Duży V8, lubię ten miarowy gulgot z rury wydechowej. Silnik duży, przez to elastyczny prawie jak diesel. Auto ruszy z 1,2,3 biegu a normalnie ruszam z 1 i od razu na 3 bieg.
Silnik po przekroczeniu 3000 obr. dostaje prawdziwej korby i gna autko jeszcze szybciej. Katalogowo ten model ma 9.8 do setki co jest niezlym wynikiem jak na 2 tonowe autko ze stałym 4x4.
Jednak nie jest to auto do szybkiej jazdy - optymalne to 90-120kmh. Przy większej szybkości zabija spalanie a przede wszystkim trochę imho słabe w stosunku do masy auta hamulce.
5,0
Skrzynia biegów
Dokładna i precyzyjna. Reduktor bez zarzutu, choć rzadko używany.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Każdy chwali komfort jazdy w disco, nawet wlasciciele innych terenowek. Jest coś dobrego w tym zawieszeniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja
4,0
Ergonomia
Generalnie fajnie zaprojektowany wszystko wygodnie i pod ręką, duuuużo miejsca w środku. Więcej niz w Patrolu np. Minus to wg mnie problemy przy wysiadaniu z drugiego rzędu siedzeń. Miejsca jest dużo w środku, ale przejść przez drzwi trochę niewygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma "problemów" dieslowskich. Benzyna ogrzewa się momentalnie, szybko jest cieplo w zimie. Nie mam klimy, ale są 2 dmuchawy na desce rozdzielczej, niezalezne od siebie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Cichutko jak w osobowym - naprawdę. Nie klekocze ;) Cóż, kolejna zaleta benzyny - zaleta które i tak morduje zużycie paliwa :/
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3946 ccm, 8 cylindrów, jednopunktowy wtrysk, komputerek EFI. Katalogowo 10.6 l/100 przy 90kmh :) W realu 25 litrów etyliny lub LPG w mieście (raczej nie szaleję). W trasie 19-20 litrów LPG też przy oszczędnej jeźdze w granicach 80-110kmh. Co moze i nie jest źle zważywszy na masę auta i stałe 4x4.
Podejrzewam że w ostrym terenie wciągnie 40 litrów LPG.
Przerobienie na gaz było koniecznością ale silnik znosi to bez problemów. Instalacja z emulatorami wtrysków czy coś takiego, kolektor jest aluminiowy więc no problem. Z opisów powinien być slabszy na gazie ale szczerze - chodzi plynniej i tak jeśli chcę - mogę przy starcie ze świateł wziąść większość plaskaczy w moim mieście.
Disco samochód rewelacja, V8 gwarantuje ciekawe doznania, jednak moim kolejnym samochodem będzie Disco 96-97 silnik 300TDi. Wolę slabszy silnik ale duuużo bardziej ekonomiczny. Disco benzyna czy diesel ma zbiornik paliwa 97 litrów. Na Dieslu zrobisz 1100km bez tankowania a na V8 400km. Dlatego do dalszych wypraw wybór jest jeden - tym bardziej ze starsze diesle LR są w zasadzie bez elektroniki więc odpadają potencjalne elementy do psucia.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co do awaryjności - skorodował tylny tłumik a raczej jego atrapa. I tyle przez prawie rok jazdy 12 letnim samochodem.
Wiele osob mowi że disco zaprojektowane jest jak czołg. Nie wiem co będzie dalej ale wygląda jakby mogło znieść wiele.
Podobno 80% wyprodukowanych LR jezdzi do dzisiaj. To o czyms swiadczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dzięki Bogu nic się nie przytrafiło
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.9 i V8 182KM 134kW
[l/100km]