Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

j.Szadkowski, 16 lat temu
Silnik 2.5 TD 113KM 83kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Luzy w układzie, stuki
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik został zaprojektowany przez wojsko - jest niesamowity, pali przy mrozach bez grzania świecami żarowymi. Gigantyczny moment obrotowy juz przy 1600 obr/min, zatem wyprzedzanie z przyczepą nawet bez redukowania z piątego biegu. Najlepszy element tego modelu, toleruje przegrzania, nie grzeje się mimo 40 stopni ciepła, stromych podjazdów i jazdy na reduktorze. Miałem wiele aut, głównie japończyków - ale trzeba przyznać, że rozruch i kultura pracy jest w Disco 200 najlepsza.
3,0
Skrzynia biegów
Z porównaniem do aut japońskich skrzynia chodzi ciężko i topornie - ale może to kwestia hydraulicznie sterowanego sprzęgła. U mnie często zgrzyty, choć trzeba przyznać że bezawaryjnie.
5,0
Układ jezdny
W terenie, jak na 2300 kg jest nieźle, na czarnym daje radę, choć trzeba pamiętać, żeby nie wchodzić za szybko w zakręty na koleinach, bo się można zdziwić ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Daje "4", bo wszyscy narzekają - i ja również - na zbyt wysokie fotele, co sprawia, że osoby o wzroście powyżej 180 cm muszą przygarbiać się, żeby zobaczyć np. światło na skrzyżowaniu. Dodatkowo idiotycznie rozwiązane osłony przeciwsłoneczne, które niewiele dają. Ale widoczność drogi jest OK.
5,0
Ergonomia
Kwestia przyzywczajenia, ale potem jest świetnie. Fajnie rozwiązana dźwignia zespolona wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
W kabinie słychać wszystko - szum silnika, szum napędów, opon i całego układu przeniesienia napędu. Już w Pajero było lepiej, chociaż tam z kolei dokuczał świst powietrza o przednią, nieomal pionową szybę. Nie daję "1" tylko dlatego, że w Defenderze jest jeszcze głośniej :) Dopiero wersja "300" ma wycieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z napędem na 4 koła (stałym), jeżdżące przeciętnie 100-110 km, ważące ponad 2 tony, które pali 8,5 litra? Sam nie mogłem uwierzyć. Jest świetnie, ten silnik bije na głowę wszystkie inne terenówki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma się wrażenie, że zaraz wszystko odpadnie albo się połamie (plastiki!). Żenada, gorzej, niż w koreańcach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko powiedzieć: Wymieniłem sprzęgło, reduktor, krzyżaki wałów, tylny most, termostat a końca nie widać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Discovery I