Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

Misiek, 12 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie powiem. Tylne siedzenie jest... dość, no, wystarczająco wielkie i wygodne...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie wlałem odpowiedniego płynu chłodnieczego i przy -25 C zaczął wyciekać, zamarznięty spowodował rozszczelnienie, za 10 zeta proszek pomógł i tak jeździ do dziś.
Silnik : w 1/10 aut, raz na 100.000 km, przecierają się przewody paliwowe i cieknie ON, to u
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Można i na \"hołda\" i do teatru, w teren i na wyprawę. Laski \"lubią to!\"
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wyższych obrotach (od 2.500 r/m), moment obrotowy wyraźnie daje power. Przy lekkim przegazowaniu, przy ruszaniu ze świateł, można spotkać wyraźnie zaskoczone miny cywilów. Sam nie często tak robię, ale kilka razy w życiu coś mnie podkusiło. Silnik na niskich obrotach nie jest aż tak elastyczny. Może tak ma mój, ale bez gazu nie ruszy, nie dasz gazu, zgaśnie.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest do jazdy sportowej typu gaz, szybko do III biegu, redukcja do I, ręczny, gaz i znowu do III. biegi należy zmieniać precyzyjnie i spokojnie, wtedy nic w niej nie \"chrupnie\".
4,0
Układ jezdny
Trza przywyknąć do bujania na koleinach przy zmianie pasów. Ale jak trzeba pojechać polną drogą wyrąbaną ciężarówkami 4-osiowymi na budowę, czy na hałdę \"załatwić\" sprawę....mniam. Na autostradach max 140/h. Optymalnie 130/h. Wtedy jedzie się jak w saniach...
Komfort
5,0
Widoczność
Trudno o lepszą. Ale przy parkowaniu tyłem, jak się ma pechowy kąt najazdu, czasem można za tylnym słupkiem nie zauważyć cienkich słupów latarń, jak się ich wcześniej nie zauważyło... Mnie się zdarzyło raz. Autu nic, latarnia też nie draśnięta.
3,0
Ergonomia
U mnie ergonomia jest zepsuta poprzez montaż CB radia od strony pasażera przy nogach. Wyświetlacze przy nieodpowiednim kącie padania słońca nieczytelne, a już w okularach słonecznych, nie do odczytania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy, szyberdachy, przy dodatkowo \"ztuningowanym\" fabrycznym webasto, to komfort latem i zimą. Można fabryczne webasto doposażyć w sterowanie na pilot lub timer... tej zimy nie zdarzyło mi się skrobać szyb.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń przeciętna jak na tak ogromne auto. Za to po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń 90 x 165 cm. Po imprezie w terenie, rozumiecie..., bety na przód, albo w kufrach pod auto, karimata, śpiwór. Po skosie sobie policzcie z Pitagorasa czy się zmieścicie z wyprostowanymi nogami.
3,0
Wyciszenie
Ja otwieram latem szyber, więc huczy, ale tak, to jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa by tak nie bolało, gdyby nie dzisiejsze ceny ON. A serwis i naprawy, do zniesienia. Na poziomie serwisu 15letniego AUDI A4. Części- nie powiem grosze, bo kogoś bym mógł urazić, ale. Da się żyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Pozostawiam waszej ocenie. Ja dałem może przy kupnie za dużo, ale wyciągarka, jednak mały przebieg, za te pieniądze mógłbym mieć 4 letnie wypasione Audi A6 w dieslu, z 140KM silnikiem, ale...nigdy takiego nie chciałem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
szufladki się blokują, coś tam trze pod spodem, tu piszczy, tam stuka, ale to nie smart, tylko DISCO.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki można prowizorycznie naprawić i bez szkody dla życia, do serwisu dojechać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II