Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

bartek b, 15 lat temu
Silnik 2.5 TD 113KM 83kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, i jak dla mnie w miarę dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Szyby, szyberdachy, światła mijania podczas zmiany szwankują.
Karoseria : zamki w drzwiach
5,0
Całokształt
Po prostu to jest przyjaciel. Wybacza mu się jakieś niedomagania
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze pracuje, na wolnych obrotach jest bardzo silny. Przyśpieszenie Ok jak na terenówkę w dieslu. Na wyższych obrotach po załączeniu turbiny przyśpieszenie jest naprawdę spoko. A jeden z expertów off-road mówił, że w łatwy sposób można mu jeszcze dodać powera. Ale mi starczy 113KM.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przeciętna. Długie przełożenia jak w Starze. W moim dwójka lubi zgrzytnąć. Reduktor - zabójczy. Można dłużycę z lasu zrywać.
4,0
Układ jezdny
Trochę buja na nierównościach jak łajba na wysokiej fali. Ale ogólnie rzecz biorąc jest dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nisko osadzona przednia szyba powoduje, że nie widać sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Do tyłu też nie najlepiej, małej osobówki nie widać.Ale oceniam na 5, bo wszelkie inne kierunki przyćmiewają te małe minuski.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie miałem problemów z obsługą nawet pierwszy raz siedząc w tym LR.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dość szybko, chociaż w duże mrozy nie dogrzewa wnętrza na gorąco. Na zakrętach dociera do wnętrza chłodne powietrze - nie wiem skąd.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo. Ale przy przewożeniu 5 chłopa, zaczyna być trochę krępująco. Kierowca i pasażer przedni muszą dosunąć fotele do przodu. Natomiast 3 facetów z tyłu mają problemy z domknięciem drzwi. Ja sporo jeździłem z taką ekipą chłopów co najsłabszy rzucał pługiem przez stodołę i trochę mnie wkurzała ta ciasnota. Ale 2 osoby na tylnej kanapie mają super. Mój egzemplarz posiada jeszcze 2 siedzenia w bagażniku - jest to 2 klasa, ale czasami się przydaje.
4,0
Wyciszenie
Na 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłem mile zaskoczony. Bardzo pozytywnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dużo egzemplarzy wyeksploatowanych w wysokiej cenie - przeważnie od handlarzy. Są też egzemplarze super utrzymane - wtedy cena kosmos. Ale można trafić bardzo przyzwoicie - tak jak ja trafiłem. Po prostu trzeba szukać tego odpowiedniego, w dobrym stanie i dobrej cenie. Nie brać byle pierwszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedomykające się drzwi pasażera, elektryczne szyby, szyberdachy - ale mają system \"sam się psuje, sam się naprawiam\" - wg. landroverovskiej legendy. Generalnie jakość wykonania nie stoi na najwyższym poziomie,ale jest dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Discovery I