Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

B66 , 15 lat temu
Silnik 4.0 i V8 185KM 136kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Discovery II 4.0 i V8 185KM 136kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
3,38
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : /zasięg/370km na pełnym zbiorniku na trasie było dużo wyprzedzań. 280km na zbiorniku w czasie dwu tyg wypadu na narty codzienne dojazdy do wyciągu Zawieszenie - dość wygodne Zaskoczenie - korozja. Dziury w podłodze (rdza) które widziałem w 10letnim egzemplarzu. Dziwne zachowanie styków stal/aluminium chyba nie zabezpieczyli
3,0
Całokształt
Auto terenowe z wnętrzem aspirującym do klasy wyższej niestety gdzie nie dotknąć wionie plastikiem średniej jakości w zderzeniu z luksusową skórą to zgrzyt. Kiepski montaż np. szyberdach. Słaby promień skrętu. Nie podzielam zachwytów fanatyków tego modelu, choć sam skusiłem się na ten samochód. Mam wrażenie, że przygotowując lift konstruktorzy nie wyciągali wniosków z opinii serwisów i klientów. W ramach legendy i brytyjskości wady to zalety. Np. nieocynkowane elementy ze stali /przy tej cenie nowego? Zaleta - po kilku latach można odświeżyć je /wymienić/ i mamy pewność, że podłoga jest 100% ok. Duże zużycie paliwa mały zasięg zaleta częste odwiedziny na stacji benzyn gdzie można napić się herbaty i pogwarzyć z miejscowymi „podróże kształcą”.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przedpotopowy smok z początku lat 50tych odrzucony przez uważanych za paliwożerców amerykanów. Kupiony przez Brytyjczyków za grosze tylko, po co? Ano po to by pozbawić niejednego farmera jego farmy w ramach programu ziemia za petrol. Chyba, że chłop zorientował się w porę, że na szosie to 15 da radę ale na farmie 22-35 bez litości wypije. Owszem jak młody mało awaryjny chyba że elektronika/osprzęt.Głośny gdy zimny potem cisza. Całe szczęście że zbiornik paliwa to nie 40l
4,0
Skrzynia biegów
Za wcześnie na awarie normalna praca. Automat z lekkim opóźnieniem szuka pomysłu? delikatne szarpnięcia przy gwałtownym przyspieszaniu. 5 mój automat
3,0
Układ jezdny
Uwaga promień skrętu zaskakująco mały jak na terenówkę np. w lesie gdy trzeba zmieścić się gdzieś na ścieżce między drzewami. Tragedia na dwa razy a inni odjechali…Parkingi i ciasne wjazdy zapraszam projektantów. Na szosie jak wygląda na karetę tak miękko buja jest też w tym jakiś sens. Chyba nie potrzebny stały napęd 4x4 w lecie na szosie. Ale wiadomo angole nie myślą i lepiej nie ryzykować dając im wybór.
Komfort
3,0
Widoczność
Dla kierowcy i pasażera przód ok. do tyłu akceptowalna/są lusterka. Dla pasażerów tyłu do przodu fatalna siedzą wyżej niż kierowca widok tylko w linni prostej na boki prawie to samo akceptowalne tylko dla dzieci. Nie wszystkie parkingi podziemne!!-wysokość
3,0
Ergonomia
Fotele kierowcy i pasażera „na drzwiach”. W zimie nieakceptowane – zimny od szyby cały bark i ramie. Niezrozumiałe położenie regulacji foteli powoduje samo-przestawianie gdy konkretny osobnik zasiądzie np. w kurtce, płaszczu czy kożuszku. Trudność przy zajmowaniu tylnych siedzeń wsiadanie/wysiadanie. Potem ok Tylne drzwi "otwierane na chodnik" w mieście włożenie czegokolwiek do bagażnika na ulicznym parkingu staje się sztuką.Zawsze trzeba je obejść
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy klimatroniku i dwóch szyberdachach w lecie mamy wszystko - w zimie też tylko ta zimna szyba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zależy dla ilu osób i gdzie oraz czym wcześniej się jeździło Przy siedmiu osobach brak miejsca na bagaż
4,0
Wyciszenie
gdy zimny silnik jest bardzo głośny potem cichnie. Ale nie lubię głosu silnika myślę wtedy o tym opoju.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ekonomiczny bez sensu montować w europie tak paliwożerny motor w samochodzie do użytku w 1/2terenie 1/4trasie i 1/4mieście. Dla tych, co naiwnie kupili wielkie zaskoczenie, bo ci, co dla szpanu /patrzcie stać mnie na puszczanie rurą wydechową tysięcy zł/ efektu nie mają.- Nikt nawet nie przypuszcza, że ten niepozorny, Discovery puszcza 20l/100km bez pomocy kierowcy. Cena opony zimowej przeciętnie 1100zł/szt. felgi 18. Omijamy autoryzowane serwisy LR łukiem szerokim. Inni też potrafią obsłużyć LR tylko ceną inna.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie zdecydowałem się na gaz bo noszę się z zamiarem sprzedaży. Dodatkowo montaż LPG 5-6tyś /8cylind/przy przebiegu 16,000 km/rok zwrot montażu LPG po pierwszym roku. Ale LPG zabiera przestrzeń wewnątrz butla zajęty bagażnik / a powinna być pow.60litrów/ czasem wykorzystuje go 7osób /taki model i taka rodzina/ dodatkowa osoba siedzi na butli i znając życie to ja bym tam trafił. wola ludu i kierownictwa-femina/ Cena za pierwsze wrażenie i markę starsze lepiej wyszacowane. Niestety wchodzi na rynek wtórny nowy model i Disko II szybko traci na wartości
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka jakieś styki coś nie działa za chwilę działa i przestaje czsem coś trzeszczy - plastiki Cieknie szyber
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Za mały przebieg?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i V8 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
28,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery II