Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

aeternus_22@o2.pl, 17 lat temu
Silnik 3.9 i V8 182KM 134kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 287 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery I 3.9 i V8 182KM 134kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort...
5,0
Całokształt
Rewelacja
Wrażenia
4,0
Silnik
Duży V8, lubię ten miarowy gulgot z rury wydechowej. Silnik duży, przez to elastyczny prawie jak diesel. Auto ruszy z 1,2,3 biegu a normalnie ruszam z 1 i od razu na 3 bieg. Silnik po przekroczeniu 3000 obr. dostaje prawdziwej korby i gna autko jeszcze szybciej. Katalogowo ten model ma 9.8 do setki co jest niezlym wynikiem jak na 2 tonowe autko ze stałym 4x4. Jednak nie jest to auto do szybkiej jazdy - optymalne to 90-120kmh. Przy większej szybkości zabija spalanie a przede wszystkim trochę imho słabe w stosunku do masy auta hamulce.
5,0
Skrzynia biegów
Dokładna i precyzyjna. Reduktor bez zarzutu, choć rzadko używany.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Każdy chwali komfort jazdy w disco, nawet wlasciciele innych terenowek. Jest coś dobrego w tym zawieszeniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja
4,0
Ergonomia
Generalnie fajnie zaprojektowany wszystko wygodnie i pod ręką, duuuużo miejsca w środku. Więcej niz w Patrolu np. Minus to wg mnie problemy przy wysiadaniu z drugiego rzędu siedzeń. Miejsca jest dużo w środku, ale przejść przez drzwi trochę niewygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma "problemów" dieslowskich. Benzyna ogrzewa się momentalnie, szybko jest cieplo w zimie. Nie mam klimy, ale są 2 dmuchawy na desce rozdzielczej, niezalezne od siebie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Cichutko jak w osobowym - naprawdę. Nie klekocze ;) Cóż, kolejna zaleta benzyny - zaleta które i tak morduje zużycie paliwa :/
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3946 ccm, 8 cylindrów, jednopunktowy wtrysk, komputerek EFI. Katalogowo 10.6 l/100 przy 90kmh :) W realu 25 litrów etyliny lub LPG w mieście (raczej nie szaleję). W trasie 19-20 litrów LPG też przy oszczędnej jeźdze w granicach 80-110kmh. Co moze i nie jest źle zważywszy na masę auta i stałe 4x4. Podejrzewam że w ostrym terenie wciągnie 40 litrów LPG. Przerobienie na gaz było koniecznością ale silnik znosi to bez problemów. Instalacja z emulatorami wtrysków czy coś takiego, kolektor jest aluminiowy więc no problem. Z opisów powinien być slabszy na gazie ale szczerze - chodzi plynniej i tak jeśli chcę - mogę przy starcie ze świateł wziąść większość plaskaczy w moim mieście. Disco samochód rewelacja, V8 gwarantuje ciekawe doznania, jednak moim kolejnym samochodem będzie Disco 96-97 silnik 300TDi. Wolę slabszy silnik ale duuużo bardziej ekonomiczny. Disco benzyna czy diesel ma zbiornik paliwa 97 litrów. Na Dieslu zrobisz 1100km bez tankowania a na V8 400km. Dlatego do dalszych wypraw wybór jest jeden - tym bardziej ze starsze diesle LR są w zasadzie bez elektroniki więc odpadają potencjalne elementy do psucia.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co do awaryjności - skorodował tylny tłumik a raczej jego atrapa. I tyle przez prawie rok jazdy 12 letnim samochodem. Wiele osob mowi że disco zaprojektowane jest jak czołg. Nie wiem co będzie dalej ale wygląda jakby mogło znieść wiele. Podobno 80% wyprodukowanych LR jezdzi do dzisiaj. To o czyms swiadczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dzięki Bogu nic się nie przytrafiło

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.9 i V8 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
23,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
24,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
27,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
19,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Land Rover Discovery I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Land Rover Discovery I