Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

tomash, 11 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
2,54
40% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najpierw całokształt - można się zakochać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Silnik
1,0
Całokształt
Są to auta bardzo awaryjne, dodam że mam egzemplarz z książką, nie cofany i nie bity. Ludzie piszą pochlebne opinie bo tej marce wybacza się wiele wad, sam tak robiłem od początku ale miarka powoli się przebiera...
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik wydaje przyjemny dla ucha dźwięk, bardzo łatwo odpala - nawet przy -20 i to koniec zalet. Zimą nagrzewa się bardzo wolno, na to auto ciut za słaby i tu ciekawostka - przez rzekomą wadę konstrukcyjną (samoodkręcająca śruba od elementu napędzającego pompę olejową) silnik pewnego dnia zatarł się, a kontrolka zapaliła się jak zaczął już przebierać...
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF 4-HP24 niby dobra, niemiecka ale tu też sporo wad - tylko 4biegi - osoba chcąca ciągnąć przyczepy ok 3 ton niech zapomni o tym automacie, non stop redukuje bez sensu... Pozycjoner w tej skrzyni to najsłabszy punkt u mnie był raz naprawiany i 2 razy wymieniany na inny (używany - bo nowy to ok 3000)
5,0
Układ jezdny
Wszystko super, to chyba jedyne co im się udało.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardziej przeszklonego auta nie znam, tu naprawdę ok. Wysokie osoby, przy podniesionym siedzeniu mogą mieć problem z widzeniem świateł montowanych nad jezdnią gdy są blisko w kolejce.
3,0
Ergonomia
Kierownica może być ustawiona tylko w jednej pozycji by była widoczna tarcza zegarów, idiotycznie umieszczona elektryczna regulacja foteli. Nie wiedzieć czemu klapa otwiera się po angielsku czyli na prawo...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok, ale wolne nagrzewanie się zimą to obłęd (dodam że wymieniałem termostat, a auto jest bez webasta). Przy -10 - -15 potrzeba 15 minut jazdy by auto się nagrzało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko super, trzeci rząd siedzeń tylko dla dzieci do lat 7.
1,0
Wyciszenie
Przeszkadza ryk silnika przy przygazowaniu do dechy (przy normalnej jeździe chodzi cicho), ale przede wszystkim klekotanie trzeciego rzędu siedzeń w pozycji złożonej i innych elementów. Dodam że auto było w 100% bezwypadkowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NA to auto to dobre wyniki, manual dużo bardziej ekonomiczny ponoć.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze to raczej fajne auto - cena jest wręcz korzystna. Po przemnożeniu ceny zakupu x 2 otrzymamy całościową kwotę za auto+nieprzewidziane naprawy po 3 latach.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się wszystko po kolei: zamki, klakson, szyber cieknie, podrzewanie szyby, regulacja foteli...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatarty silnik, 3xuszkodzony pozycjometr w skrzyni, 2x zawieszenie opadło (wym. kompresor i czujniki + programowanie), alternator, turbo i wiele innych

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II