Silnik został zaprojektowany przez wojsko - jest niesamowity, pali przy mrozach bez grzania świecami żarowymi. Gigantyczny moment obrotowy juz przy 1600 obr/min, zatem wyprzedzanie z przyczepą nawet bez redukowania z piątego biegu. Najlepszy element tego modelu, toleruje przegrzania, nie grzeje się mimo 40 stopni ciepła, stromych podjazdów i jazdy na reduktorze. Miałem wiele aut, głównie japończyków - ale trzeba przyznać, że rozruch i kultura pracy jest w Disco 200 najlepsza.
3,0
Skrzynia biegów
Z porównaniem do aut japońskich skrzynia chodzi ciężko i topornie - ale może to kwestia hydraulicznie sterowanego sprzęgła. U mnie często zgrzyty, choć trzeba przyznać że bezawaryjnie.
5,0
Układ jezdny
W terenie, jak na 2300 kg jest nieźle, na czarnym daje radę, choć trzeba pamiętać, żeby nie wchodzić za szybko w zakręty na koleinach, bo się można zdziwić ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Daje "4", bo wszyscy narzekają - i ja również - na zbyt wysokie fotele, co sprawia, że osoby o wzroście powyżej 180 cm muszą przygarbiać się, żeby zobaczyć np. światło na skrzyżowaniu. Dodatkowo idiotycznie rozwiązane osłony przeciwsłoneczne, które niewiele dają. Ale widoczność drogi jest OK.
5,0
Ergonomia
Kwestia przyzywczajenia, ale potem jest świetnie. Fajnie rozwiązana dźwignia zespolona wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
W kabinie słychać wszystko - szum silnika, szum napędów, opon i całego układu przeniesienia napędu. Już w Pajero było lepiej, chociaż tam z kolei dokuczał świst powietrza o przednią, nieomal pionową szybę.
Nie daję "1" tylko dlatego, że w Defenderze jest jeszcze głośniej :)
Dopiero wersja "300" ma wycieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z napędem na 4 koła (stałym), jeżdżące przeciętnie 100-110 km, ważące ponad 2 tony, które pali 8,5 litra? Sam nie mogłem uwierzyć. Jest świetnie, ten silnik bije na głowę wszystkie inne terenówki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma się wrażenie, że zaraz wszystko odpadnie albo się połamie (plastiki!). Żenada, gorzej, niż w koreańcach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko powiedzieć: Wymieniłem sprzęgło, reduktor, krzyżaki wałów, tylny most, termostat a końca nie widać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 113KM 83kW
[l/100km]