Silnik
: Czasami mam ochotę nagrac go na iPoda i słuchac w domu.
5,0
Całokształt
1. To auto dla ludzi z klasą i fantazją. Ci bez fantazji biorą td5 (jak wolą).
2. Ja jeżdżąc nim mam ciągle uśmiech na twarzy.
3. Jeszcze mi się nikt nie wcisnął przed zderzak ( a w Jaguarze nie raz ).
4. Nie ma nic lepszego (no może Porsche Cayenne S albo Disco II 4.6). Aż strach co kupic jak się to wyjeździ...
Wrażenia
5,0
Silnik
to właśnie silnik jest w tym aucie tym, co decyduje, że nie jest ono zwykłą terenową cegłą na brudnych wielkich gumach. V8 potrafi dac przyjemnośc z jazdy na poziomie sportowej limuzyny. wiem bo taką jeździłem (jag). tylko jedno: po mieście między światłami przeważnie nie dotykam gazu bo to mogłoby się źle skończyc dla jadących z przodu. ten silnik zobowiązuje właściciela do obchodzenia się z samochodem jak z odbezpieczonym ciężkim karabinem maszynowym
4,0
Skrzynia biegów
Automat co dziwne ma sporo fantazji. Szczególnie chodzi mi o kick-down na trasie przy wyprzedzaniu. Przy pierwszych kilku razach można się szczerze zdziwic, że jeszcze można szybciej pojechac. Odczuwalny brak półautomatycznej zmiany biegów, ale w sumie to nie ten typ samochodu.
5,0
Układ jezdny
Czy w terenie, na polnej ścieżce, na piachu, na asfalcie klasy 2 czy na highway\'u - wszędzie jak dłonią po stole.
Komfort
5,0
Widoczność
Ostrzegam kierowców: NIE PARKUJCIE NAM (GOŚCIOM Z DISCOVERY) Z TYŁU MALUCHÓW TYPU YARIS CZY GOLF ALBO INNE A4 BO POTEM MACIE PRETENSJE ŻE AUTKO DO KASACJI IDZIE.
Serio: nie widac do tyłu nic bo koło wisi na drzwiach. Poza tym w pogodny dzień z fotela kierowcy widac Tatry :)
5,0
Ergonomia
Żeby w pełni wykorzystac i docenic wszystkie funkcje tego pięknego auta trzeba koniecznie spędzic w nim podróż przez Europę. Z Warszawy nad Atlantyk i z powrotem. Zakwaterowanie oczywiście na skórzanych kanapach - Welcome to Hotel Discovery ***** (gdzie indziej przed zaśnięciem ma się widok na niebo pełne gwiazd w nocy w Andaluzji?)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic. I wszystko jasne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W Range Roverze jest ciaśniej. Dlatego kupiłem Discovery a nie RR. Nowe modele obydwu pod względem przestrzeni nie mają szans.
1,0
Wyciszenie
A po co komu wyciszanie V ósemki?! Ma growlowac jak deathmetalowiec i tak robi! ARRRRRRRRRR! Ludzie na ulicy podskakują jak się doda gazu pod światłami.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
20 po mieście to dobry wynik. Ale jak kogoś nie stac na paliwo i ubezpieczenie niech sobie \"zafunduje\" klekota z td5 ... i płaci za przeglądy i naprawy ciągłych wycieków (powodzi) ze wszystkiego co możliwe. Na jedno wyjdzie po roku.
Tylko wzmocniona 98 albo 99 na Shell.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z konkurencji tylko Porsche Cayenne S i Disco II z silnikiem 4.6.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wersja Made in USA RULEZZZZ
Nie kupowac tylko wydmuszki z tzw. głębokiego terenu z RP albo topielca z Germanii czy Niderlandów - nagminne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 i V8 185KM 136kW
[l/100km]