Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

robertkamet, 14 lat temu
Silnik 3.9 i V8 182KM 134kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Discovery I 3.9 i V8 182KM 134kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskakująca jest ilość miejsca w środku, oraz zadziwiająca dzielność w terenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : kłopoty z rozrusznikiem; zawiesza się.
5,0
Całokształt
Duży, wygodny, zwinny w ruchu miejskim, można wybrać się daleko poza asfalt. W ostatnim czasie duża ilość aut ściągnięta z GB, więc ceny części poleciały na dół.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo elastyczny, po \"zapięciu\" reduktora nie ma na niego mocnych, poza tym ten basowy pomruk i kołysanie budą przy przegazówkach... Z wad ogromne spalanie między 22 a 40 l/100km; bez LPG \"ciężki\" do utrzymania (byłem twardy przez prawie rok, w końcu wymiękłem i założyłem LPG). Poza tym niezawodny.
5,0
Skrzynia biegów
Automat do tego motoru to chyba najlepsze rozwiązanie. Biegi zmienia płynnie, nie szarpie i odpadają problemy z paleniem sprzęgła co ponoć w manualach się zdarza (jakby nie było to 190 KM + reduktor)
4,0
Układ jezdny
zawieszenie podniesione o 2\", opony MT 32\", czyli 10cm wyżej od fabryki. Kołysać się musi, w koleinach (na asfalcie oczywiśćie) też troche ciężko ale idzie się przyzwyczaić. Cóż, co jest dobre na bezdroża, nie jest wygodne na asfalcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza tym że górna krawęz przedniej szyby mogła by być wyżej (przy 185cm wzrostu nie widać górnych świateł na skrzyżowaniach), to O.K.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką lub w zasięgu. Plus za pilot do radia. Poza tym pełna elektryka: szyby, lusterka, szyberdachy, przednie fotele wszystko na guziki. Dodatkowo klima z osobną regulacją na prawą i lewą stronę, tempomat, zmieniarka na 6CD, 8 głośników, skóra. Czego chcieć więcej od 14-sto letniego auta nie będącego limuzyną?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak wspomniałem wyżej klima na dwie strony; nawet w 30 stopniowych upałach bardzo wydajna. Jak komuś mało to ma jeszcze szyberdachy. Co do grzania to V8 jest jak termos; temperaturę łapie momentalnie i jej nie oddaje, dodatkowo rozprowadzenie wydechu pod spodem robi za ogrzewanie podłogowe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca musi przyzwyczaić się do sidzenia \"trochę bokiem\"(pedały przesunięte w lewo względem kierownicy) i blisko drzwi. Na wysokość miejsca nawet nadmiar. Z tyłu to prawdziwa loża. Dla dwóch osób miejsca aż nadto,płaska podłoga bez tunelu pośrodku, dodatkowo tylny rząd siedzeń umieszczony jest dość wysoko więc pasażerowie mają niezakółócony widok do przodu. W bagażiku dwa \"awaryjne\" siedzonka, niestety bokiem do kierunku jazdy. Sam bagażnik duży i ustawny, jeśli nie ma w nim butli LPG (u mnie jest) ale podłoga dość wysoko.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie super. Silnik słychać praktycznie tylko po wciśnięciu gazu w podłogę przy ruszaniu; ale to przyjemna muzyka. Przy prędkościach rzędu 120-140km/h słychać już tylko wiatr na karoserii i opony (niestety MT na asfalcie ciche nie są) i szumy napędu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najgorsza strona tego auta. Spalanie w trasie przy prędkościach rzędu 80-90km/h to ok.23 litrów. Ten zakres prędkości jest chyba najbardziej ekonomiczny. Miasto to ok 30l litrów, a w terenie... Mój rekord to coś ok. 40 l/100km. Na szcęście jest cudowny wnalazek w postaci LPG. Zadziwiająco mały bak paliwa (90 litrów) jak na apetyt tego motoru. Przy LPG butla 50 litrowa wchodzi wzdłuż, więc ratujemy połowę bagażnika, ale mamy zasięg ok 150km. Coś za coś
5,0
Stosunek jakość/cena
Za pienądze rzędu 15-20 tyś trudno znależć auto które ma stały napęd 4x4, mające \"full wypas\" i nadawało się do codziennej eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok eksploatacji auto kilka razy brało udział w imprezach terenowych (ale w klasach \"bez ciśnienia\") poległ tylko rozrusznik; został utopiony. Poza tym jeżdzi. Podobno piętą achillesową tych modeli jest elektryka; u mnie nie działa tylny szyberdach i regulacja wysokośći fotela kierowcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Land Rover Discovery I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Land Rover Discovery I