jeszcze się nie zepsuły; Z drobiazgów: co ma świecić to zgaśnie, albo odwrotnie, ale po jakimś czasie potrafi samo \"wrócić\". Jak nie, to kosztuje paręnaście/-dziesiąt złotych. Jeździłem używanymi \"italiańcami\" to się przyzwyczaiłem...Nie są bezawaryjne, ale psują się tanio, i nigdy definitywnie. Są nieprzekombinowane-TO SAMO TYCZY SIĘ LR.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II